Lommerusk88 Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Heisann Jeg er ny her på forumet og er nokk det dummeste når d gjelder pc hadde vært kjempe hyggelig om noen som kan hjelpe meg med et lite problem ) Har et lite problem her :/ cpu`en min er skikkelig ustabil og går kraftig opp og ned, når jeg er på skriveboret og ikke har noen programmer oppe så ligger på cpu prosenten alt fra 3-5% til 50%+ Når jeg åpner Google Chrome eller Winampen så går d laangt tid før ting er oppe :/ Har kjørt virus scan på pc`n i håp om at det sku ligge et lite virus som tulla med pc`n men antivirus programmet ( Panda Cloud Antivirus ) fant ingeting, så restartet jeg pcn i håp om at det sku bare forsvinne, men det var samme grøten når jeg startet opp pcn på nytt PC`n : Windows XP Pro sp3 2Gb ram Intel Core 2 duo E8500 3.16ghz Setter stor pris på alle svar Mhv Anton Lenke til kommentar
Andreassen96 Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 du har sikkert fullt av unødvendige programmer + en treg hardisk + lite RAM = suppe... det er ikke så rart at pcn er treg da. du kan jo prøve å gå i BIOS og sette fast hastigheten til cpu vis du får det til... Lenke til kommentar
Lommerusk88 Skrevet 3. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2011 har avsluttet alle programman som jeg ikke trenger/bruker daglig, og hdd`n har æ hatt i åresvis uten noen som helst tull. rart at det sku bare skje sånn helt plutselig Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Ble maskinen treg i omtrent samme tidsrom som du innstallerte panda cloud saken? Lenke til kommentar
Lommerusk88 Skrevet 3. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2011 cpu`n ble ustabil rett før jeg instalerte Panda Claoud antivirus programmet Lenke til kommentar
kimosabi Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Hvis du har hatt HDD'n i årevis så er det kansje greit å teste den før man går videre. Prøv HD Tune noen runder. Lenke til kommentar
Lommerusk88 Skrevet 3. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2011 tusen takk kimosabi, skal teste det nu straks så kommer jeg tilbake med resultater/info Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 (endret) Om det er lenge siden du la inn operativsystem kan det være lurt å legge det inn på nytt! Du har som nevnt litt lite minne (2GB) Sjekk også temperaturer Endret 3. juli 2011 av Pastafarian Lenke til kommentar
Lommerusk88 Skrevet 3. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2011 den hdd`n med windows xp pro har jeg hatt i mange år, trur faktisk jeg har hatt den siden 1997 isj. tempraturan ja, SpeedFan sa til meg at cpu`n e på 80 grader +, etter min mening så høres det kanskje ei hakke for mye ut Lenke til kommentar
PerB Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 En harddisk fra 1997 kan ha problemer som påvirker systemets hastighet. 80 grader er mye hvis det er i Celsius og idle. Hvordan er det med støv? Lenke til kommentar
Lommerusk88 Skrevet 3. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2011 har aldri hatt d problemet før med den disken, og jeg har hatt den i 2-3 pc fra før av i mitt liv. rett etter at jeg skreiv her, så steig tempraturen til 88 grader celsius og ja det var på idle. støv er det veldig lite ut av i pcn, bruker som regel å støvsuge pcn 5-6 ganger i månden. en liten brain storm her, tru om det kan være noe galt med kjøle pastaen og/ eller kjøleribben til prosessoren ? Lenke til kommentar
kimosabi Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 (endret) Hvis du har 80C på idle(under 10% aktivitet) så er det på høy tid at du blåser støvet ut av kabinettet. En E8500 skal helst ikke ha 80C på full belastning engang så hvis den er så varm og kabinettet er rent så må du feste prosessorkjøleren på nytt med ny termisk pasta. Så ja, det er nok et pasta/kjøler problem. Harddisker har forøvrig "anbefalt levetid" og din er jo helt rå som har funket i så mange år! Endret 3. juli 2011 av kimosabi Lenke til kommentar
Lommerusk88 Skrevet 3. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2011 har restarta pcn på nytt nu med en gang den starta opp så startet jeg opp SpeedFan, nu viser den at Core0 og Core1 er på 55-56 grader celsius på idle, og " total " temperatur på pcn er 42-44 grader celsius på idle faktisk så er jeg og overasket over at hdd`n min enda snurrer og går Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå