:Francis: Skrevet 2. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2011 (endret) Hei, Jeg har fjernet skjermen fra konas gamle laptop (HP Pavilion DV 6500) for å sette den i en TV-benk og bruke den som HTPC. Jeg har installert Ubuntu 11.04 på den, men jeg sliter med å få installert en skjermkortdriver. Jeg har valgt driver fra restricted drivers (og prøvd den andre), men det står at den ikke er i bruk: Jeg har også prøvd å bruke de andre driverne, uten hell. Det går å bruke Unity, men når jeg spiller videoer, hakker de veldig. Har f.eks testet med denne: Maskinen har en AMD Athlon 64 X2 Dual-Core Processor TK-55 @ 1.8GHz og 3GB RAM, så det burde vel holde for å spille HD-videomateriale? Alle forslag mottas med stor takk! Mvh Francis Endret 6. september 2011 av cyclo Emnetittel forbedret Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2011 Hardware burde være kraftig nok; men jeg sitter med det inntrykket at Ubuntu 11.04 sliter med skjermdrivere og avspilling av video. Har du prøvd f.eks. Fedora? Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 2. juli 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juli 2011 Har ikke prøvd andre distroer, men gjør det gjerne. Kan det ha noe å si i negativ forstand at jeg installerte x64 utgaven? Francis Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 2. juli 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juli 2011 (endret) Tester Ubuntu 10.10 nå - virker til at driveren fungerer noe bedre, samt at jeg får installert XBMC. Videoer hakker fortsatt veldig i browseren, men i XBMC går det greit. Francis Endret 2. juli 2011 av :Francis: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå