Bjonski Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 (endret) Ønsker litt konstruktiv kritikk på dette bildet av Gamle Salten, vel deler av den iallefall. F/3.5 ISO-200 18mm Har ikke fulgt det gylne snitt da jeg følte utsnittet ble for trangt dersom jeg croppet det. Edit: La til som vedlegg istedet for Flickr. Endret 2. juli 2011 av Bjohansen Lenke til kommentar
kaian Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Hm, du er absolutt inne på noe, men det funker ikke helt for meg. Jeg ville ikke stresse for mye med det gyldne snitt, men lurer på om det hadde hjulpet å lagt trossa i høyre bildekant, altså tatt et steg til venstre Jobb litt mer der, hvis du har mulighet til det Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Det at du ikke følger det gyldne snittet plager ikke meg. Det som dog trekker ned, er at du har med for mye i bildet. Du har gjort en feil som jeg også har en tendens til å gjøre, og det er å legge skarphetsplanet midt på trossa og det blir hverken fugl eller fisk. Jeg liker at båten er uskarp, så her skulle du flyttet den skarpe delen på den nærmeste delen av trossa. Den gule bjelken langs kai-kanten er forstyrrensde og kan godt fjernes fra bildet. Huset og øya i bakgrunnen er det ikke så farlig med - de er uklare og er ikke så mye veien. Men vi vil nok ikke savne de heller. Tillater meg å legge ved en litt radikal crop som jeg synes fungerer bedre. Jeg fjerner den hvis du ikke liker at noen klår på bildene dine. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 2. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2011 Takk for tilbakemeldinger. Er desverre 30min med bil/buss fra byen, så er ikke så lett å ta bildet på nytt. Utsnittet i første versjon er slik det er fra kamera. Tomsi. Ser hva du er inne på, men synes utsnittet du laget ble litt trangt til min smak. Har dog gjort et forsøk på å croppe litt: Dere står fritt til å legge ved eksempler på utsnitt så lenge det ikke postes utenfor mine egne tråder Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Den nye utgaven din fungerer også bra. Meget bra faktisk. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 3. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2011 (endret) Den nye utgaven din fungerer også bra. Meget bra faktisk. Takk takk Andre er fortsatt velkommen til å ytre sine meninger (Tomsi og Kaian også, for å ikke utelukke noen ^^ ) Endret 3. juli 2011 av Bjohansen Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Den andre versjonen din fungerer helt klart best. Dette er et bilde jeg liker meget godt, ettersom perspektivet er kreativt. Jeg åpnet tråden og tenkte "sikkert enda et kjedelig båtbilde", men der tok jeg feil. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Jeg synes hele posten til Tomsi var full av gode poenger, og syntes i grunnen beskjæringen han gjorde var ganske ok, men liksom ikke helt gjorde det allikevel. Kult at du har kommet fram til en så god beskjæring, sluttresultatet ble veldig fint! Lenke til kommentar
rolf-arne Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Helt enig sluttversjon ble flott,en ide'å ta med,takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå