Gå til innhold

er det mulig og kopiere image av hardisk? Skal lage recovery som jeg slettet på den andre pcen.

Anbefalte innlegg

Heisann!

Sletta ved en feil begge hardiskene på den enne pcen min,men har en annen pc som er helt lik med recovery partiosjon.

Er det mulig og lage image av recovery partisjonen og så kopier over på den pcen og lage en ny partisjon med like stor størelse og legge filene over og så ta recovery på pcen og instalere orginal windows? eventuel hvordan gjør jeg det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal fungere det. Bruk f.eks Acronis True Image så velger du hvilken partisjon du vil lage et image av (du velger jo da recovery partisjonen). Start så Acronis på den pcen der du slettet alt, og legg tilbake imaget der. Den mekker partisjoner og slikt selv, om du ikke har noe viktig på disken.

Funker jo selvsagt kun hvis pcen er 100% lik osv, og da snakker jeg om recovery partisjonen. Acronis kan brukes uansett, og du kan jo klone diskene om du vil også, så får du alt over.

Tilbud på Acronis om dagen, 220 kroner for fullversjon. Er absolutt verdt pengene.

Lenke til kommentar

Skal fungere det. Bruk f.eks Acronis True Image så velger du hvilken partisjon du vil lage et image av (du velger jo da recovery partisjonen). Start så Acronis på den pcen der du slettet alt, og legg tilbake imaget der. Den mekker partisjoner og slikt selv, om du ikke har noe viktig på disken.

Funker jo selvsagt kun hvis pcen er 100% lik osv, og da snakker jeg om recovery partisjonen. Acronis kan brukes uansett, og du kan jo klone diskene om du vil også, så får du alt over.

Tilbud på Acronis om dagen, 220 kroner for fullversjon. Er absolutt verdt pengene.

hmm,pcen er ikke 100 % lik. Er ut etter og lage en kopi av recovery på pce nr 1 og så flytte den over via usb eller nettverke over på pc nr2. Og lage en ny partisjon der og få "in filene på etter lanet vis slik at det blir slik som på bilde under. Altså lage en recovery disk. Når jeg har fiksa det er planen og instalere windows som ligger på bilde under og få tilbake orginal windows.

Endret av Yonaz
Lenke til kommentar

Om du ikke har to helt identiske pcer, fra samme produsent, samme type, modell, årstall etc så kan du ikke kopiere recovery partisjonen fra en pc til en annen. Du vil da f.eks bare kunne risikere å få blåskjerm under installasjonen, siden recovery imaget på pc 1 tilhører produsenten og modellen til pc nr 1.

Tror beste løsning for deg er å gjøre en clean install med Windows 7, så legge inn det som trengs av drivere etc, og eventuelt standard program du bruker. Så kan du bruke Acronis True Image til å lage en recovery partisjon, som du har til senere om noe skulle skje.

Det kan bli litt trøbbel med å få aktivert Windows 7 i denne sammenheng, men nøkkelen som står under pcen skal fungere, du må kanskje ringe inn til Microsoft før du får aktivert.

Tipset er å aktivere FØR du lager recovery partisjonen din, så slipper du å aktivere hver gang du skal legge inn recovery delen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...