Gå til innhold

Korrupt minnekort, kun 10% av bildene har informasjon

Anbefalte innlegg

Hei, fant frem et av mine eldre SD-minnekort, det hadde noen bilder fra 2008 faktisk, minnekortet har fått øddelagt låsen på siden, som gjør at du kan låse minnekortert fra å bli overskrevet(og seffølgelig blitt brukket av på låst), derfor har det ikke vært i bruk, men når jeg skulle laste inn bildene på pc`en, så fikk jeg se at det er kun tja 10-15 av nesten 100 bilder(200 bilder med JPG og RAF) som fungerer (bildene er tatt i dobbelt, JPG basic og RAW (NEF), begge versjonene virker øddelagt, og vist høyre klikker på jpg så er det null info om brennvidde,kamera,lukkertid osv kun dato.

Når åpner i photoshop så får jeg "Could not compete your request because it is not the right kind of document*

EDIT: når setter det inni kamera så står der: *This memory card cannot be used. Card may be damaged. insert another card*

Er det noe å som kan redde disse bildene?

Kamera som er brukt er et Nikon D40

Takker for svar!

Endret av Høybusk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De hadde nå et som het *Image Rescue 4* , men nå fungerer ikke minne kortet i det hele tatt lenger, så nå har jeg bare bildene på pc`en ferdig korrupte, og det fungerer ikke det programmet til, du må bruke kilde fra minnekort.

Så noen andre forslag?

Lenke til kommentar

Jeg har fått til med et program og hente et par bilder, disse ser fine ut i tumbnail størrelse, men med en gang man trykker på dem, så de blir store, så ser det slik ut:

post-108420-0-21459300-1310229049_thumb.jpg

post-108420-0-48372600-1310229118_thumb.jpg

Er dette dømt?

veldig kjedelig, flere bilder fra en ferie her.

Lenke til kommentar

Kortet har blitt brukt flere ganger, men jeg "orket" selvfølgeling aldr i å legge ferie bildene over på pc`en, men jeg har sett igjenom alle sammen på pc`en fra minnekoret, så jeg vet at bildene har fungert helt greit(dette var nok i 2009 senest) men jeg hadde glemt kortet, men fant det her en dag igjen.

sluttet å bruke det / la det nok bort etter låsefunksjon knappen ble øddelagt, ettersom det ikke var bruktbart til å ta bilder med lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...