Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Historien om aktivitet.

dronjom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er vanskelig for meg å svare på, fordi ... det er like diffust av legene å si det sånn. Jeg vet ikke helt, fordi jeg sykler jævlig mye eller noe eller danser mye zumba, jeg vetta faen, hehe :p

De mener ganske enkelt bare jeg holder på for mye så de tror jeg ikke takler det selv :) men de som vurderer det er folk jeg ikke har sett på lenge + folk jeg aldri ser i det heletatt :p

Lenke til kommentar

Det er ganske åpenbart at du faktisk har noen problemer.

Hvorvidt det er gjort noe feil er vanskelig å si, men det vises at du ikke tenker helt rasjonellt. Du er ikke istand til å vurdere din egen sak objektivt.

Jeg vet at du vrir på sannheten, ikke nødvendigvis med vilje, men som ren konsekvens av at du er "aktiv." Det er ikke umulig at du har en sak, men det kan vi ikke avgjøre ut fra den informasjonen du presangterer. Helsepersonellet du har avlyttet har vel også en sak, men det bryr du vel ikke om, siden de er "i mot deg?"

Advokat kan være en grei ide. Da vil du få en liten reality-check. En advokat som tar deg seriøst vil kunne få et mye mer objektivt innsyn i din sak enn hva vi, totalt fremmdfolk med kun den informasjonen du gir oss, kan få.

Postet av anonym: e7eda64f35cad875f4bb99a126d4234a

Lenke til kommentar

herregud du trenger ikke gjenta 3 ganger at det er åpenbart at jeg har problemer.. :p ja jeg vet jeg er en surrete person, men det betyr ikke at jeg har så problemer med ting fordet, og hvem er det som vurderer hva som er problemer? er det meg? er det de rundt meg som tenker at det er et problem for meg hvis folk oppfatter meg som rar eller noe? :p ikke kom å snakk om å tenke rasjonelt, og jeg har ikke gått juss skole og sånn, men prøver bare tenke litt selv, er ikke det lov? så sparer jeg jo advokatveilednings penger også.

Hva mener du med "vrir på sannheten"...??? (*ganger hundre tusen spørsmålstegn).. antyder du så veldig at det er mye jeg unnlater å si??

æsj asså det er jo det som er så typisk med bare det å være på psykiatrisk i det heletatt fordi alle har så FORDOMMER... så SLUTT med det, anonumouhs..

og slutt å snakk om opptakene mine, jeg tenkte slette de hvis det ikke ble noe interessant der. Jeg har fått opptak fra den undersøkelsen også nå, fikk de tilbakesendt fra en kamerat, der kan det bevises at jeg IKKE hadde feil som kunne tilsi at jeg skulle kunne dra på helsevern på tvang...

nei det er ikke umulig at jeg har en sak nei....

Lenke til kommentar

Trippelpostingen var ikke med vilje, og et resultat av en overivrig datamus som dobbelt/trippeltklikker av og til når det ikke skal gjøre det.

Det er lov å tenke selv, men det hender faktisk at man ikke er i stand til å se sitt eget beste. Å tenke rasjonelt handler ikke om hva man har av utdanning. De aller fleste har en grunnleggende evne til å tenke rasjonelt. Er man manisk, eller deprimert nok, så forsvinner denne evnen, og det kan være meget lurt å søke hjelp for å se ting litt mer objektivt enn man gjør i sin egen subjektive virkelighet. Et par gode tips kan være en person man kjenner som man stoler på, eller en nøytral tredjepart som på grunn av sin bakgrunn skal kunne være behjelpelig.

Når du i form av dine innlegg her hvor du prøver å vise at du ikke er aktiv faktisk viser at du tenker i baner som ikke henger på greip, viser at du blir irritabel / aggressiv ved rasjonelle motsigelser, og i tilleg presterer å legge ut en musikkvideo av deg selv der det vises at du er mer enn det man kan kalle for litt aktiv.

Jeg har et såpass realistisk virkelighetssyn at jeg er klar over at du vrir på sannheten, og at du ikke er istand til å være objektiv. Jeg regner også med at du gir faen i alt jeg skriver bare fordi jeg våger å være kritisk.

Jeg har ikke spesielt mye fordommer mot det å være under psykiatrisk behandling, evt. det å være i grupper som kan ha behov for slik behandling. Jeg har prøvd det selv, og jeg har vært pårørende. Jeg vet hvor vanskelig det kan være, og jeg bryr meg.

Det du skriver, minner meg om når jeg måtte ta meg av min bror som var manisk i en liten periode. Det er ikke enkelt når man har et reelt behov for hjelp, og ligger akkurat på grensen imot at det kan være fornuftig med innleggelse, og man ikke er istand til å se det selv.

Du har definitivt en sak i den formen av at du har krav på, og behov for, hjelp.

Postet av anonym: e7eda64f35cad875f4bb99a126d4234a

• Liker 2
Lenke til kommentar

hehehe, jeg TROR du er litt vel opptatt av skole og regler at du ser ting litt mindre rasjonelt selv, når jeg leser det du skriver :p så ikke snakk :p

du trenger ikke skrive som en datamaskin

jeg gir faen i hva jeg vil :p

Lenke til kommentar

Hmmm, mitt tips til deg: ta i mot den behandlingen du får. Snakk med legen din. Ta i mot minimumsverdiene av det du får.

Ta en eventuell rettsak når du virkelig har grunn til det.

Du trenger behandling. Du klarer ikke engang å forklare hva helsepersonalet behandler deg for. Du er ikke rasjonell.

Å kikke gjennom YouTube- videoene dine (alle sammen) gjør at jeg forstår at du ikke er en frisk person.

Sorry Mac, noen måtte si det rett ut!

Freddy

• Liker 6
Lenke til kommentar

Det beste tipset jeg har er å kvitte deg med å skrive på "facebook"-viset.

Folk klarer ikke å være objektive overenfor det de leser, så de vil alltid dømme deg for å skrive på denn måten, uansett hva som står.

Angående tapingen: Med mindre det finnes en lov som sier at det er 100% forbudt, så er det ingenting galt med å legge det ut, så lenge det gjøres for "sakelighetens skyld". Vis poenget er at de ikke følger norsk lov, så ta i vei opptak.

Det beste tipset man kan få er tydligvis at man tar opp alt man sier, så ingen kan påstå noe om det.

Lenke til kommentar

Hei flinkefreddy. Så hva mener dere de skal hjelpe meg med? Å bli Mer selvhøytidelig? Hvis psykiatrien skal drive å legge meg inn hele tiden må de liksom ha en grunn annet enn at jeg er rar, ivrig og full av energi :p så hvis dere har forslag er det liksom bare å si det rett ut her i tråden ;)

Jeg har lyst til å saksøke norge for 53 mrd, så kan jeg betale ned hele sykehuslånet på 52 mrd. Ellers så kan jeg skaffe en halvt svensk advokat, saksøke for hele oljefonde, og gi bort alle pengene til sverige.. hehe, da skal vi nok se.. hhehe :p

Jeg MÅ jo ikke saksøke noen, men hadde ikke førstnevnte plan vært en kul idè? :) Jeg er jo i teorien ute av systeme nå, (det har gått 10 dager, og da kan jeg velge å ikke samkjenne om å være der lenger, og jeg har aldri trua noen eller noe), så mer eller mindre er det ikke all verdens viktig for meg, men jeg påstår fremdeles at Norges Lover er feil, og at feilen førte til at jeg ble værende på tvang i 7 dager. Jeg har jo egentlig ikke lov å være der på tvangparagrafen uten at en lege personlig har undersøkt meg iløpet av siste 3 mnd og funnet grunnlag for at jeg kan være der. :)

ikke gidd den sarkasmen med å ta opp alt folk sier, er du snill , del_diablo :p jeg trodde som kjent du var på min side, du må ikke drive å gi meg falske forhåpninger som dere selv snakker om da :)

Lenke til kommentar

Diskusjon med irrasjonelle personer er umulig. Som regel ender det opp med at de blir ignorert, høres ikke det logisk ut? Inntil du er villig til å høre etter, så er det ikke vits i å forsøke å hjelpe deg en gang, og om dette skal i verste fall skyldes din "ivrige"-oppførsel, så trenger du profesjonell hjelp.

Skjønner egentlig ikke hvordan en medisin skal kunne kurere en personlighet?

Lenke til kommentar

JEG HAR IKKE SAGT JEG TRENGER HJELP... :p hehe. Og hvorfor ber dere MEG høre etter , dere hører jo ikke på det Jeg har å si bare vender dere til alle fordommene deres om det å være innlagt i det hele tatt. Ok, kom og møt meg personlig og snakk med meg ansikt til ansikt da, ingen av dere har jo sett meg engang :dontgetit: jeg kom ikke på forumet her fordi jeg søkte hjelp til min egen personlighet eller noe, jeg ville diskutere måten jeg har blitt behandlet på... bare fordi jeg er aktiv. I dag sa de jeg kunne slutte å være på avdelingen hvis jeg hadde lyst, de har ikke rett til å tvinge meg å være der lenger. Og jeg har jo ikke truet noen eller vært til fare for meg selv eller noe. Men de sa det var greit hvis jeg kunne være der litt til mht å få klargjort en jeg skal snakke fast med en gang i uka i noen få uker.

Jeg har vært på tvang i 7 dager og på tvang + "frivillig" tvang i tilsammen 11 dager, og nå en dag til på helt frivillig UTEN AT DE HAR NOE PÅ MEG ANNET ENN RYKTER OM AT JEG ER AKTIV :p

Så jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke forstår poengene mine :) holde noen innlagt på tvang pga rykter om mye aktivitet.... er det LOV?

:p

Så slutt å mas om at det er jeg som ikke hører på dere, dere snakker bare klisje og kommer med dumme psykolog spørsmål.

Ok den var ikke til alle, noen er det jo her som leser litt av det jeg skriver iallfall, så takk til de.

:)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

hehe en sånn kommentar er så mye bedre mener du ? :p

skjerpings, jeg bare vil ha det litt artig i hverdagen min og oppleve variable ting. dere på slike forum får meg til å få lyst til å stenge hele internettverden hvis jeg fikk sjansen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...