oye Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Kjører en P4 1800 på mitt ABit sd7-533 hovedkort med pc2700 (333MHz) minne. Jeg tviler på om oppsettet er optimalt i forhold til farten på minnet... Hvis jeg har forstått riktig, så skal jeg nå ha 100*3/3 = 100MHz for minnet, altså langt under det ram-brikkene skal klare? Lenke til kommentar
Josten Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Riktig det. De aller fleste hk gjør det best om minnet er synkront med fsb. Lenke til kommentar
oye Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 Riktig det. De aller fleste hk gjør det best om minnet er synkront med fsb. Hva er da vitsen med å kjøpe minne som er raskere enn 100MHz? Lenke til kommentar
Josten Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 De eneste grunnene er: -kan overklokke -raskt minne klarer ofte raske timings hvis det ikke kjører på fult -slipper kanskje å kjøpe nytt minne neste gang du skal oppgradere prosessoren -på en del amd prosessorer kan man stille fsb høy og multiplier lav, og da få raskere minnebåndbredde eneste grunnene jeg kommer på hvertfall Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Riktig det. De aller fleste hk gjør det best om minnet er synkront med fsb. Hva er da vitsen med å kjøpe minne som er raskere enn 100MHz? Om man overklokker litt blir det fort litt mer enn 100MHz... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå