Gå til innhold

automatisk oppdatering av bios er dette bra?

wil

Anbefalte innlegg

jeg har et MSI hvordkort som da står i maskina. i går så lasta jeg ned noe som heter MSI Live update 2 det er et program som man automatisk oppdatere biosen å drivere osv, men jeg lurer på om dette er noe særlig lurt. noen som har prøvd det noen gang? når det gjelder biosen så er jeg ganske sikker på at det er rett bios han laster ned iallefall. for det stod det nummeret som jeg har på hovedkortet mitt.

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

drivere er jo greit nok å oppdatere på denne måten, men jeg må tilstå at jeg er meget skeptisk til windowsbaserte biosoppdateringsprogrammer. enkelte ting er best slik de alltid har vært. men osm sagt driveroppdateringen er helt ok, den bruker jeg selv til skjermkortet mitt også så den kan anbefales :)

Lenke til kommentar

Hei wil.

Har et msi kort selv og bruker automatisk driveroppdatering fra nettet selv, men med mitt hk er det sånn at jeg må gjøre det manuelt siden kortet ikke støtter selve bios oppdatering fra bios.

Men anbefaler deg 100% å ha tunga rett i munnen og ikke jobbe med flere ting samtidlig når du gjør bios oppdatering, som sagt windows kan jo klikke når som helst og gi deg en BSOD (blue screen of death).

Lenke til kommentar

Hei

Har oppdatert Biosen for noen dager siden via Live update 2. Veldig enkel måte og gjøre det på og nesten idiotsikker. Bare litt dumt at du ikke får den nyeste oppdateringa fikk ikke det jeg i alle fall for etter at jeg kjøpte HKet har det kommet tre eller fire Bios oppdateringer og for å få den nyeste må jeg visst innom alle sammen ser det ut til.

Lenke til kommentar
Hei

Har oppdatert Biosen for noen dager siden via Live update 2. Veldig enkel måte og gjøre det på og nesten idiotsikker. Bare litt dumt at du ikke får den nyeste oppdateringa fikk ikke det jeg i alle fall for etter at jeg kjøpte HKet har det kommet tre eller fire Bios oppdateringer og for å få den nyeste må jeg visst innom alle sammen ser det ut til.

men er det sånn at når man oppdaterer Biosen igjennom MSI Live update 2 at man slipper å ha diskett å restarte maskina å sånn hvis man skal oppdatere biosen sin?

Lenke til kommentar

Hei igjen

Nei du må nok ha en diskett ja, men den blir mer eller mindre laga av seg sjøl og det eneste du må passe på er å trykke på rette taster i oppstarten (Ctrl og Home) visst jeg ikke husker feil. Sjøl trykka jeg på Ctrl og Insert i farten og det gikk ikke særlig bra :lol:

Lenke til kommentar
Hei

men er det sånn at når man oppdaterer Biosen igjennom MSI Live update 2 at man slipper å ha diskett å restarte maskina å sånn hvis man skal oppdatere biosen sin?

du må ikke disket siden den oppdaterer i windows ikke dos!

Lenke til kommentar
Hei igjen

Hvis du skal oppdatere Biosen på et MSI HK så må det gjøres via en diskett basta. Koss pokker skulle det ellers gjøres Bios har da ikke noe med koss OS du kjører.

Uhm...Mulig jeg tolka deg feil, men jeg prøver!

Du skriver at man må ha "diskett basta". Vel, jeg oppdaterte biosen til mitt Asus A7n8x Deluxe kort i går, via LiveUpdate greiene, og det var ikke noe behov for diskett der....

Mulig jeg er litt kort her :-?

Lenke til kommentar
ja, men du må jo ha brukt et annet program da siden at du har et ASUS kort. man trenger vel mest sannsynlig diskett på MSI kortene da.

Som jeg skreiv: Mulig jeg er litt kort her.

Jammen fikk jeg ikke rett også... Var litt kjapp på avtrekkeren bare!

Sorry m8!

Lenke til kommentar

nå har jeg akkurat laga en bootdiskett til hvoedkortet mitt, i en mappe er så ligger det tre filer som hører til biosen min

her er de filene som ligger i mappen:

1. A6585SF1.120

2. start.bat

3. f82738.exe

hvilken av dissen filene skal jeg legge over på disketten?

bare lurer.

Lenke til kommentar
Hei igjen

Hvis du skal oppdatere Biosen på et MSI HK så må det gjøres via en diskett basta. Koss pokker skulle det ellers gjøres Bios har da ikke noe med koss OS du kjører.

nei men den kan opdateres i windows,har gjort det på et msi hk og gjør det stadig vekk på det hk jeg har nå,funker helt fett.

skriv til msi så skal du se.

Lenke til kommentar
"If it ain't broken, don't fix it"

Det gjelder også bios :)

Hehe...bra ordtak dette ja. I mange siturasjoner er det også fornuft i det. I realiteten er det ofte mye ytelsesforbedringer som kommer med bios-oppdateringer. Noen ganger retter det opp feil også. Det kommer jo selvsagt an på hva man prioriterer, hastighetsoppdateringer, eller å droppe den lille risikoen det er å oppdatere bios. Noe som jeg forøvrig aldri ville gjort i windows, ville nok bootet til dos i det minste. :o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...