Gå til innhold

BK: Gamle Salten


Anbefalte innlegg

Ønsker litt konstruktiv kritikk på dette bildet av Gamle Salten, vel deler av den iallefall.

 

 

F/3.5

ISO-200

18mm

 

Har ikke fulgt det gylne snitt da jeg følte utsnittet ble for trangt dersom jeg croppet det.

 

Edit: La til som vedlegg istedet for Flickr.

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, du er absolutt inne på noe, men det funker ikke helt for meg.

 

Jeg ville ikke stresse for mye med det gyldne snitt, men lurer på om det hadde hjulpet å lagt trossa i høyre bildekant, altså tatt et steg til venstre :hmm:

 

Jobb litt mer der, hvis du har mulighet til det :yes:

Lenke til kommentar

Det at du ikke følger det gyldne snittet plager ikke meg.

 

Det som dog trekker ned, er at du har med for mye i bildet. Du har gjort en feil som jeg også har en tendens til å gjøre, og det er å legge skarphetsplanet midt på trossa og det blir hverken fugl eller fisk. Jeg liker at båten er uskarp, så her skulle du flyttet den skarpe delen på den nærmeste delen av trossa.

 

Den gule bjelken langs kai-kanten er forstyrrensde og kan godt fjernes fra bildet. Huset og øya i bakgrunnen er det ikke så farlig med - de er uklare og er ikke så mye veien. Men vi vil nok ikke savne de heller.

 

Tillater meg å legge ved en litt radikal crop som jeg synes fungerer bedre.

post-126935-0-11214200-1309623491_thumb.jpg

Jeg fjerner den hvis du ikke liker at noen klår på bildene dine.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger.

 

Er desverre 30min med bil/buss fra byen, så er ikke så lett å ta bildet på nytt. Utsnittet i første versjon er slik det er fra kamera.

 

Tomsi. Ser hva du er inne på, men synes utsnittet du laget ble litt trangt til min smak. Har dog gjort et forsøk på å croppe litt:

 

 

Dere står fritt til å legge ved eksempler på utsnitt så lenge det ikke postes utenfor mine egne tråder :)

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Den andre versjonen din fungerer helt klart best. Dette er et bilde jeg liker meget godt, ettersom perspektivet er kreativt. Jeg åpnet tråden og tenkte "sikkert enda et kjedelig båtbilde", men der tok jeg feil.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...