Gå til innhold

Får ikke åpnet blokkert fil

Anbefalte innlegg

Hey!

Jeg lastet ned ett spill fra nett Transport Tycoon (Open Source), jeg regner med dette ikke er ulovlig? Siden spillet har gikk ut av produksjon før jeg fikk melketenner.

Saken er at innstallasjonsfilen ble blokkert (jeg klikker på filen og ingenting skjer), jeg tror det var av programmet "Malware Bytes" som trodde dette var noe skumle greier. Men når jeg går inn på programmet for å prøve å fjerne blokkeringen finner jeg ikke noe der.

Noen andre programmer som kan ha blokkert filen? Evt. hvordan får jeg den "klikkbar" igjen?

Takker for alle svar.

-Ludvig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker unlocker og det fønker som ei kule.

Prøver du å gjøre et operasjon med en fil som er sperret, popper unlocker opp og viser hvem som tviholder på den, samt muligheten for å åpne filen eller avslutte prosessen som hindrer filen i å åpnes.

Malwarebytes merker cracks og liknende som bad da de mener det _kan_ skje noe galt med maskinen da, men du bruker nok ikke crack på et GNU spull :)

Kan jo også være antivirusprogrammet ditt som sperrer tilgangen - du kan da sette OTTD folderen under 'exclude', så vil ikke av-programmet roter med det.

Det er helt lovlig å bruke spillet.

Ikke pga det er lenge siden det ble produsert, men pga det er lansert under GNU (som f.eks. Linux).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...