Gå til innhold

Har noen erfaringer med serversky.no?

LMH1

Anbefalte innlegg

Hei har noen erfaringer med serversky.no?

Eller tilsvarende tjenester? F.eks i oslo, som man f.eks har mulighet å ta med seg en harddisk å kopiere det man laster ned?

Jeg fikk lyst å se hvor rask 1 gigabit fiber er i utgangspunktet, ellers har jeg nok maskiner hjemme, så jeg trenger ikke å prøve windows 2008 server.

Men fiber i gigabit klassen er nesten umulig å få et inntrykk av. Det koster ca 10 000 i måneden hos f.eks fasthost + eventuele fiberstrekning som sier seg selv er for dyrt for private markedet.

Når man ser på:

http://serversky.no/legal/terms

Ser man at brukerbetingelsene er negative, altså på den måten at de folkene her fraskriver seg alle garantier, men samtidig vil kreve erstattning hvis man selv er årsaken til serverkrasj.

Så jeg mistenker dette å være noe form for useriøs monipol tjeneste.

Hva tror dere?

Har dere et bedre sted å kontakte? Prisen er jo greie for 1 måned men tviler på jeg ser noe grunn å utvide hvis man ikke kan ta med seg harddisk.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kikket på dem selv, men er veldig usikre. Synes sidene ikke gir all den infoen jeg trenger, og virker litt uproft.

Finner ikke ut som serveren står i Norge eller hva, og heller ikke noen linjehastighet.

Tror uansett at jeg blir værende hos de to webhotellene jeg har i England og USA, for der får jeg utrolig mye for pengene, og det er ikke noen veldig ufordel å ha sider i utlandet, til og med de som bruker dem kommer fra Norge.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei myhken,

Mitt navn er Ronny og er daglig leder for Serversky AS. Ser du etterspør erfaringer med Serversky's tjenester og du har flere spørsmål rundt produktene våres.

Ang det første, så skal ikke jeg svare så mye på det, da jeg regner med det er erfaringer fra kunder du er ute etter.

Du etterspør en del informasjon om produktene våres og synes sidene våres er mangelfull i forhold til en del spesifikasjoner. Dette er noe vi KONSTANT jobber med. En utfordring i denne bransjen er å få forklart publikum akkurat det de trenger å vite på en veldig enkel måte.

Når det gjelder plassering av servere, så står disse i Sverige. Det er flere grunner til det. Den største fordelen er de gode linjene til Europa. Vi kan også skilte med tilbakemeldinger fra kunde på dette, både i Norge og i andre land på at vi leverer veldig raske linjer. Ønsker du å prøve, så send en mail til oss, så skal vi gi den en link til dette.

Vi har også 30-dagers pengene tilbakegaranti. Leverer vi ikke det produktet vi skal, eller du av en eller annen grunn er misfornøyd gir vi deg pengene tilbake, uten spørsmål.

Håper dette var forklarende. Ha en fortsatt fin dag.

Ronny

Lenke til kommentar

Vi har også 30-dagers pengene tilbakegaranti. Leverer vi ikke det produktet vi skal, eller du av en eller annen grunn er misfornøyd gir vi deg pengene tilbake, uten spørsmål.

Du ser jo slike ting angående tjenester er nesten helt umulig å innfri.

Mest på grunn av flere privatpersoner kan da slippe å betale.

Så disse pengene tilbake garatier er vel heller et salgstriks.

Personlig hvis jeg skulle teste/prøve ut et nytt operativsystem ville jeg hatt mulighet er å prøve forsjellige versjoner.

Må si jeg sikler meg mest mot (Mac OSX Lion, Sun Solaris) Da disse operativsysteme (Lion) er ennå ikke til salgs men Sun Solaris koster penger og er beregnet på sun maskiner.

http://serversky.no/virtual-server/plans

Her er det uspesifisert om harddiskplassen inkluderer eller må trekke fra ca 20 GB til operativsystem.

Så jeg begynner å tvile på om dette er godt kjøp.

Angående: Linjehastighet 1 Gb/s er dette uspesifisert om gjelder LAN (Per bruker).

Eller total båndbredde fra f.eks http://www.fasthost.no/ eller lignde arktører.

Hvis vi ser prisen på ca 10 000 i måneden forstår man at disse prisene ikke kan være relle.

Tviler på sverige er mye billigere en 25% av dette.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hei igjen LMH1,

Jeg har svart deg på din support ticket, mye av dette er forklart der.

Når det gjelder 30-dagers pengene tilbake garanti, så fungerer dette 100%. Vi stiller ingen store spørsmål for å få dette innfridd. Det eneste vi spør om, grunnet kvalitetskontroll, er hvorfor du ønsker å si opp.

Når dette er sagt så skjønner du sikkert at vi opererer med ganske små beløp her. En negativ tilbakemelding fra en kunde har MYE større skade for en seriøs tilbyder enn 99kr. At kunder sier opp avtalen kan jo skje, men oftest er dette pga at de ikke har behov for tjenesten lenger. Hvis en kunde sier opp grunnet misnøye eller uoverensstemmelser er dette ikke positivt og kan skade en virksomhet.

Når det gjelder harddisk, så er det harddisken du får, ink OS. Velger man en VPS-1 med 20GB harddisk forsvinner noen GB til operativsystemet og resten blir ledig til ønsket bruk.

Jeg håper du ønsker å gi oss et forsøk. Som sagt, leverer vi ikke det vi lover eller av en eller annen grunn at du blir misfornøyd, så gir vi deg pengene tilbake.

Vennlig hilsen

Ronny Mjelva

Lenke til kommentar

Oi nettsiden så faktisk normal ut :)

Kikket innom serversky et par ganger fra reklame, men siden har altid sett rammeskeiv ut fra manglende css.

Ikke prøvd noe vps der enda selvom jeg vurderte det for og teste oppetid/responstider for en evnt flytting.

Mine konklusjoner fra jakten på host som jeg gjorde meg om serversky;

- Ikke norske servere

- Drevet hjemmefra (besøksadresse i et byggefelt) samt nystartet, altid litt risky "hoppe på" med nye hosts siden flertallet ikke varer.

- Ingen info på siden av nivået redudans i forhold til selve vps eller lagringen

- Mye ansvarsfraskrivelse for min smak

- Var ikke den beste omtalen fra tidligere kolleger, selvom jeg nok ikke har hele historiene (er forsåvidt konkurenter også, så de er vel ikke glade for det).

- står ingenting på pris-siden om at prisene er uten moms, synest det er på kanten til shady markedsføring siden du får en helt annen pris enn intrykket gitt.

- dyrt i forhold til båndbredde/lagringen du får

For min del er største minusene;

- prisnivå

- drevet hjemmefra uten fysisk tilgang til sine egne servere

- nyetablert

- manglende info om redudans

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ønsker du å prøve, så send en mail til oss, så skal vi gi den en link til dette.

Mener dere dette eller var det bare noe du sa?

Håper dette var forklarende. Ha en fortsatt fin dag.

Ronny

Anbefaler alle å høre med slike steder hva man får til svar så må man selv vurdere om tjenesten virker seriøs ut eller ikke.

Hvis det virker ut som personene lover mere en oppgitt (Salgstriks) så styr unna.

Nå mener jeg ikke dette som personlig kritikk, men jeg vil anbefale å sjekke ut litt før man betaler.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Oi nettsiden så faktisk normal ut :)

Kikket innom serversky et par ganger fra reklame, men siden har altid sett rammeskeiv ut fra manglende css.

Ikke prøvd noe vps der enda selvom jeg vurderte det for og teste oppetid/responstider for en evnt flytting.

Mine konklusjoner fra jakten på host som jeg gjorde meg om serversky;

- Ikke norske servere

- Drevet hjemmefra (besøksadresse i et byggefelt) samt nystartet, altid litt risky "hoppe på" med nye hosts siden flertallet ikke varer.

- Ingen info på siden av nivået redudans i forhold til selve vps eller lagringen

- Mye ansvarsfraskrivelse for min smak

- Var ikke den beste omtalen fra tidligere kolleger, selvom jeg nok ikke har hele historiene (er forsåvidt konkurenter også, så de er vel ikke glade for det).

- står ingenting på pris-siden om at prisene er uten moms, synest det er på kanten til shady markedsføring siden du får en helt annen pris enn intrykket gitt.

- dyrt i forhold til båndbredde/lagringen du får

For min del er største minusene;

- prisnivå

- drevet hjemmefra uten fysisk tilgang til sine egne servere

- nyetablert

- manglende info om redudans

Prisene er cirka de samme som linode, og det finnes andre vps'er som koster mere også (f eks rackspace) og jeg syntes heller ikke anekdoter om at du "kjente noen som sa noe" teller som gyldig informasjon.

Ellers så er jeg enig i at det er negativt å ikke ha fysisk tilgang og at de er nyetablerte.

Lenke til kommentar

Vet noen om sverige/danmark har noe?

F.eks slik som host1.no

Denne fant jeg tilfeldigvis når jeg surfet. Men prisene er urimlige syns jeg. Hvis man ikke handler for en bedrift.

Nå er det samme hvilken linux distribusjon det er snakk om, og ønsker høy hastighet mot internett.

England + USA er fine, da jeg i prinsippet kan bestille filmer+spill som ikke selges i Norge.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Vet noen om sverige/danmark har noe?

F.eks slik som host1.no

Denne fant jeg tilfeldigvis når jeg surfet. Men prisene er urimlige syns jeg. Hvis man ikke handler for en bedrift.

Nå er det samme hvilken linux distribusjon det er snakk om, og ønsker høy hastighet mot internett.

England + USA er fine, da jeg i prinsippet kan bestille filmer+spill som ikke selges i Norge.

Vel når jeg først sa det. http://www.linode.com får strålende anmeldelser og har datacenter i London samt 3 i USA. Jeg fikk 1gbit fart fra Newark datacenter for et par år siden, men det er latency over SSH i forhold til Europa.

Endret av b3ta
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale webhuset.no. Har hatt VPS der over et år nå og ikke hatt noe å utsette på de. Prisen er kanskje litt høy, men til gjengjeld er de veldig gode på support. Serverene er lokalisert i Bergen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis det er slik man man få bedre alternativer i USA/England så gjør man det.

Men det jeg lurer på angående vps hosting har avstanden noe å si?

Altså hvis jeg leier 1 gigabit VPS server som har så stor båndbredde blir det eneste forskjellen på internetthastigheten er responstiden?

Kanskje for å måle hastigheter er det lurerest å handle i norge/sverige fordi da får man lik resultat som mulig?

Lenke til kommentar

Jeg hoster serveren min via serversky og har overhode ingenting å klage på, det er greie priser, grei hastigheter og ikke minst en glimrende support både over livechat og tickets.

Jeg hadde serveren min i USA hos powerVPS og byttet til serversky da atlanterhavet slukte mye av hastigheten min. :)

Lenke til kommentar

Ok

Hva tror dere om http://www.hostgator.com/vps-hosting/ ?

Ønsker ikke noe bindingtid.

Hostgator får blandet kritikk på et av de store forumene for Webhosting (webhostingtalk.com).

Det finnes hundrevis av selskaper der ute, og det vil alltid være både positiv og negativ kritikk.

Personlig har jeg brukt ulike webhotell siden 1999 (betaling) og har de siste årene brukt VPS.

Jeg har en VPS hos Futurehosting, som har datasenter bl.a i London. De har utrolig service, gode servere, gode priser etc.

Min andre VPS har jeg hos JaguarPC.com som ikke har datasenter i Europa. Men denne bruker jeg kun som backup VPS. Servicen her er ikke så veldig bra, og MYE tregere enn FutureHosting. Men etter de "dreit" seg litt ut på en support sak jeg hadde, fikk jeg ett og et halvt år med gratis VPS hos dem. (sparer $30 per måned i 18 måneder)

(Trykker du på linkene kommer du til tilbudene de har nå om dagen, mye å spare her)

Andre store/nokså store og kjente VPS selskaper som ofte blir anbefalt er:

WiredTree

KnownHost

Liquid Web

EuroVPS

og det er mange flere.

Om du virkelig ønsker en VPS bør du bruke noen timer på Webhostingtalk.com for å lese tilbakemeldinger om de ulike selskapene. Sjekk ut tilbudsseksjonen på WHT for å se om du finner noen som har de spesifikasjonene du ønsker, til en pris du tenker er OK.

Tenker du langsiktig, ikke gå for de absolutt billigste og "små" selskapene, bruk noen av de nevnt over, eller andre du finner med mange gode tilbakemeldinger på WHT. Kombinasjonen lav pris og mye RAM/Harddisk/BW/etc er ingen god kombinasjon. De fyller ofte serverene med utrolig mange kunder, noe som gjør serveren ustabil, og slike selskaper forsvinner like fort som de dukker opp.

Server i England spiller ingen rolle stort sett. Faktisk så er sider i USA såpass raske for de fleste at de skal ha tunge sider om du merker noe særlig forskjell til daglig.

Endret av myhken
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men hva skal du teste ut? Du vil jo ikke få noe høyere hastighet fra en server med en gigabit port enn det din egen nettlinje har inn.

Eneste er jo om flere skal hente de samme dataene på samme tid.

De fleste VPS tilbyderene har i alle fall en 100mbit port til hver enkelt VPS, og det holder jo stort sett. Ikke mange som sitter på 100mbit linjer hjemme privat akkurat.

Og skal du kun teste linjehastigheten, bør du nok gå for en server i Norge, i verste fall Sverige.

Den tilbyderen du linker til er en typisk "billig" tilbyder, som du ikke skal forvente alt for mye av.

Men igjen, hva er det egentlig du skal gjøre med denne VPSen?

• Liker 1
Lenke til kommentar

bra info myhken!

Jeg har hatt 3 servere basert i USA og da hadde jeg alltid litt SSH lagg. det vil si et sekunds delay mellom det jeg skrev og når det kom gjennom. Det var en smule irriterende og derfor skifta jeg vil europeisk hosting. Etter min erfaring så er alle europeisk land bra fra norge sånn i forhold til delay og ping. nedlasting kan variere. Fra nederland servern så får jeg 70% av max fart.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Blir ikke VPS en form av fjernstyring?

Eller tar jeg feil?

Altså som prinsippet:

blirikkedettevps.png

Altså jeg kan bruke VPS å måle hastigheter, men skal jeg overføre data til min maskin så får jeg ikke høyere ytelse en punkt B.

Men selve fjernstyringen får jeg Punkt A hastighet?

Eller hva heter den slags "Steaming" altså alt som overføres gjennom min linje er bilde + lyd, og museklikk.

Nedlasting (Går på servereren?)

Ja jeg ønsker å prøve VPS tjenester og prøve ut hvor rask nedlasting er mulig til billigst pris.

Regner med 25 mbit holder her å få intrykk at jeg sitter på samme serveren fra min pc.

Så det jeg mest er opptatt av er maskinvare (Serveren) og internettlinjen skal gi meg et intrykk av hvordan det er å ha 1 gigabit fiberlinje, når jeg i prinsippet aldri får noe nedlasting, men at jeg får en viss intrykk av hastigheten av "superrask internett".

Så derfor ønsker jeg lavest pris som mulig.

Nå ønsker jeg ikke tjenester som har ferdig lastet ned 60 GB med linuxdistribusjoner eller annet, fordi disse gir aldri gir et godt utgangspunkt å vite ca hva f.eks dagens servere kan gi av båndbredde.

Angåene tjeneste i england + USA er disse bare fordel hvis man ønsker å kjøpe spill + programvare som ikke selges digitalt i norge, på grunn av induelle avtaler.

Ellers er norge/sverige like greit, (Regner med sverige tilbyr rimligere pris).

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jo om du f.eks velger en Windows vps, og bruke RemoteDesktop for å kontrollere VPSen, så kan du laste ned til selve VPSen i den hastigheten som leverandøren av den aktuelle filen leverer.

Så skal du laste ned en fil som ligger på et sted som f.eks har 1 gigabit hastighet ut, og du har 1 gigabit inn til VPSen, så skal du i teorien få 1 gigabit nedlastinghastighet.

Men hva er poenget? Du får jo ikke filen noe raskere til din pc, og de fleste VPSer har såpass liten diskplass at de ikke er egnet for mellomlagring.

Og de fleste VPSer har også ganske strenge policyer på bruk av f.eks Torrents etc. Er vel ikke mange som godtar torrents i det hele tatt.

Eneste praktiske nytten jeg ser, er den jeg brukte det samme oppsettet til for mange år siden. Da testet jeg hastigheter hos ulike webhotell, og brukte en Windows VPS med en gigabit linje, for å måle både inn og ut hastigheten hos de ulike selskapene. Så er det noe samme du skal gjøre så skjønner jeg nytten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...