Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Historien om aktivitet.

dronjom

Anbefalte innlegg

Hei du.

En sykepleier jeg har pratet med tidligere ringte meg på onsdag og sa jeg måtte ha time hos henne på torsdag kl 11:00.

Torsdag sykler jeg fra jobb til ambulant team. Der sier hun jeg må begynne på beroligende fordi jeg er for aktiv. Så sier jeg at det ikke er noen grunn. Så jeg sier nei. Så følger hun meg opp på avdeling 2b. For da kan jeg vente 1 dag med beroligende.

Dagen etter blir jeg spurt igjen, men jeg nekter fortsatt å begynne på beroligende frivillig uten grunnlag. Da blir jeg istedet utskrevet av 2b, og sendt på time hos fastlegen min på bergsland fredag kl 13:00 for å avklare at jeg blir lagt inn på 19b på tvang. Etter timen sykler jeg hjemom leiligheten min og tar en dusj og barberer meg og synger en sang, og så sykler jeg og møter opp her på 19b klokka 15:00 i går og her er jeg.

Daniel Rønjom

.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er på akutten fordi jeg nekta medisiner fordi jeg sa det ikke var noe grunnlag å gi meg det fordi jeg er aktiv:) bare hør her på dette klippet, dere kommer til å reagere noe j¨vlig :cool: har sendt og ringt til alle aviser:) men det er jo helg nå så det ligger vel på is. VG sa de skulle se på det. Jeg prøvde ringe Jens til og med (du vet hvem), men fant ikke nummer så jeg ringte faren, men det svarte ikke :p jeg snakket med en lege i går og han sa selv at det ikke var noen grunn at jeg var der og at de hadde gjort en feil. Men så blir jeg værende der hvertfall over helgen fordi det er søndag i dag... :) jeg tok opp hele møtet med sykepleieren som la meg inn fordi jeg visste det kom til å skje noe der. Håper dere skjønner:) har veldig mye å si om det her men dere får heller spørre eller sette dere inn i det:) har skrevet masse på facebook profilen min og har satt den åpen for Alle. Navnet er Daniel Rønjom så er bare å stikke innom. Skriv noe hvis dere har noe å si gjerne:) jeg er jo på akutten så har tid til å svare meldinger jeg, når jeg først får låne mobilen:p hør videre: jeg ble pent nødt til å dusje i mørket sa de, fordi lyset på badet ikke virket. Pcene på datarommet er så trege at jeg bare gikk derfra før tida første gangen, og de skryter av at vi på akutten koster dem 8000 pr dag å ha der inne? hva bruker de de pengene på egentlig? ferier til seg selv? :p og jeg rakk ikke frokosten i forgårs fordi jeg måtte ta blodprøve, og da jeg fortet meg ut etterpå var det pakket vekk. De sa de skulle ordne noe, men jeg fikk ikke, og gadd ikke mase mer, tok heller bare en yoghurt som var det eneste som stod der:p og måtte vente nesten 3 timer på neste måltid:p

og jeg er der fremdeles uten grunn, legen sa det selv at å være for aktiv ikke er noe grunnlag på å legge meg på tvang på akutten:p

https://dl-web.dropbox.com/get/Public/matlaging/Opptak%20ikke%20sykepleier.amr?w=8a7ed2b7

(ta lagre som, jeg får ikke spillt amr fil fra dropbox)

Hilsen daniel:)

Endret av dronjom
Lenke til kommentar

håper noen leser dette og hjelper meg :) jeg er så lei av hele helsesystemet at jeg vil bruke dette på å rive det ned så de kan begynne med litt nytenking. De har brukt meg som kasteball i alle år bare fordi jeg tilfeldigvis fikk et bittelite snev av aspergersyndrom for 12 år siden, da jeg var 12 år. Så jeg er rimelig lei:p hvis dere lurer hva asperger er får dere se her: http://en.wikipedia.org/wiki/Asperger_syndrome :)

Lenke til kommentar

Så du er tvangsinnlagt og får beroligende. Mener du at dette er skjedd med urette? Loven setter rimelig strenge vilkår for at man skal kunne tvangsinnlegge eller tvangsmedisinere. Om du mener man her har gått utenfor loven, har du vel en lege du kan kontakte, evt. en advokat?

Men at du er tvangsinnlagt og tvangsmedisinert fordi du er "aktiv".. Er det mulig at det ligger bak mer her enn at du f.eks. er ivrig til å sykle eller drive fjellklatring?

Lenke til kommentar

Jeg er ikke medisiner, men jeg hører ikke noe i dette klippet som umiddelbart gjør det åpenbart at trådstarter bør legges inn.

Ut over det tror jeg jeg skal tie stille. Man kan ikke sitte her som utenforstående og synse i all offentlighet om trådstarters diagnose. Det blir bare spekulasjoner om en fremmeds helsetilstand.

Lenke til kommentar
:) jeg har mer opptak. Manisk hører jeg om og om igjen der inne, men hva skal jeg si til legene for å bevise at jeg klarer å håndtere aktiviteten min selv uten å bli overivrig? Er lett for utenforstående å tro jeg er en psykopat eller noe, men jeg har aldri slått noen i hele mitt liv. Bare når jeg har leket med kamerater og sånn og vi puffer på hverandre. Det er bare verden som ikke godtar meg:p de har virkelig ikke noe annet på meg enn at jeg er aktiv:) har flere opptak der hun som snakker gjentar og gjentar. Jeg er ikke sur på henne personlig, men på hele systemet. Hvorfor ender jeg opp tvangsinnlagt på psykiatrisk akutten bare etter å ha sagt nei til medisiner to ganger fordi jeg mener at grunnlaget med at jeg er for aktiv ikke er nok til at jeg må begynne på medisiner, og jeg sier at jeg synes jeg har det kjempebra. Dagen før fastlegen sendte meg medisiner på døra her i forrige uke.... så hadde jeg skrevet på facebook: "Nå begynner livet mitt!", så jeg skjønner søern ikke hva de tenker med:p men nå må jeg være på psykiatrisk post om 4 minutter, så jeg får stikke, har brukt opp 3 timer utgang som jeg har i dag. Se litt på andre ting jeg har postet på forumet som dronjom hvis dere vil. Jeg er ikke noen forbryter, men mange mener jeg er "snodig" men jeg synes bare det er kult:p men ikke noen grunn for innleggelse:p hilsen daniel:)
Lenke til kommentar

tror dere dette blir noen sak for media hvis jeg slipper ut uten at de har hatt mer på meg enn at jeg er aktiv, og at de har stjålet 5 dager av livet mitt uten grunnlag? :) jeg sier 5 nå fordi jeg har vært inne i 5 dager så langt, men får se hvor lenge de har meg der, jeg bare gjør alt de sier:)

Lenke til kommentar

Hva mener du med "aktiv" ? Er det snakk om ADHD- aktiv, eller at du er galematias midt på natta?

Har du rulleblad som følge av denne "aktiviteten"?

Hva er bakgrunnen for at du kom inn i systemet i utgangspunktet ? Det må ha vært en konkret hendelse.

Mvh Freddy

Lenke til kommentar

Les post nummer 1 :)

Jeg har ikke noe verre rulleblad enn at jeg har vært lagt inn 2 ganger før av samme årsak.

Nå har jeg nettop fått fri utgang fra klokka 8 til 2145 hver dag frem til til og med søndag, på prøve for å se at jeg ikke blir for aktiv. Jeg får lov å jobbe igjen og gå på wf timer når jeg vil :) så dette blir nok bra :) når jeg er helt ute og alle får med seg at jeg har vært lagt inn i over en uke uten grunn kan jo dette bli en sak. Men det er uansett opp til andre om de vil bruke dette eller ikke. Bare skriv her hvis dere har noe på hjertet :)

Endret av dronjom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...