Gå til innhold

[Samsung Galaxy SII] Ekstremt dårlig batterilevetid

Anbefalte innlegg

Tragisk batteritid på denne ! Telefonen blir også unormal varm under hardt bruk.

Batteritiden på min Iphone 4 holder jo milevis lengre

Hvordan kan du kalle 2-3 dagers batteritid for tragisk? Er vel rundt der min sønns iphone4 også varer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tragisk batteritid på denne ! Telefonen blir også unormal varm under hardt bruk.

Batteritiden på min Iphone 4 holder jo milevis lengre

Lommekalkulatoren min har også bedre batteritid enn iphone... forskjellen mellom iphone og Sgs2 er vel mye det samme som forskjellen mellom lommekalkulatoren og iphone...

Lenke til kommentar

En ting. Jeg har Galaxy 1 og vurderer å bytte til 2. Er det verdt det? Galaxy 1 krasjer endel (har siste versjon) og det er nok pga av alle apps jeg tester og det at jeg bruker mobilen til alt mulig. Takler Galaxy 2 dette bedre? Er det en mer stabil mobil? Mer prossesorkraft etc.....men er den mer stabil?

Lenke til kommentar

En ting. Jeg har Galaxy 1 og vurderer å bytte til 2. Er det verdt det? Galaxy 1 krasjer endel (har siste versjon) og det er nok pga av alle apps jeg tester og det at jeg bruker mobilen til alt mulig. Takler Galaxy 2 dette bedre? Er det en mer stabil mobil? Mer prossesorkraft etc.....men er den mer stabil?

Windowsen min kræsjer hvis jeg legger inn virus. Vil det hjelpe å bytte CPU? Nei

Kommer helt an på hva ustabiliteten din kommer av. Er det apps som fucker opp, så tviler jeg på at det vil hjelpe med mer kraft.

Lenke til kommentar

Windowsen min kræsjer hvis jeg legger inn virus. Vil det hjelpe å bytte CPU? Nei

Kommer helt an på hva ustabiliteten din kommer av. Er det apps som fucker opp, så tviler jeg på at det vil hjelpe med mer kraft.

Er jo det som er poenget å en måte. Med en iphone slipper man dette. Det fungerer. Marked er, selv etter at de ryddet, full av apps som ødelegger. Om man rooter kan mobilen bli ustabil. Saken er vel at det ikke er noen poeng å bytte da kraft ikke er en issue.

Lenke til kommentar

Er jo det som er poenget å en måte. Med en iphone slipper man dette. Det fungerer. Marked er, selv etter at de ryddet, full av apps som ødelegger. Om man rooter kan mobilen bli ustabil. Saken er vel at det ikke er noen poeng å bytte da kraft ikke er en issue.

Tja. Enkelte koser seg nok der de går rundt på stiene i skogen med glassvegger rundt seg slik at de ikke kan bli skadet eller gå utenfor stien, samtidig som Jobs forteller deg hvilke stier du har lov til å gå ned. Andre foretrekker å få lov til å gå hvor vi vil med de utfordringer og potensielle farer det fører med seg. Friheten har man i alle fall.

Som med en PC må man med en telefon bruke hodet litt i forhold til hva man installerer og evne å kunne gjennomføre grunnleggende feilsøking om man får problemer. Blir batteriet ditt tømt på under halvparten av tiden det skulle på en laptop eller telefon? Da har du enten et programm som har gått amok eller et defekt batteri. Men ja, mange vil foretrekke å slippe å tenke selv og la andre ta ansvaret, på bekostning av frihet. iOS er fin fint for de som foretrekker dette med de begrensninger og sikkerhet som følger med, mens andre mobile OS er fint for oss som foretrekker friheten og fordelene disse gir oss sammenlignet med iOS.

Personlig har jeg under tungt bruk av telefonen aldri opplevd at den har blitt ekstremt varm som noen nevnte tidligere, som f.eks under dekoding av HD video i nærmere 2 timer.

Men det er klart at om man kjører på en 1A lader mens man samtidig presser HW mot maks så vil man oppleve varmeutvikling. Dette har dog ingenting med forskjellen mellom OS å gjøre, men med maks varmeutvikling på CPU/GPU samt batteri. Noe som vil være relativt likt uansett om det er Apple eller Samsung på tilsvarende HW.

Mixy sitt svar var ganske treffende etter min mening. Spiller liten rolle hvor mye hestekrefter du pøser på med om problemet er et helt annet.

Lenke til kommentar

Er jo ikke alle som er på bleiestadiet ennå, og som ikke trenger å bli passet på av det der selskapet...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvilke batterycalibrator anbefaller dere? Ser det er flere BatteryCalibrator app`s.

http://www.appbrain.com/search?q=Battery+Calibrator+

En hvilken som helst burde funke. Jeg benyttet denne: https://market.android.com/details?id=com.nema.batterycalibration&feature=search_result

Ok, står noe her;

Calibration needs to be done after flashing a new ROM, but you can calibrate any time you think your battery is miscalibrated.

Hvorfor skriver man det?

Ser at man kan gjøre det anyway, men hva er forskjellen?

Lenke til kommentar

Grunnen til at man skriver at det "må" gjøres etter at man flasher en ny ROM er at når man bytter mellom forskjellige typer ROMs (CM7, Villain, Lightning, Original Samsung osv) er at de i utgangspunktet vil ha forskjellig ytelse og innvirkning på batteritiden.

En original Samsung ROM kan trekke mer strøm enn en strippet ROM f.eks.

Dermed vil man få en misvisende batteri status hvor man kan oppleve at telefonen tror den har mere batteri igjen enn det den i virkeligheten har, fordi den baserer beregningene på batterihistorikken på en ROM som benytter mindre strøm.

Derfor vil man også se at enkelte anbefaler at du rekalibrerer når man gjør større endringer slik som å implementere strømsparings regler i Tasker eller Locale og lignende.

Jeg er nå personlig etter 38 timer med Normal bruk ned på 20% gjenværende batteri på min SGSII, og opplevde en betydelig økning i batterilevetid etter at jeg kalibrerte batteriet etter å ha gått over til VillainROM (KE2)

Lenke til kommentar

Er jo ikke alle som er på bleiestadiet ennå, og som ikke trenger å bli passet på av det der selskapet...

Jeg har holdt på med mobiler siden -96, og flashet og holdt på både det ene og det andre. Jeg har bygget flere pc`er til meg selv og holdt på med det samme der. Saken er at jeg vil ikke over på iPhone igjen fordi det er kjedelig sammenlignet med Android som er "helt" åpent.

Men at man hele tiden må tweake og teste for apps som ikke fungerer som de skal, mener jeg Google skulle fikset fordi det er god kundeservice. Marked skulle ikke inneholdt noe som gjorde mobilen min til en dårligere telefon.

Men etter å ha testet G2 en stund tror jeg at jeg kjører på. Endel widget som var skikkelig dårlig på G1 gjorde at jeg måtte hente 3parts (kalender, vær etc) men disse er jo veldig bra i G2, så da slipper man det.

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei

Hadde samme problem som deg,men det løste seg ved at jeg ryddet litt i programmer jeg hadde og skrudde telfonene av og på igjen da gikk batteritiden fra under ett døgn til ca fire døgn. tror det mo ha vert noe programvare som hadde hengt seg opp.for selv om telefonene lå helt stille så trak android system 80% av batteriet.

Jeg bruker ingen task killer.

Håper det løser seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

BetterBatteryStats er et kjekt program som lettfattelig viser deg hvilke programmer som holder telefonen våken (wakelock) som naturlig nok fører til høyt strømforbruk.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1179809

Benyttet det selv til å finne ut at Maps hadde hengt seg opp og holdt telefonen våken mesteparten av tiden når batterilevetiden min plutselig ble dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...