Gå til innhold

Hjelp med oppsett av kraftig gamer-PC

Anbefalte innlegg

Hei og hopp alle sammen!

"Dama" begynner å dra på årene, så jeg tenkte at det var på tide med en solid oppgradering. Jeg planlegger å bare beholde kabinettet mitt, og div viftestyring og vannkjølingen min..

Innmaten derimot skal gå rett i søpla, men jeg er litt usikker på hvilke deler som er å anbefale, og ikke.

Planen er å kjøpe nytt hovedkort, minne, prosessor, SSD harddisk, lydkort, skjermkort og strømforsyning.. hehe :p

satt sammen en rask liste på DUSTINhome.no, som jeg slenger med som eksempel..

Kjører forresten 2 samsung Syncmaster 2032 skjermer, så trenger et skjermkort med minst 2 DVI utganger..

Setter pris på alle innspill, forslag og meninger :)

Kan vel også nevnes at budsjettet ligger på rundt 15,16k !

920217.jpeg

Endret av Mhomnes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dropp GTX 590 og kjøp to GTX 580 eller HD 6970, bedre ytelse og støynivå. GTX 590 har fint lite som taler for å kjøpe det.

i7-2600k og i5-2500k er helt like i gamingytelse.

Du har valgt minne som kommer i trepakke, kjøp en pakke med to moduler. Hastighet har ingenting å si på ytelsen etter 1600MHz.

Jeg regner med at kabinettet ditt støtter EATX, hvis ikke må du finne et annet hovedkort.

Strømforsyningen er kjempegod og vil holde til ethvert oppsett med to grafikkprosessorer.

Lenke til kommentar

800D er veldig bra for vannkjøling, da det har enormt med plass, men er dårlig for luftkjøling fordi det er enormt. Grafikkortet produserer mest varme, så om du planlegger å vannkjøle det også er det null problem.

NZXT Phantom kan være et alternativ om du skal luftkjøle GPU ;)

Lenke til kommentar

Da har jeg på nytt satt sammen en handleliste, og det ble så jeg valgte et NZXT kabinett.

HANDLELISTEN

Men som dere ser så mangler jeg fortsatt en (to?) viktig ting. Skjermkort :p

Har vel oppmot 5000 til å bruke på det, så kom med innspill for hva som kommer til å gi meg mest for pengene..

Har ikke noe imot Crossfire/SLI

Endret av Mhomnes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...