Gå til innhold

Anbefaling av zoom objektiv til Canon

Anbefalte innlegg

Hei

Er på utkikk etter et zoom-objektiv til mitt Canon EOS 400D. Hadde tenkt meg noe slikt som 17/18 - 270/300

Så i en annonse en dag at Tamron har kommet med en ny linse, som jeg tror var 18-270. Kan den være noe?

Har til daglig en Tamron 17-50 f2.8 som jeg er veldig fornøyd med, men ønsker å ha en jeg kan bruke på turer og slikt, hvor behovet for zoom melder seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp - det er veldig bra til prisen. Men - det "overtar" der 17-50'en din slutter - du skal i så fall ha med to objektiver for å dekke hele området. Men - du får bedre bildekvalitet.

Er du glad i god optikk med god bildekvalitet kan du også vurdere EF 70-300 IS eller 70-200/4L. Sistnevnte har ikke bildestabilisering og litt snevrere zoomområde, men er sykt god optisk sett.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er det som er filosofien bak utskiftbar optikk, dvs. at man kan optimalisere så at man får det blidelige uttrykket man er ute etter på beste måte.

Når det er sagt så er faktisk Tamron 18-270 VR II det objektivet som får minst negative omtale av de såkalte reise/superzoom-objektivene, så hvis det og slippe å bytte objektiver er noe som veier tungt og man er ute etter et stort brennvidde-omfang "zoom-område" er tamron'en det beste kjøpet. Men det er noen kompromisser man da må leve med, så som slapp bildekvalitet på enkelte brennvidder, trenger endel lys og litt treg fokusmotor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...