dronjom Skrevet 6. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2011 bare å skrive asså, jeg ser det er mange som leser jeg har sendt mail og brev til statsministerens kontor Kan du definere "aktiv"? hehe det får du spørre en lege om for det er tydeligvis de som har greie på det Lenke til kommentar
dronjom Skrevet 6. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) hvem i helvte gir denne saken 1-er terningkast?? herreg. for et samfunn vi lever i ok, det er uansett ikke min sak. Nå har jeg gått på byens lokale bibliotek og slått opp i Norges Lover, den store boka med over 3500 sider Her kommer uttrag som vil være interessant, tror jeg: Psykisk helsevernloven -kapittel 3.$ 3-1 Legeundersøkelse Tvungen psykisk helsevern kan ikke etableres uten at en lege personlig har undersøkt vedkommende for å bringe på det rene om lovens vilkår for slikt vern er oppfylt. ok, jeg ble aldri undersøkt av lege. Legen la meg inn fordi h*n hadde hørt rykter om at folk synes jeg var litt for aktiv. Jeg ble undersøkt på Frivillig post før jeg kom på tvang, men alt de undersøkte på meg var riktig, hjertet fungerte bra, lungene, pulsen.. jeg hørte ikke noe negativt, og overhodet ikke noe alvorlig. så enkelt er det. Endret 6. juli 2011 av dronjom Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Hvis du gav det samme inntrykket som du gir her så skjønner jeg det forsåvidt... Husk at manisk aktivhet ikke gir seg utslag på de fysiologiske testene du referer til... Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Jeg leste kommentaren din på den siden du linket til. Du har fremdeles ikke svart på hva som er den egentlige årsaken til innleggelsen. Vi forstår at du er for "aktiv", men hva legger du i dette? Jeg kan ikke bestille legetime kun for å spørre om hans definisjon av ordet aktiv. Hvilke hendelser førte til at du havnet i søkelyset til helsevesenet i utgangspunktet ? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Han sier jo selv at han har fått Haldol, og vis man bruker Haldol er man på en "fareliste" pga statestikken. Og han sier selv at han tilnærmet har AD-HD........ så......... ja........ Ser ut som "tullinger fra legesentret som handlet i beste tro" som er saken. Lenke til kommentar
dronjom Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 (endret) hm, jeg får rette litt på det dere sier og svare på gode spørsmål, men som dere egentlig finner svar på lengre oppe Jeg har ikke AD-HD, men jeg fikk et snev av asperger syndrom da jeg var omtrent 12 år. Asperger syndrom er ganske enkelt sånn at man har lite utviklet sosial inteligens og dårlig koordinerings sanser og gjerne blir spesielt interessert i enkelte ting. Jeg på min side mener at det er en trenings sak, at man ikke er begrenset på noen måte innen det sosiale osv. Hvertfall for min del. Ang haldol så er jeg litt usikker egentlig om det gjelder min medisintype, zyprexa, men jeg fant da jeg leste om bivirkinger at det var dødelig, så jeg følte jeg var i den gruppen likevel - "kan forårsake brå og uventet uforklarlig død" stod det, sånn omtrent. JEG SPURTE LEGEN OVER LANG TID MEN DE SA DET VAR UFARLIG! synes jeg iallfall burde få riktig svar på ja/nei-spørsmålene mine når jeg først er i en sånn sårbar situasjon. Så til deg, FlinkeFreddy ehn, kremt, legen hørte rykter om at jeg var for aktiv så jeg fikk medisiner på resept. Jeg sa nei to ganger og endte opp på akutten på psykiatrisk. Det er ganske enkelt sånn det hele er. Bare spør alle jeg kjenner. Var ikke noen spesifikk hendelse overhodet. Jeg syklet pent og rolig fra jobben torsdag 30. juni ned å skulle bare snakke med en på ambulant team i skien. Hun skulle gi meg minstedosen med zyprexa på grunnlag at jeg er aktiv (dere hører selv i opptaket) og så sa jeg nei og havnet på akutten. Jeg begynner egentlig å lure på etter å ha kikket litt i Norges Lover om det er en selvmotsigelse i hele lovverket. Det SKAL jo ikke være mulig å havne på akutten fordi man er aktiv, og det er heller ikke lov å legge meg der på det grunnlaget, men samtidig... når jeg sier nei til medisiner så har de kanskje på et vis rett til å sende meg dit, men nå blir jeg veldig usikker førstnevnte av disse to sidene er hvertfall riktig, men dersom det andre også er det er det noe virkelig galt Det var ikke noen alvorlig handling at jeg ble satt håndjern på eller gripi i armene eller noe som helst. Jeg sa bare nei helt pent og rolig to ganger. Og rett inn Men jeg må samtidig nevne på; nå som jeg har vært på akutten siden fredag må jeg bare si at det er utrolig mange hyggelige ansatte der som tar veldig vare på de som er der. Så all kred til dem men legene og sånn som sitter på toppen og som du aldri ser, men som bestemmer alt og hvem som skal legges inn og medisineres osv.... ja.. vet ikke helt hva jeg skal si om de.. han legen som trappet opp den ene medisinen min i 2008... jeg spurte om hvor jeg kunne få tak i han for å snakke om den dosen.. gjett hva de svarte? --> han er vanskelig å få tak i for han er så mye på ferie! Herreg. for et land vi lever i, sier jeg bare Endret 7. juli 2011 av dronjom Lenke til kommentar
dronjom Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 (endret) kan noen beskrive den fine overgangen mellom ivrig og manisk?? Her er forresten facebook profilen min der jeg oppdaterer alt live, bare å klikke linken og følge med jeg har innstillingene still til Åpen profil enn så lenge --> http://www.facebook.com/home.php#!/profile.php?id=754300644 <-- Og her åpner jeg også en diskusjonstråd som også jeg har startet tidligere: --> https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1338385 anonym er meg Endret 7. juli 2011 av dronjom Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Et snev av Aspberger? Kan man ha det? Uansett, god bedring. Lenke til kommentar
dronjom Skrevet 8. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2011 Tusen takk I går snakket jeg med han ene legen der, og han sa at inleggelsen formelt ble skrivd om til Frivillig Da kan jeg være ute så mye jeg vil, og ta permisjoner når jeg vil over nettene hvis jeg vil sove et annet sted, eller gå på byn osv Det betyr, at når jeg er helt ute av systemet på søndag (jeg kan fortsette å oppholde meg litt der og sove der fremdeles noen dager hvis jeg vil) da har de holdt meg på tvang på akutten på psykiatrisk i 10 dager uten grunnlag Jeg snakker med legene og alle om det hele tiden, men ingen sier noen annen grunn en at jeg er aktiv og at de som la meg inn hørte rykter fra andre om at jeg var veldig aktiv. Så, ja... Lenke til kommentar
dronjom Skrevet 8. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2011 så... for min del er denne saken grei for meg, men jeg tenker om dette kan være nyttig informasjon for andre å bruke, hvis de mener psykiatrien er feil og vil ha beviser på dette Det står at en lege må undersøke meg personlig for å kunne legge meg inn, hvis de finner grunnlag for det. Jeg ble ikke undersøkt og funnet feil på, jeg bare sa nei til medikamenter jeg fikk fordi jeg var aktiv, og så endte jeg opp der. Det tyder også på at kanskje to av lovene i Norges Lover er motstridende, dersom man kan bli tvangbelagt på medisiner uten at legen har undersøkt deg personlig, men så sier man nei, og kommer på akutten der man skulle vært undersøkt. Skjønner? Jeg antyder en feil i Norske Lover. Jeg krever granskning! Lenke til kommentar
Quote Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Et snev av Aspberger? Kan man ha det? Uansett, god bedring. Spørs hvordan man ser på det. Hos noen påvirker det mer enn hos andre. Det er i hvert fall inntrykket mitt, da jeg har to brødre med aspergers. Lenke til kommentar
dronjom Skrevet 8. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2011 hehe, ikke spør meg hva legene driver på med:p Lenke til kommentar
dronjom Skrevet 9. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2011 Ok, nå er saken grei. Jeg har sett litt mer i Norges Lover i dag. Jeg trenger en advokat, og det kan sågar være den dårligste eller mest nyutdannede i hele norge for dette er en ganske grei og enkel sak. Jeg tror jeg vil ha en som er svensk. Fordi jeg vil saksøke Norge for at Norges Lover gjorde at jeg endte opp på helsevern på tvang i en uke uten grunnlag. Her er historien min i sammenligning med lovene og hva som er feil i Norges Lover. _ Jeg begynte på zyprexa i 2004, da ble jeg sansynligvis undersøkt i forhold til dette da. I 2008 ble jeg innlagt på akutten på tvang på psykiatrisk, og ble vel undersøkt i forbindelse med dette. Etter jeg kom ut igjen litt før jul 2008 har livet mitt bare gått fremover og oppover. Spør alle jeg kjenner. Nå i 2011 ville de at jeg skulle begynne på zyprexa igjen fordi legene hadde hørt rykter om at jeg var veldig aktiv. Legen har lov til å gi meg resept på medikamenter jeg har gått på før uten videre undersøkelse. Jeg sa nei til dette to ganger, pent og rolig, for jeg mente at å være aktiv ikke var grunnlag nok. Da endte jeg på akutten igjen. Uten undersøkelse hvor de fant grunnlag til å ha meg der. Da tar jeg frem Norges Lover. Ifølge lov nr 62 fra 1999 Psykisk helsevernloven kap. 3 § 3-1. Legeundersøkelse. -så skal man undersøkes av en lege personlig før man legges på tvang på helsevern, hvor de må finne grunnlag til å ha meg der. og ifølge en annen lov, nr 1424 fra 2006 Forskrift om etablering av psykisk helsevern mv. § 7 -så skal denne undersøkelsen foretas og kontroleres på nytt minst en gang hver 3. måned. Da kan dere bare regne på det, siden jul 2008 har det gått 2,5 år, dvs 30 måneder. Kravet er strengt på at det skal skje hver 3. måned max hvor det skal finnes et grunnlag for å ha meg på helsevern på tvang. Her er det skjedd en feil, og hele Norges Lover er FEIL!!! Jeg har rett til å saksøke hele psykiatrien, jeg har rett til å saksøke Norges Lover, jeg kan saksøke Norge for at jeg feilaktig har vært på helsevern på tvang i en uke! Jeg kan saksøke Norge og kreve erstatning for oljepenger til 3000 mrd kroner. Nå begynner jeg å bli lei hele denne saken og at media ikke vil høre!! Nå er jeg pissed off. Nå kontakter jeg advokat! FAEN!!!!!!! Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 aktiv? er du hele tida i aktivitet med noe? hva mener du? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Tror jeg er imponert. Du har en sak du egentlig ikke trenger en advokat på, og du vil vinne den tvert den kommer til rettsalen. 1 Lenke til kommentar
dronjom Skrevet 9. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2011 Overdox: mamma leser på facebook at jeg er mye opptatt med ting, og hinter til legene om dette, så de satte opp dosen min fra 0 til minstedose. Legene hadde rett til dette uten undersøkelse siden jeg har gått på medisinene før. Men jeg synes nå ikke aktiv er grunnlag for å medisinere meg, og legen som friskmeldte meg og gjorde om innleggelsen fra tvang til frivillig sa han heller kunne ikke deffinere forskjell på manisk og overivrig var det ironi, del_diablo? hvis ikke blir det KULT Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Ikke noe ironi her. Ironi på nettet fungerer aldri. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Og dosen din blir større fordi du er aktiv på... facebook? 1 Lenke til kommentar
dronjom Skrevet 10. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2011 nice, del_diablo jeg startet ny diskusjon på juss avdelingen på diskusjon.no: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1357371 Quote: hehehehhehh, mye av grunnen til at legen fikk høre om at jeg var aktiv var fordi mamma syntes jeg skriver så mye på facebook om ting jeg er med på, og hun er ikke helt vant med det ettersom jeg har sluttet å se på tv, og jeg bruker ikke data så mye utenom facebook, og når mamma ikke har sett meg så mye på en stund, og er vant med at jeg var veldig lite sosial når jeg var liten og sånn så tenker hun kanskje ikke jeg takler det og blir manisk osv men det er liksom så vanskelig å si at jeg har det bra så legene og mamma forstår det. Denne sangen stemmer ikke feks: det verste ordet er "det går bra" ok, det var 3 ord men du skjønner hva jeg mener ellers får du lage ny sang som heter "... seems to be the hardest 3 words" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå