untouch4ble Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 (endret) Hei hei. Nå har det seg slik at C: hos meg er det bare 300mb ledig. Jeg er virkelig "desperat" etter å kvitte meg med stuff for å frigjøre litt plass, men finner ingenting jeg kan slette. Og lurer på i hele tatt hvor all diskplassen har blitt av. For om jeg sjekker hver enkelt av mappene på disken så finner jeg ca 32gb brukt plass. Disken er på 64gb og OS kjører på den(win7). Endret 2. juli 2011 av untouch4ble Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Det kan være at du lagrer for mange gjennoppretningspunkt for os'et. Hvis du laster ned f.eks CC cleaner så mener jeg den kan liste opp disse for deg. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Windirstat er et veldig fint program for å finne store filer som har gjemt seg. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Tøm søppelkassen. Slett alle gjenopprettingspunkt via diskopprydding. Flytt sidevekslingsfilen til D:. Rydd opp generelt med CCleaner. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Kutt ut hibernation. Sett pagefilen til egendefinert, fast størrelse - 250-500 MB er som regel nok, og den kan kuttes helt ut dersom du har nok RAM. Sett størrelsen for gjenopprettingspunkter til 250-300 MB - det holder til en 2-3-4 punkter. Eller kutt dem helt ut, dersom du likevel tar backup på en eller annen måte. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 4. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2011 @Trainman: Søppelkasse? Hvis du tenker på papirkurv så er den alltid tom @thomit: Hvordan endre Pagefile? Og størrelsen på gjennopprettingspunkter? Kjørte CCleaner, fant en del under system, midlertidlige filer, som er på hele 31 000 000kb. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Nå veit jeg ikke hva slags os du kjører men du finner slike innstillinger under avansert hvis du høyreklikker Min Datamaskin og velger egenskaper. Paging fila bør du sette til en fast størrelse f.eks minnemengde x 1,5 Og jeg ville ikke skrudd av gjennoppretting helt men sett den til ikke å lagre så himla mange punkt. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 4. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2011 Okei, får se hva jeg får til etter TdF sendinga. Er Windows 7 Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 5. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2011 (endret) Pc'n min ble delvis treg etter at jeg kjørte CCleaner, hva kan dette komme av? Edit: Virker som den har kommet seg igjen. Var sikkert bare en inkjøringsfase. Takk for hjelp Endret 5. juli 2011 av untouch4ble Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå