Gå til innhold

Epson 3880 foreløpige erfaringer

Anbefalte innlegg

Tror du bare skal gjennomgå alle programmene du bruker og i hvert enkelt tilfelle bestemme om det er printeren eller programmet som skal justere fargene.

Blir litt som bildestabilisering i optikk vs i hus - begge deler virker fint, men ikke samtidig.

Det kan jeg skrive under på. Jeg har prøvd ut min nyanskaffelse i helgen (Canon Pixma IX6550), og jeg kom opp i fargeromsproblemer. Og da med Photoshop Elements, faktisk. Og det var fordi Elements trodde at printeren justerte fargene.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Tror du bare skal gjennomgå alle programmene du bruker og i hvert enkelt tilfelle bestemme om det er printeren eller programmet som skal justere fargene.

Blir litt som bildestabilisering i optikk vs i hus - begge deler virker fint, men ikke samtidig.

Det kan jeg skrive under på. Jeg har prøvd ut min nyanskaffelse i helgen (Canon Pixma IX6550), og jeg kom opp i fargeromsproblemer. Og da med Photoshop Elements, faktisk. Og det var fordi Elements trodde at printeren justerte fargene.

For meg litt underlig det du sier, jeg har hatt flere Canon fotoprintere som alle har funket utmerket uansett utskriftsprogram. Men mulig at noe er blitt forandret på nyere drivere/oppsett der og.

Ellers, vel etter mer erfaring er det tilsynelatende like forvirret, den oppfører seg enda som et kvinnfolk, dvs uberegnelig. Jeg har og vært innom det Trondster sier, som selvsagt høres ut som logisk, men printeren er lite logisk etter min erfaring så langt. Jo mer jeg leser rundt omkring jo flere finner jeg som sliter med dens PMS-aktige oppførsel. Hva som gjaldt i går gjelder ikke alltid i dag synes mottoet å være. De som har minst problemer ser ut til å være de som har giftet den med PS og rører ingen andre bildeprogram. Jeg er ikke akkurat en fan av PS (selv om jeg har det, men bruker det sjeldent). Så ja, det kan tyde på at nære forbindelser finnes med PS hos de hos Epson som har utvikler driverne - og andre bildeprogram er dårlig tilpasset (eller hva man vil kalle det).

Noe av det vanskeligste synes å være å få rett størrelse på utskriften, jeg mener dersom man ikke skal bruke et standardmål (skjønt der krangler og printeren med utskriftsprogrammene, og leverer svært ofte sin egen vurdering av hva størrelse jeg bør ha).

Blekkforbruket er/synes foreløpig å være på den tørste siden - så jeg kommer neppe til å anbefale den til de med flatbrødlommebok eller mammas konto. Nevnt tidligere er vel og at papiret synes å ha vevet gull i seg, prisene på enkelte papirtyper er astronomiske, så det må være gull eller platina vevd inn.

Men antagelig er det brukeren, meg i dette tilfelle, som ikke er nerd nok, dog håpet jeg at man ikke måtte ha slike kvalifikasjoner i 2011 for å trø ut en print.

Motet henger enda i en strong snor, tror jeg. Tolmodigheten snakker vi ikke om nå..

Tor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...