Gjest Slettet-Z9Cy2AAy Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 En bekjent av meg skal kjøre rundt en del i Norge som bussjåfør i noen måneder, og vil gjerne ha muligheten til å opprette et kontantkort for mobil som han kan bruke mens han er her. Siden han ikke er norsk statsborger, er det mulig for han å få kjøpt kontantkort ved å vise pass? Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Er det ikke bare å gå i lokalbutikken og be om en startpakke? Lenke til kommentar
FredTrump Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 En bekjent av meg skal kjøre rundt en del i Norge som bussjåfør i noen måneder, og vil gjerne ha muligheten til å opprette et kontantkort for mobil som han kan bruke mens han er her. Siden han ikke er norsk statsborger, er det mulig for han å få kjøpt kontantkort ved å vise pass? Jeg antar at han har fått midlertidig personnummer? Hvis ikke så må han søke om dette før han videre får et mobil nummer som går an å ringe fra. Ellers har jeg hørt at Lebara eller andre små selskaper ikke kreer dette her og trenger bare enkelt navn og adresse. Lenke til kommentar
QwertyHawk Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 For å kjøpe kontantkort kan du bruke utenlandsk legitimasjon. Slik er det hvertfall med NetCom og Chess, og ser ingen grunn til at det skal være annerledes hos Telenor eller noen andre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Takker for svar. Nei jeg tror ikke han har midlertidig personnr, uten at jeg kjenner detaljene. Jeg tror han jobber for et tysk reisebyrå som kjører turer i Skandinavia gjennom sommeren. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Hos Telenor kan man registrere seg uten å ha norsk personnummer (på kontantkort), så det skal ikke være noe problem Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Men kontantkort er da en dyr og upraktisk løsning! Hvorfor ikke abbonement ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Så vidt jeg vet jobber han kun i Skandinavia i sommermånedene, så abonnement er han ikke interessert i. Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Jeg antar at han har fått midlertidig personnummer? Hvis ikke så må han søke om dette før han videre får et mobil nummer som går an å ringe fra. Det er feil. Utlendinger kan kjøpe og registrere kontantkort i sitt eget navn, uansett om de har personnummer eller ikke, eller hvor lenge de skal være i landet. Alt de trenger er gyldig legitimasjon, som for eksempel pass eller førerkort. Registreringen må da skje manuelt hos forhandlerne. Lenke til kommentar
Prompel Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 http://www.prepaidgsm.net/en/norway.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå