Gå til innhold

Spise mye og sunt men hater å lage mat + oppvask

Anbefalte innlegg

trådtittel sier det meste. jeg hater oppvask og matlaging. siden jeg egentlig burde å spise masse så blir det fort et par 3-5 forskjellige stekeretter ++

jeg har sånn to stekespader liksom, og det er dritkjipt å vaske opp for hver eneste gang.

kjipt å starte hele maskinpressa for å printe ut èn avis, for å si det sånn.

så jeg tenker kanskje jeg burde lage et par hjemmelagde pizzaer eller gryteretter og porsjonere opp i frysen elns.

samtidig har jeg hørt veldig mye negativt om mikrobølgeovner, frossenmat og tap av næring.

hvordan løser dere andre single, ivrige trenere, mat, kjøkken og oppvask?

bruker dere frysen til å posjonere opp til senere bruk? tips? triks?

jeg trenger rett og slett hjelp med rutinen. :innocent:

~Balthy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gainer/måltidserstatter mellom de måltidene man ellers lager uansett = kun noen shakere som må vaskes.

Ellers steker jeg kylling osv på for eks søndag og hiver det i fryseren etterpå.

Samme med paprika og løk ol.

Når jeg da lager middag/mange måltider omdagen så har jeg iallefall spart mye tid, brett og kniv.

Jeg har også skaffet en bunke engangsbestikk/fat/beger som jeg bare kunne kaste etterpå.

Betalt meg ut av oppvasken i late perioder.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest medlem-211409

Det jeg gjør er å lage det jeg har lyst på, i store porsjoner. Om du lager 5 ganger større porsjoner, tar det som oftest bare litt lengre tid enn om du lager en vanlig porsjon mtp oppvask, tid det tar å steke/koke/kutte opp maten. Du sparer altså mye tid på å lage store mengder og fryse/kjøle ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...