klaten Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 hei jeg har tenkt å lera meg å programere med c++ er det nokon som kan hjelpa meg jeg kan så og seia ingen ting om programere men, ein gong må bli den fyrste Lenke til kommentar
etse Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Start med å kjøpe deg en god bok, les denne og test ut alle eksemplene du kommer over. Det er et stort pluss om boken har oppgaver etter hvert kapittel som du kan gjøre, da det er ved å faktisk programmere selv du lærer mest. Utenom det er ikke det å lære å programmere noe annerledes enn å lære noe annet. Du må bare jobbe mye med det, og være forberedt på at det er vanskelig i begynnelsen og tar en god del tid. Selv liker jeg å sammenlikne det å lære å programmere med å lære matte. Du må forstå teorien bak alt sammen, men det er ved å gjøre masse oppgaver du virkelig lærer. Lenke til kommentar
klaten Skrevet 2. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2011 har du ein bok du vil anbefale ? Lenke til kommentar
Ashley Young Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Skolebøker for IT2 på videregående kan kanskje være en bra start? Vi brukte Adobe Flash, så har ingen gode tips å komme med, men veit at det ikke er programmering i IT1. Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 jeg har tenkt å lera meg å programere med c++ Kontrollspørsmål: Er det noen spesiell grunn til at du vil velge akkurat C++? Lenke til kommentar
Dinosauromann Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Skolebøker for IT2 på videregående kan kanskje være en bra start? Vi brukte Adobe Flash, så har ingen gode tips å komme med, men veit at det ikke er programmering i IT1. Underviser de C++ på videregående? Om ikke er det vel ikke så mye å satse på å skaffe skolebøker for det. Om det er C++ du vil lære har jeg nå sett flere anbefale Accelerated C++. Den jeg hadde som pensum på høgskolen var Deitel & Deitel, C++ How to program, som for øvrig var grei nok. Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Den påstått mestselgende C++ boken er skrevet for nybegynnere og anbefales ofte: C++ How to Program. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 en kamerat av meg har starta med dette og det han gjorde var å starte med Python og scripting, han gikk gjennom et par bøker også bevegde seg videre til c og c++ og gikk gjennom et par bøker der au. Så tok han rett og slett skolegang for å gjøre prosessen raskere http://www.noroff.no/nettstudier/studier/nettverk-og-it-sikkerhet han har gått nå et halvt år på dette og han sier det er knallbra og stortrives, der lærer man alt man trenger og jeg vil påstå at man lærer det raskere via studie enn på egenhånd Lenke til kommentar
Ashley Young Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Skolebøker for IT2 på videregående kan kanskje være en bra start? Vi brukte Adobe Flash, så har ingen gode tips å komme med, men veit at det ikke er programmering i IT1. Underviser de C++ på videregående? Om ikke er det vel ikke så mye å satse på å skaffe skolebøker for det. Om det er C++ du vil lære har jeg nå sett flere anbefale Accelerated C++. Den jeg hadde som pensum på høgskolen var Deitel & Deitel, C++ How to program, som for øvrig var grei nok. Mener å ha hørt at noen IT-klasser velger å programmere i dette programmet, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå