ny-bruker Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Hei tenkte å kjøpe ny laptop ,har sett litt på originpc.com og tenkte og gå for en av deres modeller Har sett litt på testene på hardware.no av gtx460 gtx480 og gtx 580 uten og bli så mye klokere siden i testen deres så er for eks 460 samelignet med 480 i sli Slik jeg har forstått det så er sli 2 grafikkkort som jobber sammen (er dette riktig ) Lurer litt påoverklokking er dette anbefalt å gjøre , kan jeg forvente mindre levetid på komponenter som er overklokket Når det kommer til prossesorer er høyere hz altid bedre, 2ghz vil være bedre enn 2.4ghz? Lurer litt på hvor bra en intel 17 2810 2.30 ghz er i forhol til en i7 970 3,06 ghz og hvor bra er den i forhold til fremtiden Kan legge til at jeg spiller cnc mest men harjo hørt såmya om crysis så kan jo være al jeg vil spille det på ultra . Takker alle for gode svar Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Hei tenkte å kjøpe ny laptop ,har sett litt på originpc.com og tenkte og gå for en av deres modeller Har sett litt på testene på hardware.no av gtx460 gtx480 og gtx 580 uten og bli så mye klokere siden i testen deres så er for eks 460 samelignet med 480 i sli Slik jeg har forstått det så er sli 2 grafikkkort som jobber sammen (er dette riktig ) Lurer litt påoverklokking er dette anbefalt å gjøre , kan jeg forvente mindre levetid på komponenter som er overklokket Når det kommer til prossesorer er høyere hz altid bedre, 2ghz vil være bedre enn 2.4ghz? Lurer litt på hvor bra en intel 17 2810 2.30 ghz er i forhol til en i7 970 3,06 ghz og hvor bra er den i forhold til fremtiden Kan legge til at jeg spiller cnc mest men harjo hørt såmya om crysis så kan jo være al jeg vil spille det på ultra . Takker alle for gode svar Nå blander du laptoper og komponenter til stasjonære maskiner sammen, Når det kommer til ren ytelse er stasjonære maskiner mange ganger kraftigere enn en laptop til samme pris. SLI eller Crossfire vil si at 2 eller flere skjermkort jobber sammen om å skape bildet. Når det kommer til GHz på en prosessor er det mye som spiller inn. feks kan en prosessor på 3GHz være langt dårligere en en på 2GHz. Dette avhenger bla. annet om hvor mange kjerner en prosessor har og hvordan den er produsert. Intel i7 2810 2.30GHz er en 4kjernet prosessor tilpasset laptoper. en i7 970 3,06GHz er en prosessor for stasjonære maskiner og er derfor langt kraftigere i dette tilfellet. Sjekket ut litt på originpc siden.. De er som Alienware: Overpriset til de grader. kjøper du derfra må den sendes fra USA og da vil du få elt andre rettigheter på garanti og reklamasjon, samt at det vil bli en del i toll. Når det kommer å spille feks Crysis på "Ultra" sier jeg bare lykke til. De er ikke vert prisen man må ut med av utstyr. Slike spill er bare marginalt mye bedre på "ultra" en på "high" uansett og all hypen med å kjøre spill på slike "ultra" settings er bare for å teste og kanskje skryte litt.. Lenke til kommentar
ny-bruker Skrevet 2. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2011 (endret) Når det kommer til prosessoren så har jeg ikke blandet de sammen siden i modellen eon 17 bruker de desktop prossesorer mens i eon 17-s bruker de laptop prosessorer Vil selvfølgelig ikke betale mye bare for å betale mye, er ikke en skryte person men er villig til å betale mer for kvalitet og noe som varer sammenlignet for eks prisene deres på ssd fra komplett vertex ssd 246 gb og de var ike nevneverdig dyrere fra origin ,selv med 24 % moms på, toll gjelder kun for klær slik jeg har forstått det. googlet alienwre is shit og fikk mange treff, riktignokk er origin nystartet men fikk ingen treff på de kun fornøyde kunder. slike jeg ser det nå så er dollaren lav, så det kan være verdt det og kjøpe fra usa vedrørende kjøpsloven så syns jeg den er litt oppskrytt, man må ha samme feil 3 ganger for og heve kjøpet men hva hjelper det når jeg har hatt 6 ulike feil på min dell, og de er ikke engang villig til og gi meg kontak person til den som jeg kan kreve og heve kjøpet. motar gjerneflere meninger og tips Endret 2. juli 2011 av ny-bruker Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 (endret) Origin lager ikke sine laptoper selv. Det er egentlig CLevo laptoper, som selges i Norge av Multicom.no med navnet Kunshan, og OriginPC selger dem som EON laptoper. F.eks Origin Eon 17 er akkurat samme laptop som Multicom Kunshan X7200. Pris forskjell mellom en Eon 17 og er Kunshan X7200 er på da 7000 kr, jeg konfigurerte dem helt likt, det vil si dyrere i Norge. Men så må du plusse på frakt, toll er jeg ikke sikker på, men du slipper ikke unna moms, så pris forskjell vil til slutt ikke bli så stor mellom en Eon 17 og en Kunshan X7200, muligens 1000 kr eller noe slikt. Da vil jeg påstå at det vil ikke lønne seg å kjøpe fra USA. Dessuten hva vil du gjøre hvis det blir problemer med Eon laptopen? Sende den til USA for reparasjon, hvor du mest sannsynligvis må betale frakt etc?? Her finner du forresten den Kunshan X7200 som jeg konfigurerte hos Multicom. Den er som nevnt over konfigurert likt med Eon 17. Endret 3. juli 2011 av Chavalito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå