Gå til innhold

Hva mener nordmenn om Tsjetsjenia?

Anbefalte innlegg

1. Russiske før hadde sine egne stater samt tsjetsjenere.

Vi (tsjetsjenere) hadde, for eksempel, Alania i i det 15. århundre, stat av Mansur i det 18. århundre.

Men Russland i dag er en ny stat, dannet i 1993. Dette er et kjent faktum! Dette skriver og sier alle russiske forskere, jurister og statsvitere. Nordmenn hadde sin egen stat i middelalderen, men det moderne Norge dukket bare i 1905. Dermed det er sant at "Russland har dukket i 1993, men Tsjetsjenia i samsvar med avtale om Sovjetunionens sammenbrudd har skapt sin egen stat i 1991. Da Russland hadde okkupert landet og drepte folk".

Om man ser tilbake på historien har tsjetsjenia som jeg vet aldri vært en selvstendig stat over store perioder slik som russland har vært før sovjet. Russerne hadde jo nesten kontroll over kaukasus på 1800tallet, og da den Kaukasisk føderasjon ble dannet når Russland lå nede varte ikke dette heller lenge. Så vidt jeg vet ledet vel Mansur bare en opprørsbevegelse mot russerne, og Alanerne invaderte landområdet deres.

Og norge ble ikke ''dannet'' i 1905. før Danmark-Norge var norge egen stat, og norge var så og si egen stat under unionen med sverige. I følge wiki så styrte vi nesten oss selv, bare hadde felles utenrikspolitikk.

Russland var selvstendig før sovjet, i motsettning til tsjetsjenia som ikke var et eget land før sovjet. Russland dukket opp som en selvstendig nasjon IGJEN i 1993 når sovjetunionen ble oppløst.

Selvsagt, drap på sivile er ikke akseptabelt, men Russland kan ikke la Tsjetsjenia bli selvstendig av åpenbare grunner.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tsjetsjenia er nå okkupert av Russland, så er påvirkning av Russland

- korrupsjon, mangel på ytringsfrihet. I Russland, homofile har ingen rettigheter. I Tsjetsjenia er det ingen homofile, fordi folk er ikke opp til det. Når Russland frigjøre landet vårt, vil vi løse spørsmålet om homofili i samsvar med europeisk lov.

Er du naiv?

Tror du at det ikke er noen homofile i Tsjetsjenia fordi ingen tsjetsjenere er homofile? Eller tror du det er fordi Tsjetsjenia har dødsstraff mot homofile?

Dersom ikke det var noen homofile der, da hadde de aldri hatt noen lover mot homofili vel!?!

Synes du homofile skal få straff, isåfall hvilken?

• Liker 7
Lenke til kommentar

Du prater tull, Norge og Russland har sammen etter 40 år med diskusjoner ratifisert en delelinje. Og spør du meg så er det faktisk Norge de mest ivrige, bare timer etter at tillott å lete så har Norge begynt å lete. La meg også minne deg om at Statoil har 25% av det som kan sies å være verdens største offshore gassfelt.

Så slutt å være paranoid, slutt å spre løgner og ta til deg at Tsjertjenia har det best under Russland.

Kilder:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4077056.ece

http://www.kystogfjord.no/nyheter/forsiden/Kartlegger-det-nye-Norge

http://www.hegnar.no/article17731.ece

• Liker 2
Lenke til kommentar

tsjetsjenere - en demokratisk nasjon.

Er tsjetsjenia en demokratisk nasjon?

Ja. Denne krigen mellom demokrati og fashizm. Dessverre verden hjelper ikke demokrati og Tsjetsjenia! Derfor Russland føler makt over verden nå. Det er ikke overraskende at Russland nylig invaderte Georgia. Hvem er neste? Kanskje Norge eller Finland?

Folkemordet i Tsjetsjenia - er en skam for Europa.

Jeg regner med at russland ikke er så dumme at de angriper natoland.

Moderne Russland - en Sovjetunionen, som skiftet til klær demokratene. Men alle arbeiderne i Sovjetunionen arbeider i Russland i dag. For eksempel, Putin. Målet for Sovjetunionen var okkuperte hele verden. Dette målet har ikke forandret seg.

Hva faen er det du snakker om? Selvsagt arbeider folk som jobbet i sovjet før i russland og resten av utbryter statene. Hvor ellers skulle de arbeidet?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke mye om forholdet mellom Norge og Russland. Hvis det er et godt forhold, jeg er bare glad.

Men jeg snakker om Tsjetsjenia, der Russland bryter menneskets rett til liv.

Og allikevel fortsetter du å prate om ting du ikke vet noe om. Seriøst du er hjernevasket, største problemet til Tsjertenia er faktisk opprørne i deres eget land og ikke russerne.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Norge har ingen grenser til Østersjøen, så hva tull er det du prater om nå?

I en militærstrategisk boble ville det utvilsomt være praktisk å kontrollere Norge om en vil kontrollere Østersjøen. Men i samme boble vil det også være fornuftig å kontrollere norsk kystlinje. Kontrollerer man den norske kysten kan man gjøre spørsmålet om Østersjøen ganske irrelevant.

Når det er sagt, er det jo en praktisk og storpolitisk umulighet, og jeg tror ikke Russland har helt de samme ambisjonene lenger uansett..

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...