heggstad Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 (endret) Som ved min forrige tråd, har jeg noe usikkerhet i forhold til dette bilde, som forsåvidt er tatt på samme tid som "left to nature". Men er det ikke for å hjelpe at dere her her? Canon 5d med Canon 50mm f/1.4 Endret 2. juli 2011 av heggstad Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Hvilken blender har du brukt? Her er vel "problemet" at blomstene ikke blir nok isolert. Vi ser også at 50mm gir en veldig stressende boke på dette motivet. Det gjorde det forsåvidt på det forrige mtoivet også. Jeg har selv opplevd det samme med både 35mm og 50mm på store blendere. Så for å få til denne bedre, så tror jeg du må opp i brennvidde - 200-300mm, et mitt tips. Alternativt finne noen blomster som det er større avstand fra blomsten til bakgrunnen. Det er morsomt med stråene på skrå, men du bør rydde litt opp før tar bildet, slik at strå som går i feil retning ikke er med. Her synes jeg fargepalletten er bra; med et fint mykt lys. Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 2. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2011 I følge EXIF har jeg brukt f/2, noe som er en rimelig stor blender, ja. Sier meg dessuten veldig enig i det du mener, og skulle absolutt ha gjort en bedre ryddejobb før bildet ble tatt. Men takk for kritikk! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Men takk for kritikk! Fint at du ikke har gått sur etter de siste postene mine. Jeg synes du er tøff som prøver deg med ting som ikke er akkurat rett frem. Det er jo en del av prosessen å lære seg utstyret vi har. Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 3. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2011 (endret) Det er akkurat det jeg også mener, jeg lærer i alle fall mer av mine feil enn av mine bragder. Helt ærlig, de to bildene jeg har lagt ut er nemlig ikke av de beste jeg tok på denne fototuren, men de jeg er mest usikker på. Det er et eller annet ved de som jeg liker, men samtidig noe som trekker ned, og som for min del har vært vanskelig å sette fingeren på. Selvfølgelig kunne jeg latt være å legge de ut, og heller satse på de "perfekte" bildene, uten store feil og mangler. Selvfølgelig er det kjekt med ros og skryt av og til, men det for å lære og utvikle meg at jeg tilbringer litt tid på denne delen av forumet. Og det heter vel bildekritikken, gjør det ikke? Endret 3. juli 2011 av heggstad Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Og det heter vel bildekritikken, gjør det ikke? Det er akkurat det det heter Og du har helt rett i at slike bilder som dette hører hjemme i BK; bilder man er usikre på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå