lur4d Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Heisann, jeg lurte bare om det finnes noe lov/forskrift som sier noe om tapt arbeidstid? Er jo sommervikar, og automatisk "lett å utnytte". Her om dagen så måtte jeg gjøre noe ærender som kanskje tok meg 2-3 timer, noe som førte til at jeg måtte være på land resten av dagen (jobber på havet), så kan jeg skrive full dag da eller? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Var det ærend for arbeidsgiver eller for andre? Hvis det ikke var for arbeidsgiver kan du ikke skrive noen timer i det hele tatt. Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 2. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2011 Arbeidsgiver selvfølgelig Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Sjekk vilkårene du har. Du har allerede holdt tilbake viktig informasjon. Da er spørsmålet hav som ble sagt (og evt. hva arbeidsavtalen sier) når du ble sendt til å utføre ærend for arbeidsgiveren. Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 2. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2011 Står ikke noe om det i arbeidsavtalen. Men fikk beskjed å skysse en kollega for han skulle hente en båt vi trengte, og når jeg kom tilbake var de andre dratt ut på havet, noe som er forståelig, får veldig mye gjort på 2-3 timer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå