Gå til innhold

Racing wheel til pc?

Anbefalte innlegg

Heisan, eg har blitt ein bilsimulator fan, med alt frå German truck simulator, til Live For Speed, men har berre ein xbox 360 kontroll å bruke i spela, dette føles veldig rart ut, spesielt med giring, og får ikkje stillt inn døsoner på Live For Speed, som gjer at bilen svinger ukontrolert.

Så det eg ser etter er bilratt, helst med tre pedaler, som Logitech G27, gir spak er eit must, også då helst med 6 trinns gir, men er ikkje 100% nødvendig. No, G27 er bittelitte grande for dyr syns eg... 3 tusen liksom... G25 er også noko eg kunne tenkt meg, men har ikkje funnet nokre prisar, eller butikkar som selgar. Å kunne fått brukt den på Xbox 360 hadde også våre ein pluss, sjølv om eg veit dette er lite sannsynleg...

Her er to alternativ.

Thrustmaster Rallye GT ForceFeedback

Logitech Driving Force GT PS2/PS3/PC

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har G25, og skulle jeg byttet det hadde jeg gått for G27. Jeg betalte omtrent det samme da jeg kjøpte G25, som det G27 koster nå.

Jeg har spilt LFS, en haug med forskjellige truck simulator, rallyspill og mye annet. Til truck er jo 900 grader bare helt herlig da ;)

Om du titter litt rundt på nett vil du se at de som kjører mye sim ikke liker Thrustmaster sin. Mye på grunn av veldig mye dårligere byggekvalitet enn på G25/G27. De savner selvsagt også "girkassen".

Kvaliteten på G25 er bare helt herlig. Jeg har testet driving force også, og jeg følte det som leke i forhold, men det er nå min mening.

Om du ikke må pansette huset anbefaler jeg G27. Jeg tror du skal kjøre mer enn hva helsa tåler om du skal klare å slite det ut de første årene.

På dustin får du den til 2721,- ink frakt, men jeg vet ikke hva den koster ellers.

Jeg høres sikkert ut som en ensporet selger, men det får nå så være :!:

Endret av MultiForce
Lenke til kommentar

hmm, ja, syns 3000 er litt i meste laget... fant ut ein midlertidig løysing i å bruke eit gammalt xbox orginal ratt og berre bytte ut xbox kabelen med ein USB, var ganske enkelt egentleg, fungerer heilt greit no. tenker også på å lage ein H-shifter ut av joysticken min, såg ein artikkel på ein fyr som brukte noko program til å finne joysticken sin plassering, også bruke det, så då slepper eg å måtte plukke fra noko meir :)

Lenke til kommentar

Har G27 og det fungerer utmerket. Prisen er kanskje stiv, men jeg råder deg til å kjøpe et kvalitetsratt når du først skal kjøpe. Betalte 2500kr for det, og angrer ikke. Kjøreopplevelsen blir jo ekstrem i forholdt til med tastatur eller håndkontrollere ;)

Lenke til kommentar

sliter litt med økonomien sia eg berre er 16 år, det er det som setter grensene... jobber nett med å få joystiken min til å fungere som gir, saman med rattet, men rattet glitcher når eg har begge kobla i...

Edit:

går for Trustmaster :) sia den koster berre 750, og har ein clutch, 900 grader får berre vente til neste gong eg kjøpar.

Endret av eirikol1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...