Gå til innhold

Hvordan kjøpe kontantkort som utlending

Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

En bekjent av meg skal kjøre rundt en del i Norge som bussjåfør i noen måneder, og vil gjerne ha muligheten til å opprette et kontantkort for mobil som han kan bruke mens han er her. Siden han ikke er norsk statsborger, er det mulig for han å få kjøpt kontantkort ved å vise pass?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En bekjent av meg skal kjøre rundt en del i Norge som bussjåfør i noen måneder, og vil gjerne ha muligheten til å opprette et kontantkort for mobil som han kan bruke mens han er her. Siden han ikke er norsk statsborger, er det mulig for han å få kjøpt kontantkort ved å vise pass?

Jeg antar at han har fått midlertidig personnummer? Hvis ikke så må han søke om dette før han videre får et mobil nummer som går an å ringe fra. Ellers har jeg hørt at Lebara eller andre små selskaper ikke kreer dette her og trenger bare enkelt navn og adresse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

Takker for svar. Nei jeg tror ikke han har midlertidig personnr, uten at jeg kjenner detaljene. Jeg tror han jobber for et tysk reisebyrå som kjører turer i Skandinavia gjennom sommeren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

Så vidt jeg vet jobber han kun i Skandinavia i sommermånedene, så abonnement er han ikke interessert i.

Lenke til kommentar

Jeg antar at han har fått midlertidig personnummer? Hvis ikke så må han søke om dette før han videre får et mobil nummer som går an å ringe fra.

Det er feil. Utlendinger kan kjøpe og registrere kontantkort i sitt eget navn, uansett om de har personnummer eller ikke, eller hvor lenge de skal være i landet. Alt de trenger er gyldig legitimasjon, som for eksempel pass eller førerkort. Registreringen må da skje manuelt hos forhandlerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...