Gå til innhold

Thrash Metal

Julekula

Anbefalte innlegg

Hei! JEg har i det siste forsket på Thrash Metal. Jeg har sett på tabs fra band som Exodus, Pantera, Metallica, Megadeth, Testament og mange fler. Jeg holder på å lage egne riff og sanger innen thrash (rytme gitar) og har funnet ut at alle thrash metal band bruker power chords, rask alternate picking og noe rask palm muting på en streng i rytmene sine. Jeg merket jo fort at mange thrash metal band høres like ut, kanskje pga en mangel på nyskapende materiale.

Jeg lurer på hva mer enn hva jeg har nevnt jeg kan bruke i rytme spillet mitt? Jeg må ærlig inrømme at jeg ikke har såå mye teori inne, men skal da klare å lage noe brukbart for det?

Takker på forhånd for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overharmoniske er alltid gøy =)

Bending av toner.

Det beste rådet er egentlig å høre og spille annen type musikk i tillegg slik at man får andre impulser og andre måter å traktere instrumentet på. Det er først når stilarter blandes det blir knall.

Ta f.eks metallica. Hør på Binge & Purge (på dvd) opptakene fra 1989 - 1991. Nesten samtlige av låtene laget før the black album spilles 2 stemt. Alle riff! über!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...