Razorlight Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Hei. Har egentlig bare et spørsmål om ettårig ingeniørforkurs. La oss si at en person velger å ta en toårig yrkesfagutdanning, men bestemmer seg i etterkant for å ønske å utdanne seg ved høgskole. Vedkommende ønsker ikke påbygg til generell studiekompetanse, men ser heller på ettårig ingeniørforkurs som en mulighet, for å deretter ta f.eks en treårig bachelrograd. For å summere. Yrkesfag Ettårig ingeniørforkurs (om det er mulig, ta matte R1 eller S1+S2) bachelorgrad Er det mulig? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Ja, men du må ta mye mer enn litt matte, se på eks. sidene til HiT under forkurs så ser du fagene og omfang der, skal selv gå forkurs fra høsten av og jeg mangler egentlig kun matte R1 og R2 alt det andre har jeg ... Lenke til kommentar
Yotta Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Hei. Har egentlig bare et spørsmål om ettårig ingeniørforkurs. La oss si at en person velger å ta en toårig yrkesfagutdanning, men bestemmer seg i etterkant for å ønske å utdanne seg ved høgskole. Vedkommende ønsker ikke påbygg til generell studiekompetanse, men ser heller på ettårig ingeniørforkurs som en mulighet, for å deretter ta f.eks en treårig bachelrograd. For å summere. Yrkesfag Ettårig ingeniørforkurs (om det er mulig, ta matte R1 eller S1+S2) bachelorgrad Er det mulig? Ble selv ferdig med forkurs for ingeniørutdanning nå i vår, var et spennende år for meg da jeg nettop ble ferdig med 2 år som lærling, etter å ha gått på skole i 12 år uten å følge noe særlig med på skolen eller å bry meg om skole på noen måte. Jeg gikk ut med 2,0 i snitt fra ung. skole, og 3.0 fra VGS. For meg var det et utfordrende år, men også veldig sosialt og lærerikt. Jeg kan anbefale forkurs på det sterkeste, men det krever en viss dedikasjon og motivasjon. Lykke til 1 Lenke til kommentar
Razorlight Skrevet 24. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2011 Hei. Har egentlig bare et spørsmål om ettårig ingeniørforkurs. La oss si at en person velger å ta en toårig yrkesfagutdanning, men bestemmer seg i etterkant for å ønske å utdanne seg ved høgskole. Vedkommende ønsker ikke påbygg til generell studiekompetanse, men ser heller på ettårig ingeniørforkurs som en mulighet, for å deretter ta f.eks en treårig bachelrograd. For å summere. Yrkesfag Ettårig ingeniørforkurs (om det er mulig, ta matte R1 eller S1+S2) bachelorgrad Er det mulig? Ble selv ferdig med forkurs for ingeniørutdanning nå i vår, var et spennende år for meg da jeg nettop ble ferdig med 2 år som lærling, etter å ha gått på skole i 12 år uten å følge noe særlig med på skolen eller å bry meg om skole på noen måte. Jeg gikk ut med 2,0 i snitt fra ung. skole, og 3.0 fra VGS. For meg var det et utfordrende år, men også veldig sosialt og lærerikt. Jeg kan anbefale forkurs på det sterkeste, men det krever en viss dedikasjon og motivasjon. Lykke til Tusen takk for et fyldig svar. Kan jeg spørre hvorfor du valgte å fullføre to år som lærling? Lenke til kommentar
Yotta Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 (endret) Hei, da jeg bestemmte meg for å gå på skole igjen så var jeg såpass godt ute i lærlingtiden at jeg følte jeg ikke kunne droppe ut, i tillegg så ser det bra ut på CV'en at man fullfører ting Det angrer jeg ikke på idag, da jeg får fagarbeiderlønn når jeg jobber deltid utenom studiene og i feriene Endret 24. juli 2011 av Yotta Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Jeg får fagarbeiderlønn når jeg jobber deltid utenom studiene og i feriene Det tror det er flere studenter som kunne trengt Lenke til kommentar
Razorlight Skrevet 4. august 2011 Forfatter Del Skrevet 4. august 2011 Må bare mase litt mere om dette. Vil dette ingeniørforkurset gjelde kun for ingeniørstudier eller finnes det alternative løsninger for andre studier hvor man trenger generell studiekompetanse? Som f.eks på handelshøyskolen evt. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Gjelder kun for ingeniør studier, var ihvertfall det jeg fikk beskjed om når jeg spurte høgskolen. Det gjelder også for NTNU Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå