Gå til innhold

Anbefalning av stabilt og seriøst webhotel til firm (gunstig pris)?

Anbefalte innlegg

Jeg har vært kunde hos Surftown siden 2006 og har hatt lite å klage på bortsett fra litt nedetid og ustabil eposttjenester (nå i dag er de nede igjen og det får meg til å tenke på å flytte). Et annet moment er at jeg kan kun ha 10 domener seperat der (jeg trenger flere). Surftown tar ekstra betalt pr. domene. Prisen pr år er ikke avskrekkende (ca. kr 860.-). Foreløbig har jeg tatt i bruk 9GB av de 20GB plass jeg har til rådighet. Jeg har noen cgi scripts, men ellers ikke noe krevende saker (burde vel heller ikke være så krevende med cgi).

Har fått tips om Hostgator (Business Plan $11 or. måned) og Servage.net, men servage.net har fått mye pepper ang. brukertester.

Jeg trenger noe stabilt og seriøst, men ønsker så klart ikke å betale undøvendig mye.

Det er en stor jobb å flytte fra et webhotel til et annet med epostpassord, ftprutiner osv. osv. så det bør være en stabil partner.

Noen som har noen kvalifiserte gode råd? :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv for tiden fire forskjellige webhotell hos forskjellige selskap, og det som av min erfaring vil passe deg best er Stablehost.

De har for tiden en kampanje gående, så du får 15 GB lagringsplass og 300 GB overføring per mnd til den fine sum av 3,975 USD. Vanlig pris er 7.95 USD.

Dette er en svært stabil host, derav navnet. Bare google Stablehost og du vil se at det er svært mange fornøyde kunder. En annen fin sak er at du kan velge om du vil ha webhotellet plassert i Europa eller USA. Støtter ubegrenset med tilleggsdomener, men dette vil jo begrense seg selv etter CPU bruk da hver kunde maksimalt kan bruke 10 %, noe som er en rettferdig ordning.

Ta en titt på http://www.stablehost.com/shared-hosting.php

Lenke til kommentar

Har selv for tiden fire forskjellige webhotell hos forskjellige selskap, og det som av min erfaring vil passe deg best er Stablehost.

De har for tiden en kampanje gående, så du får 15 GB lagringsplass og 300 GB overføring per mnd til den fine sum av 3,975 USD. Vanlig pris er 7.95 USD.

Dette er en svært stabil host, derav navnet. Bare google Stablehost og du vil se at det er svært mange fornøyde kunder. En annen fin sak er at du kan velge om du vil ha webhotellet plassert i Europa eller USA. Støtter ubegrenset med tilleggsdomener, men dette vil jo begrense seg selv etter CPU bruk da hver kunde maksimalt kan bruke 10 %, noe som er en rettferdig ordning.

Ta en titt på http://www.stablehost.com/shared-hosting.php

Hei Kenneth. Takk for svar! Jeg så på nettsidene til Stablehost og litt reviews. Det så jo veldig lovende ut. Jeg sendte dem noen spørsmål her. Skal jeg skrive disse spørsmålene inn her kanskje?

Leste at de hadde et DDOS angrep som medførte en halv dag nedetid og at de mente at serverne i Usa var letere å fikse (her).

A.) Er det da kanskje best å hoste hos dem via servere de har i USA? Jeg ser du skriver at man har et valg her.

B.) En annen ting er at jeg har lest masse reviews av webhotell og mange sier at når et webhotel har kampanje så går kvaliteten ned da de får mange nye kunder. Men det er vel kanskje ikke tilfelle her? (Antagelig vanskelig å si, om du da ikke kjenner de over lang tid)?

C.) Forstod ikke helt hva du mente med "Støtter ubegrenset med tilleggsdomener, men dette vil jo begrense seg selv etter CPU bruk da hver kunde maksimalt kan bruke 10 %, noe som er en rettferdig ordning."

D.) Vet du hva som skjer om man plutselig må lagre mer enn 15 GB m.h.t. kostnad?

Jeg har fått svar på mange spørsmål nå så det koker vel ned til (de spørsmålene jeg nevnte over):

E.) Er det slik at på Stablehost.com at man da kan ha en 10-30 seperate domener med eposttjenester for hvert domene?

F.) Hvordan er det med kjøring av cgi script? Jeg har vel en 6 stykker (skjema). Funker det med Stablehost?

Endret av Mangoguru
Lenke til kommentar

Vil selv anbefale Servetheworld, dem har nesten ikke nedetid, og om dem mot formodning skulle ha sammenlagt mer en 1 time nedetid en måned får du måneden gratis.

Jeg har opplevd dette en gang på årene jeg har vert der, og fikk en måned gratis.

http://servetheworld.net/

PS: Om du velger denne tjenesten ser jeg helst at du reffererer til meg som "anbefaler" da jeg får to måneder gratis host.

http://servetheworld.net/2mnd

Lenke til kommentar

Det viser seg at Surftown hadde problemer på grunn av oversforsvømmelsen i Danmark. Men de har da vært ustabile før og på epost-tjenestene. De burde vel strengt tatt ha vært mer forutseende og tatt flere forholdsregler før flommen tok over....

Endret av Mangoguru
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...