IceBlitz Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 (endret) Hei! Har da endelig fått mitt Panasonic GH2. Men har fått et STOOORT problem som kanskje er lite, men for meg er det stort. Når jeg filmer og legger inn fila på dataen er alt som normalt ved avspilling i VLC. Men når jeg importerer i Premiere så er det ikke noe lyd på filene. Altså, når man drar filen ned på tidslinjen så skal jo fila komme i to spor, en i bildesporet og andre i lydsporet. Problemet er at det ikke kommer noe som helst i lydsporet. Om jeg dobbelklikker på filen fra der alle filer ligger i listen, for å få den i effekt/previewvinduet er det ikke lyd der heller. Akkurat som om ikke filmfilen inneholder noe lyd, men den gjør jo det. Så hva kan jeg gjøre for å fikse dette? Har søkt på google, ser at noen har gjort filen offline på tidslinjen og deretter linket den igjen og da har lyden kommet. Men jeg får ikke gjort filen offline, når jeg skal gjøre det er det sånn grå skrift akkurat som om offline valget er utilgjengelig. Så jeg får lissom ikke løst problemet mitt. Er heller ikke veldig dreven på premiere og after effects men begynner å skjønne det ganske greit. Noen som kan hjelpe? For dette er jo litt katastrofe lissom Endret 3. juli 2011 av Tussi18 Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 4. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2011 Noen som har noen løsning? Er jo skikkelig kjipt dette, vil jo ikke vente på å lage spennende og gøyale indy-er Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Har du siste versjon av Premiere? AVHCD er et forholdsvis nytt format, så hvis programvaren er for gammel, så kan det bli problemer. Det kan også være verdt et forsøk å ta opp i .MOV (dårligere kvalitet, men det er annet format) og se om det er noe bedre. Lenke til kommentar
Fredrik Gløckner Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 (endret) Men når jeg importerer i Premiere så er det ikke noe lyd på filene. Altså, når man drar filen ned på tidslinjen så skal jo fila komme i to spor, en i bildesporet og andre i lydsporet. Du kan prøve å konvertere videoene fra GH2 til et annet format med programmet Handbrake. AVCHD-filene fra GH2 kan du konvertere til et format du vet Premiere takler. Det er jo tungvindt å gjøre det sånn, men trolig vil nyere versjoner av Premiere fikse videoene direkte fra GH2, så det er bare en midlertidig løsning. Handbrake kan konvertere til de fleste formater. Så velg et format som er greit å bruke i Premiere. http://handbrake.fr/ Endret 4. juli 2011 av Fredrik Gløckner Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 4. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2011 Men når jeg importerer i Premiere så er det ikke noe lyd på filene. Altså, når man drar filen ned på tidslinjen så skal jo fila komme i to spor, en i bildesporet og andre i lydsporet. Du kan prøve å konvertere videoene fra GH2 til et annet format med programmet Handbrake. AVCHD-filene fra GH2 kan du konvertere til et format du vet Premiere takler. Det er jo tungvindt å gjøre det sånn, men trolig vil nyere versjoner av Premiere fikse videoene direkte fra GH2, så det er bare en midlertidig løsning. Handbrake kan konvertere til de fleste formater. Så velg et format som er greit å bruke i Premiere. http://handbrake.fr/ Men blir kvaliteten like god når man konverterer med dette programmet? Grunnen til at jeg kjøpte akkurat GH2 er pga den ekstremt gode videofunksjonen som kan måle seg med Canon 7d. Og da er jo alt annet enn best mulig videokvalitet litt kjedelig. Bruker gjerne en konverteringsløsning men ønsker da best mulig kvalitet uten å kjøre bitrate på 1000 lissom Er Handbrake beste valget? Fullversjoner hentes jo "gratis" fra enkelte sider så om programmet koster noe er uten relevanse ønsker bare best mulig kvalitet jeg Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Om handbrake konverter godt nok bør være enkelt å teste. Konverter en litt komplisert snutt og se på begge i VLC. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 4. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2011 Jepp, får gjøre det Tusen takk for hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå