Gå til innhold

Hvordan oppgradere Agility 3 firmware?

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp skaffet meg en OCZ Agility 3. Når jeg gir SSDen større oppgaver som eks. videoredigering, opplever jeg at hele systemtet fryser. Så vidt jeg har kjønt ligger løsningen ved å oppgradere firmwaren, som jeg fant her. Oset er intallert på SSDen (om dette har noe å si). Hvertfall nekter updateringen fra OCZ å finne den..

Så, hvordan oppgraderer jeg firmwaren i OCZ Agility 3?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får bare lese enda mere på ocz forum. Svaret ligger der. Får du det ikkje til, så prøv igjen.

:D

Jeg fant løsningen her:

http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?90191-FW-2.09-is-live-Instructions-on-how-to-update-your-Vertex3-Agility3-Solid3-SSD-s...Update-ONLY-flash-this-FW-if-you-have-issues-with-other-FW.

Problemet mitt er at Toolbox (nedlastbar lenke) ikke finner SSD-disken min. Kan det være fordi SSDen kjøres som systemdisk?

Hvis ja, hvordan løser jeg problemet da?

Lenke til kommentar

Jeg har oppdatert firmware på en tidligere modell fra OCZ. Du må laste ned OCZ Toolbox og kjøre denne med SSD'en ikke i bruk som systemdisk.

Updating the firmware from the toolbox is not supported when Windows is running off the drive you are trying to update.

Du finner det du trenger her. Det ligger også en full guide der for hvordan du gjør det.

Lenke til kommentar

Problemet mitt er at Toolbox (nedlastbar lenke) ikke finner SSD-disken min. Kan det være fordi SSDen kjøres som systemdisk?

Hvis ja, hvordan løser jeg problemet da?

Det er også kjent at det er problemer med å detektere SSD'en på maskiner med Intel RST10 disk kontroller drivere. (Det kan jeg selv skrive under på; hadde heldigvis en annen PC med AMD-chipset som fant den uten problemer.)

Jeg skulle ønske OCZ kunne ha laget FW-oppdateringene sine som en bootbar LiveCD/USB, gjerne kombinert med et image backup & resore-program. (Selv om mange FW-oppdateringen kan gjøres uten tap av data, så er det en risikosport å ikke ta backup, just in case.)

edit: Ooops, det med Intel RST10 gjelder Agility 2 ... Har du Agility 3, så anbefales v10.1 ...

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...