Gå til innhold

Ettårig ingeniørforkurs

Anbefalte innlegg

Hei. Har egentlig bare et spørsmål om ettårig ingeniørforkurs.

La oss si at en person velger å ta en toårig yrkesfagutdanning, men bestemmer seg i etterkant for å ønske å utdanne seg ved høgskole. Vedkommende ønsker ikke påbygg til generell studiekompetanse, men ser heller på ettårig ingeniørforkurs som en mulighet, for å deretter ta f.eks en treårig bachelrograd.

For å summere.

• Yrkesfag
  • Ettårig ingeniørforkurs (om det er mulig, ta matte R1 eller S1+S2)
  • bachelorgrad

Er det mulig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

La oss si at en person velger å ta en toårig yrkesfagutdanning, men bestemmer seg i etterkant for å ønske å utdanne seg ved høgskole. Vedkommende ønsker ikke påbygg til generell studiekompetanse, men ser heller på ettårig ingeniørforkurs som en mulighet, for å deretter ta f.eks en treårig bachelrograd.

For å summere.

• Yrkesfag
  • bachelorgrad

Er det mulig?

Ble selv ferdig med forkurs for ingeniørutdanning nå i vår, var et spennende år for meg da jeg nettop ble ferdig med 2 år som lærling, etter å ha gått på skole i 12 år uten å følge noe særlig med på skolen eller å bry meg om skole på noen måte. Jeg gikk ut med 2,0 i snitt fra ung. skole, og 3.0 fra VGS.

For meg var det et utfordrende år, men også veldig sosialt og lærerikt. Jeg kan anbefale forkurs på det sterkeste, men det krever en viss dedikasjon og motivasjon. Lykke til ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

For å summere.

• Yrkesfag
  • bachelorgrad

Er det mulig?

Ble selv ferdig med forkurs for ingeniørutdanning nå i vår, var et spennende år for meg da jeg nettop ble ferdig med 2 år som lærling, etter å ha gått på skole i 12 år uten å følge noe særlig med på skolen eller å bry meg om skole på noen måte. Jeg gikk ut med 2,0 i snitt fra ung. skole, og 3.0 fra VGS.

For meg var det et utfordrende år, men også veldig sosialt og lærerikt. Jeg kan anbefale forkurs på det sterkeste, men det krever en viss dedikasjon og motivasjon. Lykke til ;)

Tusen takk for et fyldig svar. :) Kan jeg spørre hvorfor du valgte å fullføre to år som lærling?

Lenke til kommentar

Hei, da jeg bestemmte meg for å gå på skole igjen så var jeg såpass godt ute i lærlingtiden at jeg følte jeg ikke kunne droppe ut, i tillegg så ser det bra ut på CV'en at man fullfører ting :)

Det angrer jeg ikke på idag, da jeg får fagarbeiderlønn når jeg jobber deltid utenom studiene og i feriene ;)

Endret av Yotta
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...