Mitoosa Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Hei, har nettop anskaffet meg en Asus N53SV, men det ser ut som at jeg klarte å slette litt for mye av all "crapware" som fulgte med. Problemet er at hurtigknappene for volum(f10-f12) ikke fungerer lenger. Jeg får også opp noen feilmeldinger når Windows starter opp, samt en melding der det står at dette programmet kun fungerer på en Asus pc. Jeg får heller ikke programmet som styrer webcammen til å fungere. Har prøvd systemgjennopretting uten hell, så finnes det en måte å "resette" maskinen til ny igjen? Det fulgte ikke med noe Windows cd ved kjøp. På forhånd takk. Mvh Joachim Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 (endret) Du skal gjøre en factory restore fra ASUS sin recovery partisjon. Da gjør du PCen tilbakestilt til fabrikk instilling med windows og drivere tilbake til 'ASUS default'. Systemgjenpoppretting er 'windows sin egen tilbakestilling' og ikke det samme. Se: http://support.asus.com/Troubleshooting/detail.aspx?SLanguage=en&p=3&m=N53SV&s=252&hashedid=Gjsm3Kp4pjz9iJM1&os=&no=1775 Endret 2. juli 2011 av syar2003 Lenke til kommentar
Mitoosa Skrevet 2. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2011 Har nå "resettet" maskinen uten problemer, men lurer på hva som kan slettes og ikke slettes? Er jo mye crapware der som jeg gjerne vil bli kvitt. Er ikke så god på data generelt, så om noen visste hvilke programmer som IKKE bør slettes så hadde det vært fint Regner med at de programmene som medfølger er temmelig standard på alle Asus maskiner. Mvh Joachim Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 (endret) Du kan kikke på the PC decrapifier http://download.cnet.com/PC-Decrapifier/3000-2096_4-10636481.html Bare pass på å ikke fjerne slik som ASUS hotkeys , ASUS grafikk drivere , ASUS brikkesett drivere o.l som har med maskin spesifikt oppsett og tastatur snarveier/funksjons knapper å gjøre. Dvs studer 'nøye' de programmene/driverense som har navnet ASUS i seg før du velger å fjerne de. Endret 2. juli 2011 av syar2003 Lenke til kommentar
Mitoosa Skrevet 2. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2011 Skal teste ut programmet! Mener å huske at jeg slettet et program med ASUS i navnet ja.. Takker for hjelpsomme tips Lenke til kommentar
thomit Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Du kan trygt avinstallere alt av crapware, bortsett fra akkurat sånt som har direkte med funksjonen til den spesifikke laptopen å gjøre. Som du allerede har oppdaget, så gjelder det hotkey-software'n, som er Asus-spesifikke. Men elllers er det lite å ta vare på. Det meste er sånt som Windows fikser like godt selv. Det er faktisk lite annet en akkurat hotkey-softwaren som jeg kan tenke meg er absolutt nødvendig å beholde - tenk over at enhver datamaskin skal være fullt funksjonell, bare ved å legge inn OS, og ingenting annet. Lenke til kommentar
Mitoosa Skrevet 2. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2011 Jepp, men ved å legge inn et cleant OS, så må jeg vel også laste ned drivere manuelt til grafikk, lyd osv? Uansett så fungerer alt fint nå, utenom webcam programmet, Lifeframe. Lenke til kommentar
Mitoosa Skrevet 3. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2011 Hmm, merkelig nok så slutter hurtigtastene for lyd å fungere når jeg starter pc`n på nytt. Har ikke slettet noe som ikke skal slettes, så skjønner ikke hvorfor de ikke skal fungere? Jeg har et program som heter Driver Genius, som sier at jeg har fullt av drivere som bør oppdateres, men blir litt skeptisk når pc`n er helt ny, så er de driverne bare svada, eller bør jeg installere de driverne Driver genius foreslår? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 De driverne som ikke win7 legger inn selv. Manuellt kan det dreie seg om skjermkort, lydkort, wifi og nettverkskort - alt dette har ofte fått nye drivere siden laptopen forlot fabrikken, og det er derfor du får beskjed om å oppdatere, helt normalt det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå