Vent180dager Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 (endret) Dette er første gang jeg bygger data selv og naturligvis skjønner jeg ikke en dritt. Er det noen forskjeller mellom disse to? Eller burde jeg bare gå etter den billigste? Gigabyte: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=637652 Asus: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=637621#extra Takk på forhånd. EDIT: Bestemt meg for denne prosessoren, om det skulle hjelpe; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=634949#extra Åja, å går AM3 prosessor i AM3+ sokkel? Vist ikke må jeg begynne på nytt igjen.. facepalm Vil stortsett bli brukt til spilling, film og internettsurfing. (Vet du om et bedre HK vær så snill å del. Jeg har ca 2.000-3.000kr budsjett.) Endret 1. juli 2011 av Vent180dager Lenke til kommentar
nomy Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 det er jo to forskjellige hovedkort fra to forskjellige produsenter... forskjeller blir det jo naturligvis da, men jeg tar det som en selvfølge at begge klarer jobben. personlig ville jeg gått for asus da jeg selv har bare positive erfaringer med de, men jeg ville da heller valgt asus crosshair V formula da det har bedre onboard WLAN og AUDIO en sabertooth... det er litt dyrere, men det er uansett billigere en gigabyte 990FXA-UD7. du kan bruke AM3prosessor i AM3+ sokkel Lenke til kommentar
Vent180dager Skrevet 2. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2011 (endret) Hjertelig takk Noen siste spørsmål så jeg slipper å lage et dusin tråder, vil et PCI Express 2.1 passe i PCI Express 2.0 sokkett? (skjermkort) Dette ble vanskelig gitt...noen anbefalte skjermkort til ASUS Crosshair IV Formula, er det jeg prøver å komme fram til.. Er borte en uke å må bruke telefon for internett, så jeg er her 24/7 til jeg går strømtom .. Endret 3. juli 2011 av Vent180dager Lenke til kommentar
nomy Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 crosshair IV er i dag forrige generasjon, det har ikke støtte for AM3+ ergo vil du ikke kunne oppgradere til buldozer(AMDs nye CPU som så og si er rett rundt hjørnet). crosshair V er vel på mange måter en forbedret og fornyet verson av crosshair iv. jeg vil ikke garantere for at PCIe 2.1 er kompitabelt med PCIe2.0, men jeg tror de er kompitable... jeg har selv tatt en sjangs her da jeg har bestilt et crosshair v som ikke har ankommet enda, når jeg får testet det selv kan jeg svare mer presist på dette. eller du kan prøve google Lenke til kommentar
Vent180dager Skrevet 2. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2011 crosshair IV er i dag forrige generasjon, det har ikke støtte for AM3+ ergo vil du ikke kunne oppgradere til buldozer(AMDs nye CPU som så og si er rett rundt hjørnet). crosshair V er vel på mange måter en forbedret og fornyet verson av crosshair iv. jeg vil ikke garantere for at PCIe 2.1 er kompitabelt med PCIe2.0, men jeg tror de er kompitable... jeg har selv tatt en sjangs her da jeg har bestilt et crosshair v som ikke har ankommet enda, når jeg får testet det selv kan jeg svare mer presist på dette. eller du kan prøve google http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638069 støtter AM3+ Og det er den jeg har bestemt meg for.. ..og i følge http://forums.amd.com/game/messageview.cfm?catid=260&threadid=126352 går PCIe 2.1 i PCIe2.0. Jeg bestiller fra Komplett.no så om noe ikke virker kan jeg sende i retur(?) Tror jeg begynner å komme fram til noe nå.. kommer til å lage ny tråd å høre om alt vil passe sammen når jeg er helt 100% bestemt.. Lenke til kommentar
nomy Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 (endret) på komplett har du 14 dager angrerett, altså trenger ikke være noe feil på kortet, men om det er noe som ikke passer så kan du sende tilbake og få pengene igjen. det er i tillegg garanti på varen så dersom du skulle være så uheldig å få en DoA(Dead on Arival) så kan du få byttet varen i en ny. Du kan lese over kjøpsvilkårne på komplets hjemmeside under infoknappen som er nesten øverst på høyre side av skjermen. dersom det er noen mer du lurer på er det bare å spørre, kan sende på PM om du ikke ønsker å opprette haugevis med tråder. Endret 2. juli 2011 av nomy Lenke til kommentar
Vent180dager Skrevet 2. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2011 på komplett har du 14 dager angrerett, altså trenger ikke være noe feil på kortet, men om det er noe som ikke passer så kan du sende tilbake og få pengene igjen. det er i tillegg garanti på varen så dersom du skulle være så uheldig å få en DoA(Dead on Arival) så kan du få byttet varen i en ny. Du kan lese over kjøpsvilkårne på komplets hjemmeside under infoknappen som er nesten øverst på høyre side av skjermen. dersom det er noen mer du lurer på er det bare å spørre, kan sende på PM om du ikke ønsker å opprette haugevis med tråder. Supert! Takk Får sove på det å se om jeg kommer på noe Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 (endret) Komplett har 45 dagers angrefrist, ikke 14. Endret 5. juli 2011 av Simkin Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Hvorfor i alle dager kjøper du en Phenom II X4 med dyrt hovedkort til gaming når en i5-2500k med P8Z68-V PRO hadde vært langt bedre? Lenke til kommentar
Vent180dager Skrevet 10. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2011 Hvorfor i alle dager kjøper du en Phenom II X4 med dyrt hovedkort til gaming når en i5-2500k med P8Z68-V PRO hadde vært langt bedre? Haha, jeg er litt løs med trådene mine, denne er "gammel". Jeg har nå bestemt meg(amen) på i5-2500k med P8Z68-V PRO, og skal bare vente til jeg har kommet hjem fra syden med å bestille(reiser i morgen) i tilfelle prisene har gått ned + noen må være der for å hente delene. Beklager missforståelsen :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå