Gå til innhold

Plass til en konkurranse på NYE digit.no ?


Anbefalte innlegg

Jeg kaster med dette ut en ny fakkel.

 

Spørsmålet er om det hadde vært ok med en konkurranse - f.eks. MÅNEDENS BILDE - her på den nye digit. Jeg har vært inne på dette før og da engasjerte det spørsmålet veldig. Synes kanskje vi kunne tenke på noe slik som de har på foto.no. Der kan man levere ett bilde og man kan stemme en gang på de andre bildene og ikke på sitt eget.

Jeg tror kanskje dette hadde vært ok å fått med samtidig som vi skal bygge opp den nye digit.

Jeg er ikke så engasjert i noen premie, men det kunne jo også tenkes på.

Hadde vært ok å høre hva alle og enhver mener om dette - og særlig de som er positive til det - vi har jo hørt massevis av argumenter imot tidligere.

 

RAK-foto

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Konkurranser som månedens bilde vil nok alltid være populært. Vi som kommer fra Akamsiden har hatt en egen månedens konkurranse som var drevet av forumbrukene selv. Den døde desverre ut av seg selv pga. manglende deltagelse ... Akkurat nå så leker vi oss med noe som jeg kaller månedens utfordring.

 

Det eneste argumentet imot, slik jeg ser det, er manglende deltagelse. Noe vi har pratet mye om på Akamsiden. For at slike aktiviteter skal lykkes så må det ha en viss minimum av deltagere. Både på innnleveringssiden, såvel som på avstemningssiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei :) Frem til at omleggingen er et faktum diskuteres det litt på flere steder. I forhold til den nye bildekritikken har vi diskutert poenggivning her.

 

Jeg tror at en slik kjapp poenggivningssak sammen med egne "event-sider" som vi har sett på kan føre til en økt oppslutning rundt slike arrangement.

 

Inngangsveien blir lett, ved å bla i bildegalleriet ser man at enkelte bilder deltar i ett event. Ved å klikke på eventet får man opp en beskrivelse, en start og en sluttdato. Da er veien kort til å legge inn ett eget bilde som knyttes til eventet om en ønsker det. Hvis poenget er å kåre en vinner ser en raskt ved å sortere på populæritet den dagen eventet løper ut.

 

Dette kan vi promotere videre med å f.eks. ha en egen boks for "aktive event" på forsiden m.m. Blir dette populært kan jo "månedens bilde" også promoteres fast på forsiden.

 

Foreløpig er det bare de som utvikler siden som kan opprette et event. Vil dere at jeg skal opprette et for dere så er det bare å si ifra :)

 

PS: "Event" er et arbeidsnavn, vi bør vel på plass noe norskt her :)

Endret av Terje
Feil link i toppen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kaster med dette ut en ny fakkel.

 

Spørsmålet er om det hadde vært ok med en konkurranse - f.eks. MÅNEDENS BILDE - her på den nye digit. Jeg har vært inne på dette før og da engasjerte det spørsmålet veldig. Synes kanskje vi kunne tenke på noe slik som de har på foto.no. Der kan man levere ett bilde og man kan stemme en gang på de andre bildene og ikke på sitt eget.

Jeg tror kanskje dette hadde vært ok å fått med samtidig som vi skal bygge opp den nye digit.

Jeg er ikke så engasjert i noen premie, men det kunne jo også tenkes på.

Hadde vært ok å høre hva alle og enhver mener om dette - og særlig de som er positive til det - vi har jo hørt massevis av argumenter imot tidligere.

 

RAK-foto

En eller annen form for "månedens bilde" hadde jo vært toppers! Inspirerende med slike inspirerende former for "uskyldig" konkurranse. Trenger jo ikke gjøre mer ut av det enn at det utvalgte bildet får en egen presentasjon (kanskje med litt egeninfo fra fotografen om sitt bilde og sitt ståsted mht. fotohobbyen).... :cool:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei :) Frem til at omleggingen er et faktum diskuteres det litt på flere steder. I forhold til den nye bildekritikken har vi diskutert poenggivning her.

 

Jeg tror at en slik kjapp poenggivningssak sammen med egne "event-sider" som vi har sett på kan føre til en økt oppslutning rundt slike arrangement.

 

Inngangsveien blir lett, ved å bla i bildegalleriet ser man at enkelte bilder deltar i ett event. Ved å klikke på eventet får man opp en beskrivelse, en start og en sluttdato. Da er veien kort til å legge inn ett eget bilde som knyttes til eventet om en ønsker det. Hvis poenget er å kåre en vinner ser en raskt ved å sortere på populæritet den dagen eventet løper ut.

 

Dette kan vi promotere videre med å f.eks. ha en egen boks for "aktive event" på forsiden m.m. Blir dette populært kan jo "månedens bilde" også promoteres fast på forsiden.

 

Foreløpig er det bare de som utvikler siden som kan opprette et event. Vil dere at jeg skal opprette et for dere så er det bare å si ifra :)

 

PS: "Event" er et arbeidsnavn, vi bør vel på plass noe norskt her :)

 

Jeg lurer på om dere har satt dere en dato for den endelige omleggingen? Blir det i sommer eller til høsten?

 

RAK-foto

Lenke til kommentar

:dribble: Hei igjen

I og med at overgangen er innen 1. august - så synes jeg vi/dere skal ta tak i det med MÅNEDENS BILDE - hadde vært veldig inspirerende å få til en slik konkurranse ala det på foto.no - den virker veldig enkel og grei.

Har dere noen mulighet for sponsing til eventuelle premier (gulerøtter)?

 

Venter spent på et svar om bare dette.

 

RAK-foto :yes:

Endret av RAK-foto
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...