G27 Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Hei. Sitter her med drømmen om å reise til Hawaii å studere engelsk. Jeg er klar over at prisen for å studere på f.eks. Hawaii Pacific University er skyhøy, og de stiller vel høye krav til karakterer og tidligere gjennomførte studier. Selv skriver jeg mye på engelsk, da jeg har mange engelske bekjente jeg har blitt kjent med både over nett å på ferier etc. Skriving går altså veldig lett. Når det kommer til snakkingen kommuniserer jeg fint. Jeg var nettopp på ferie hvor jeg møtte tre engelskmenn som jeg ble godt kjent med. Jeg hadde absolutt ingen problemer med å forstå hva de sa, men måtte tenke litt når jeg skulle stille eller svare på enkelte spørsmål. Selv om vi kunne kommunisere godt, føler jeg at jeg vil utvide både talemåten og språkkunnskapen, slik at jeg kan snakke enkelt, raskere, flytende og tydelig engelsk. Jeg har selv gjennomførst fire år på VGS innen elektrolinjen (Elektro Vg1, Elenergi Vg2, Automatisering Vg2 og Automasjonsfaget Vg3). Vet noen om man må ha gått allmenn eller en annen linje/studie for å kunne studere fremmedspråk i fremmedland? Evt. om noen har erfaringer fra å studere i utlandet, vil jeg gjerne at dere deler litt om opplevelsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå