Gå til innhold

Kabel for å vise bilder fra digitalkamera på TV

Anbefalte innlegg

Hei

Pappa har et Canon EOS D500 hvor det finnes en sånn liten USB-utgang for video. Det fulgte også med en kabel som passet inn her, hvor den andre enden er noe jeg tror heter kompositt video. Det er en sort og en gul plugg, begge runde, med en pinne som stikker ut i midten. Den gule passer inn i TV-en, og man kan se på bildene fra kameraet.

Alt er egentlig greit, bortsett fra at kabelen er litt kort. Når man skal vise fram bildene, så må man sitte omtrent oppå TV-en og trykke på kameraet.

Så spørsmålene mine er: 1) Hva heter denne kabelen? 2) Finnes det en slik som er litt lenger, f.eks. to eller tre meter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig jeg er litt dårlig på googling, men jeg er ikke kar om å finne noen som selger komposittkabler som er USB i den ene enden. Har trålet prisguide, sett på flere av nettbutikkene og googlet på alle permutasjoner av kompositt/composite/usb/kabel/cable.

Lenke til kommentar

Mulig jeg er litt dårlig på googling, men jeg er ikke kar om å finne noen som selger komposittkabler som er USB i den ene enden. Har trålet prisguide, sett på flere av nettbutikkene og googlet på alle permutasjoner av kompositt/composite/usb/kabel/cable.

Men du skal da vel ikke ha USB i den ene enden. Du har jo USB i den ene enden, og den går i kameraet. Den gule enden er jo den du skal ha i TVn - så da trenger du noe som forlenger fra den ene gule enden og videre til TVn. Og da er det slike du trenger:

http://www.cableworld.no/videokabler/composite-video-kabel/composite-video-kabel.asp

Lenke til kommentar

Men du skal da vel ikke ha USB i den ene enden. Du har jo USB i den ene enden, og den går i kameraet. Den gule enden er jo den du skal ha i TVn - så da trenger du noe som forlenger fra den ene gule enden og videre til TVn. Og da er det slike du trenger:

http://www.cableworl...video-kabel.asp

Jeg tenkte å kjøpe en hel, lang kabel, ikke en skjøtekabel. De kablene du og Mr. A linket til fant jeg også. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...