Gå til innhold

App for å sjekke forbruk og optimalt abonnement


Anbefalte innlegg

Hei folkens,

 

Jeg og noen kompiser har laget en app til android-telefoner som viser forbruk av sms,samtaler,mms og datatrafikk. Appen gir også forslag til det beste abonnement i forhold til forbruk.

Bakgrunnen for appen er at vi selv følte det er såpass mange forskjellige abonnementer i Norge at blir vanskelig å orientere seg for forbrukere.

Vi håper at noen her har lyst til å teste den ut. Vi er fortsatt i beta-fasen, og setter veldig pris på tilbakemeldinger på bugs og alt annet dere måte å ha å si om den.

Appen ligger her:

https://market.android.com/details?id=no.stensberg&feature=search_result

 

Cheers,

Magnar

 

***BUGS****************

 

- Vi har oppdaget i noen tilfeller at "beste pris" sender feil forbruk til serveren. Dette resulterer i feil forslag til abonnement. Vi jobber med å fikse dette :)

Endret av mwium
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle abbonnemangene står beskrevet på tilbydernes hjemmesider.

I tillegg har vi Telepriser.no.

 

Sistnevntekan du bruke manuellt i nettleseren din.

Bare å taste inn forbruket ditt, så svarer den hva som anbefales for deg.

 

Genialt å ha en app som sjeker ditt forbruk, så du slipper å taste det selv. Mindre vanskelige tall å forholde seg til, da.

 

Bygger dere på Telepriser, slik at dette blir en Telepriser-app? Eller gjør dere alt fra bunnen?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Absolutt en veldig god ide. Nå vet jeg riktignok selv godt hvilke abonnementer som passer for meg, da jeg generelt bruker mobilen ganske lite, men jeg skal nå ihvertfall få testet denne appen din etterhvert

 

Kult :yes:

 

Hvorfor burde jeg bytte ut Plan Monitor Widget med deres app?

 

Den har helt klart flere features, men du kan supplere med TeleSherpa. Vi gir deg automatisk et forslag til et norsk abonnement som passer best med ditt forbruk. Det får ikke til med Plan Monitor Widget uten mye tasting ;)

Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne sett flere "treff", TeleSherpa anbefalte meg flere abonnement til 199,- i måneden. Men jeg så bare tre, og ingen av dem var fra en operatør jeg kunne tenke meg. Hva med flere treff og muligheten for å utelukke operatører? Og gjerne også muligheten for å legge til tilleggstjenester som FriSurf og Fri Familie?

Endret av Arinomi
Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne sett flere "treff", TeleSherpa anbefalte meg flere abonnement til 199,- i måneden. Men jeg så bare tre, og ingen av dem var fra en operatør jeg kunne tenke meg. Hva med flere treff og muligheten for å utelukke operatører? Og gjerne også muligheten for å legge til tilleggstjenester som FriSurf og Fri Familie?

Hei Arinomi! En av de andre på "TeleSherpa-teamet" her;)

Takk for tilbakemeldingen. Det du nevner er absolutt gode forslag. Det å kunne luke ut tilbydere og fått fler forslag er sikkert noe man kunne tenke seg. Vi tar dette videre til neste utviklingsfase.

 

Nå er jeg mest på design-delen, men det med Fri Familie / Venner / Gratis til likt nett o.l. mener jeg vi så på som vanskelig. Abonnementer der man ringer gratis til samme nett, må det sjekkes på mottakers nett (noe jeg tror man ikke kan gjøre).

 

Det kunne imidlertid tenkes at vi gav brukerne muligheten til selv å "plotte" inn data om tilleggstjenestene til sitt abonnement, som kanskje var det du også mente:)

 

Takk igjen for tilbakemeldingen

Endret av krisln
Lenke til kommentar

Våre abonnement er basert på de som ligger hos Telepriser.no. Ser at Hello.no ikke har oppført noen abonnement der, og da ligger det heller ikke inne i vår database. Det er jo litt beklagelig. I senere versjoner av TeleSherpa kan det tenkes at vi legger til både Hello.no og andre ukjente abonnement.

 

Du kan jo imidlertidig velge et abonnement som er veldig nære ditt, og bruke det som utgangspunkt. Vil jo ikke gi et 100% korrekt bilde på pris, men ved å sjekke "beste pris" opp mot hva du pleier å få i telefonregning kan du sikkert få en peker på om du kan spare noe ved å bytte.

 

Det å gjøre det mulig å "sette opp" sitt eget abonnement er kanskje ikke så dumt.

 

Takk for tilbakemeldingen :)

Endret av krisln
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Bumper tråden. Akkurat NÅH! har jeg lastet ned denne appen, i forbindelse med at jeg nettopp har kjøpt ny telefon og trolig blir mer tilregnelig til å kunne øke nettbruken min. I så måte er det kurant for meg å finne ut om andre abo vil svare seg økonomisk over tid.

 

Per i dag bruker jeg mobilen svært lite, har Tele2 sheriff, og betaler så å si ingenting. Har tidligere hatt OneCall Faktura og Ludo T6, som alle tre er svært like. Nå går jeg tilbake til OneCall Faktura ettersom de har gratis trafikk ut mars, og dermed kan jeg få et realistisk overblikk over dataforbruk når jeg ikke tar hensyn til pris/"tellerskritt" :)

 

Appen din ser ved første øyekast veldig ryddig og oversiktlig ut, og gir inntrykk av å være godt gjennomført da den tilsynelatende faktisk lister samtlige operatører og forhåpentligvis alle deres aktuelle abonnementstyper. Kommer tilbake til tråden etterhvert som jeg har fått generert litt brukerdata selv ;)

Endret av srbz
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Bumper igjen tråden med diverse tilbakemeldinger. Vet ikke om dere aktivt oppdaterer denne enda.

 

- Funksjonen "beste pris" har fullstendig sluttet å fungere. Den har i lengre tid fortalt meg at jeg må vente med å skru på wifi/3G til alle data er lastet, men samme hvor mye jeg venter får jeg ikke opp noe. Jeg har forsøkt å reinstallere appen, men nå krasjer den fullstendig hver gang jeg åpner fanen "beste pris". Jeg får heller ikke valgt mitt abonnement ettersom appen tydeligvis ikke får kontakt med nettet.

- Jeg savner endel funksjonalitet for innstillinger. Jeg har pdd One Call Faktura, med gratis datatrafikk ut mars, som er et kampanjetilbud. Om databasen til Telepriser ikke tar høyde for dette automatisk, bør jeg som bruker få muligheten til å plotte det inn manuelt.

- Jeg ønsker ikke å se påløpte kostnader siste 30 dager, jeg ønsker å se påløpte kostnader siden forrige fakturaperiode. Brukeren bør få mulighet til å spesifisere at h*n ønsker å resette forbruksmåleren eksempelvis den 25. hver måned. (I tillegg fakturerer ikke One Call før bruker har nådd et visst minstebeløp, da overføres heller utestående beløp til neste faktura. Jeg innser at det kan bli vanskelig å holde styr på dersom ikke Telepriser gjør det for dere, men det er kanskje ikke så relevant heller når man bare skal beregne billigste abonnementstype.)

- At dere har med de tre billigste alternativene er vel og bra, men det dreier seg kun om de tre billigste alternativene beregnet ut fra nøyaktig forbruk siste 30 dager. Hva om jeg f.eks. ønsker å bruke mer data i måneden enn jeg gjør nå? For brukeren er det fint å få slike alternativer også. Det vil gjøre appen til en mer komplett løsning, selv om brukeren kan gå inn på telepriser.no og sjekke selv.

- Å spesifisere f.eks. FriFamilie bør ikke være noe stort problem. Bruker bør kunne få mulighet til å selv spesifisere visse telefonnummer som ikke skal tas med i utregningen av påløpte kostnader. Å spesifisere gratis bruk mot brukere av samme nett kan bli mer omfattende, men har man først en funksjon med filtrering av telefonnummer bør denne til en viss grad kunne brukes også her.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...