Gå til innhold

LG, LEFDAL - ikke å stole på!


Anbefalte innlegg

Short story.

Etter 11 dager med få minutters bruk ble skjermen til LG Optimus P500 mørk og med dette fikk datteren min et dårlig start på sommer.

 

Mobilen ble mottat av en nølete kar hos LEFDAL, som først klarte ikke åpne dekslet, klarte ikke å få ut batteriet, sa ikke et pip hva f*n som skjer. Når etter 10 minutter (!) begynte å bruke makt mot den stakkar liten mobilen, da fikk vi nok av det ynkelig synet og tilbød hjelp til ham, man har jo negler.

Symptomene ble registrert uten ytterligere skader.

 

Vi har fått beskjed etter to dager at vi har mistet garantien og vilkårlig info om en slide som var hardt bøyd på innsiden. Vi ville alle informasjon skriftlig. Da får vi en sms: "...Skrot (gratis), Tilbake (360.-) Ingen garanti.."

 

Vi er helt sjokkerte.

Ingen må stole på Lefadal-folka. Sorry, sikkert finnes der ok folk der også, men systemet er helt fryktelig.

:-(

What a f*ck.

Endret av lacko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobber innen for samme yrke, når du snakker med vedkommende, snakk på en normal måte, forklar saken godt uten å hisse deg opp ( værtfall med det første)

"Symptomene ble registrert uten ytterligere skader" Dette er jo da bra for deg hvis det står på serveicerapporten, det betyr ( som du sikkert vet) at når du leverte telefonen, så var det ingen ytterlige skader, dette har du skrevet under på, så her har du bevis for din sak. personen som tok den inn vil sikkert huske deg, og husker også det med dekslet.

 

Men som sagt, det viktigste : snakk med de på en normal måte, de vil mye heller yte bedre service til en som er blid, enn til en som er sur! Lykke til!

Lenke til kommentar

På meg så virker det som du forsøker å legge skylden på Lefdal her. Det Lefdal har gjort er å ta imot en telefon, sende den inn til et verksted som sier at telefonen er skadet. Hvordan er det Lefdal sin skyld?

Jeg har jobbet som mobiltekniker, og vet at det er svært vanskelig å se enkelte skader fra utsiden. Men når en sitter der med telefonen i flere biter så kan en lett se at f.eks hovedkort er kraftig bøyd. "Symptomene ble registrert uten ytterligere skader" = Ikke synlig knust display, ingen kraftige hakk i deksler, ikke benyttet som flaskeåpner etc etc. "Symptomene ble registrert uten ytterligere skader" betyr ikke at telefonen ikke trenger å ha blitt bøyd, vridd eller væskeskadet da dette er skader som ofte er svært vanskelig å se uten å ha plukket telefonen fra hverandre.

Et verksted får betalt av produsent for å gjøre garantijobber. Om apparatet ikke lar seg reparere på garanti så får ikke verkstedet betalt av produsent.

Lenke til kommentar

Om butikken ikke velger å ta ansvaret, så må du bare gi beskjed om at du ønsker å reklamere på feilen og at telefonen ikke må skrotes.

 

Du bør da og sende et klageskjema til Forbrukerrådet. www.forbrukerportalen.no

 

Hvis det ikke vil hjelpe, så er FTU siste utvei.

 

Siden telefonen er under 6 mnd gammel, så må selger/produsent selv bevise at det er selvforskylt.

 

Håper det ordner seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...