HedaKhad Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Dudaev tsjentjente milliarder på denne krigen, du skriver sååå mange dumme ting,(sorry) men det er sant. Du tjente ikke en sOm på denne krigen, han dødde jo like etter alt startet, familien hans fortsatt lever i et fattig bydel i Georgia. Hva du snakker om. De som sto nærmest han kanskje kjenner han best.hæææ?? Lenke til kommentar
aomt Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Dudaev tsjentjente milliarder på denne krigen, du skriver sååå mange dumme ting,(sorry) men det er sant. Du tjente ikke en sOm på denne krigen, han dødde jo like etter alt startet, familien hans fortsatt lever i et fattig bydel i Georgia. Hva du snakker om. De som sto nærmest han kanskje kjenner han best.hæææ?? Han tjente mange nokk milliærder frå han kom til makta, fram til han daua. At dei forsvant etter hans død, er jo ein anna sak. Trur ikkje han reknet med å bli drept, nei. Korleis kan du vite om A.P. var ein god journalist? Uavhendig? Pålitelig? Ein russisk journalist som skriver fleire, fleire bøker om kor slem Putin er og alt slemt som skjer i tjetjenia. Ja, det er IKKJE for å selge dei. Endå bedre at ho kjenner til fleire fakta enn alle andre journalister te saman. Veit du kva det koster å utgi ei bok? Veit du kor mye journalister tjener? Ho ville ikkje hatt råa til det... med mindre noen hadde betalt for alt det der. Ho kom med mange beskyldninger til alt å alle. Utan å komme med noe fakta. Utan å kunne bevise noe som helst. Ho vendte seg mot idiota, som trur på alt som står i avisene. Ho var flink og mye av det ho gjor var også bra. Men mesteparten var BS og veldig subjektivt. Eg personleg trur ho var korrupt og fekk betalt for å skrive det ho gjor. For å vise kun den eine siden av saka. Ironisk nokk, så var ho også drept av dei, som tidligare betalte ho. Kanskje ho hadde litt for mye materiell om dei også? Dei var redde at ho skulle skrive sanheita og ikkje berre propoganda? Dei blir ridd av ho, samtidig som dei kunne sei at "Putin gjor det". Perfect crime, det her. Sorry, men om du virkeleg trur at ein heilt uavhendig persjon har tilgong til top-secret dokumenter både i FSB, MVD o.l. Snakker med alle top politikara, alle ledera i tjetjenia osv osv, er du dum. Enten så fant ho på ting, eller så stod det STORE folk bak ho, som hjalp å komme i kontakt med rette folk. Selvfølgelig, mot at ho skulle skrive, det DEI ville ho skule skrive. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Dudaev tsjentjente milliarder på denne krigen, du skriver sååå mange dumme ting,(sorry) men det er sant. Du tjente ikke en sOm på denne krigen, han dødde jo like etter alt startet, familien hans fortsatt lever i et fattig bydel i Georgia. Hva du snakker om. De som sto nærmest han kanskje kjenner han best.hæææ?? Han tjente mange nokk milliærder frå han kom til makta, fram til han daua. At dei forsvant etter hans død, er jo ein anna sak. Trur ikkje han reknet med å bli drept, nei. Korleis kan du vite om A.P. var ein god journalist? Uavhendig? Pålitelig? Ein russisk journalist som skriver fleire, fleire bøker om kor slem Putin er og alt slemt som skjer i tjetjenia. Ja, det er IKKJE for å selge dei. Endå bedre at ho kjenner til fleire fakta enn alle andre journalister te saman. Veit du kva det koster å utgi ei bok? Veit du kor mye journalister tjener? Ho ville ikkje hatt råa til det... med mindre noen hadde betalt for alt det der. Ho kom med mange beskyldninger til alt å alle. Utan å komme med noe fakta. Utan å kunne bevise noe som helst. Ho vendte seg mot idiota, som trur på alt som står i avisene. Ho var flink og mye av det ho gjor var også bra. Men mesteparten var BS og veldig subjektivt. Eg personleg trur ho var korrupt og fekk betalt for å skrive det ho gjor. For å vise kun den eine siden av saka. Ironisk nokk, så var ho også drept av dei, som tidligare betalte ho. Kanskje ho hadde litt for mye materiell om dei også? Dei var redde at ho skulle skrive sanheita og ikkje berre propoganda? Dei blir ridd av ho, samtidig som dei kunne sei at "Putin gjor det". Perfect crime, det her. Sorry, men om du virkeleg trur at ein heilt uavhendig persjon har tilgong til top-secret dokumenter både i FSB, MVD o.l. Snakker med alle top politikara, alle ledera i tjetjenia osv osv, er du dum. Enten så fant ho på ting, eller så stod det STORE folk bak ho, som hjalp å komme i kontakt med rette folk. Selvfølgelig, mot at ho skulle skrive, det DEI ville ho skule skrive. Det du skriver her, viser tydelig du ikke har lest bøkene hennes selv, men bare spyr ut FSB propaganda. Bøkene hennes har nemlig ikke disse elementene i seg. De har ingen kontroversielle eller utrolige elementer i seg. I stedet forteller de om en grusom krig og en diktaturstat. Begge disse fenomenene kan bekreftes fra andre hold, men det er klart - å tro på propagandaen er mer behagelig. Alt er perfekt i Russland, tjen ditt land med glede og tro på alt avisene skriver! Tro ikke på at 500 journalister er drept for det de skrev de siste ti åra! Bry deg ikke om at folket sulter, mens de nyrike lever glade dager! Ignorance is bliss. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 - Du har rett. Eg har sett litt på bøkene hennes og såg nokså fort at DET var propogandisk BS, som er Ikkje verdt min tid. Har lest fleire utdrag frå bøkene hennes. Ho påstår ganske mye, utan å kunne bevise eller bekrefte noe som helst. Veldig ofte har ho skrevet "han fortalte til meg bla bla bla", der personer har gått ut i media og avkrefta det. Eg ser på bøkene hennes, etter alt det der, som høyst upålitelig og unøyaktige kilder. Skal du lese mellom linjer for å få oversikt, så fungerer dei. Skal ein lese i detaljer, er det BS. Den linken du viser til, står det at det var drept under 100 journalister dei siste 10 år. Samtidig, så kan ikkje du skylde på staten, med mindre du kan komme med noe som helst bevis. Det var jo stor slag på rating til Putin, når Politikovskaya var drept. Trur Putin og stabben hans er smarte nokk til å sjønne den. Men kven tjener på det? Jo, motstandara til Putin. A.k.a "venner" eller "tilhengera" av Politikovskaya selv. Dei ofra ho for "the good sake". Jada, tru på russiske aviser er "ignorance", mens lmd.no er pålitelig kjilde lmfao Som eg skreiv tidligare, alt det der handler om STORE penger. Verken eg, du eller noen andre her, kommer aldri til å få vite sanheita. Jo, kanskje ein dag, når (om?) det blir offentligjort fleire dokumenter på wikileaks om USA og kva dei egentleg driver med. Før det - nytt vestlig propoganda, tru at Russland er slem, mens USA/Norge/Vesten drev å befri Iran, Iraq, Libya osv. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 - Du har rett. Eg har sett litt på bøkene hennes og såg nokså fort at DET var propogandisk BS, som er Ikkje verdt min tid. Har lest fleire utdrag frå bøkene hennes. Ho påstår ganske mye, utan å kunne bevise eller bekrefte noe som helst. Veldig ofte har ho skrevet "han fortalte til meg bla bla bla", der personer har gått ut i media og avkrefta det. Eg ser på bøkene hennes, etter alt det der, som høyst upålitelig og unøyaktige kilder. Skal du lese mellom linjer for å få oversikt, så fungerer dei. Skal ein lese i detaljer, er det BS. Din evne til å tro at du vet hva som står i en bok du ikke har lest, er jo intet mindre enn imponerende. Den linken du viser til, står det at det var drept under 100 journalister dei siste 10 år. Samtidig, så kan ikkje du skylde på staten, med mindre du kan komme med noe som helst bevis. Det var jo stor slag på rating til Putin, når Politikovskaya var drept. Trur Putin og stabben hans er smarte nokk til å sjønne den. Men kven tjener på det? Jo, motstandara til Putin. A.k.a "venner" eller "tilhengera" av Politikovskaya selv. Dei ofra ho for "the good sake". En tåpelig konspirasjonsteori, som snytt ut av nesa på FSB. Jada, tru på russiske aviser er "ignorance", mens lmd.no er pålitelig kjilde lmfao Hva vet du om LMD egentlig? Etter min mening er det en av Europas mest pålitelige og beste aviser. Som eg skreiv tidligare, alt det der handler om STORE penger. Verken eg, du eller noen andre her, kommer aldri til å få vite sanheita. Jo, kanskje ein dag, når (om?) det blir offentligjort fleire dokumenter på wikileaks om USA og kva dei egentleg driver med. Mulig det, men så får vi diskutere utifra hva som virker mest sannsynlig. De teoriene dine om at AP ble ofret av sine egne virker mildt sagt på jordet. Det er langt mer sannsynlig at Russland bare har pressefrihet i navnet og tar livet av journalister som ikke bøyer seg. Dette er en klassisk problemstilling og det er ingen grunn til å tro at Russland er så annerledes andre land som tar livet av journalister. Før det - nytt vestlig propoganda, tru at Russland er slem, mens USA/Norge/Vesten drev å befri Iran, Iraq, Libya osv. Som jeg før har sagt, så tror jeg ikke på dette. Man er ikke nødt til å støtte sin regjering, fordi om man er glad i landet sitt. Kanskje du har noe å lære? Lenke til kommentar
aomt Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Din evne til å tro at du vet hva som står i en bok du ikke har lest, er jo intet mindre enn imponerende. Slapp av, folk flest kan få veldig, veldig go anelse, kva som står i ei bok eller kas musikk det er, kun ved å lese/høre smådeler av det. Det er meir imponerende at du må lese boka heilt ut for å vite kva den handler om og korleis den er skrevet. Og fortsatt du har ikkje skjønt det... En tåpelig konspirasjonsteori, som snytt ut av nesa på FSB. Har du noe som helst bevis for det? Du prøver å anklage heile regjeringen, heile landet, utan å ha noe som helst bevis what so ever. Tåpelig. Konspirasjon. Tåpelig. Hva vet du om LMD egentlig? Etter min mening er det en av Europas mest pålitelige og beste aviser. Korleis kan du påstå at dei er pålitelig?! Ja, det er ditt subjektive meining, som veit ikkje ein shitt om Russland. Ein kineser sikkert lese kinesisk avis som forteller at nordmenn tar polarbjørner til jobb. Og han trur det er sant og pålitelig. Vil du ha kunnskapp og ikkje berre propoganda? Slutt å lese denne BS. Gjør deg selv in tjeneste. Mulig det, men så får vi diskutere utifra hva som virker mest sannsynlig. De teoriene dine om at AP ble ofret av sine egne virker mildt sagt på jordet. Det er langt mer sannsynlig at Russland bare har pressefrihet i navnet og tar livet av journalister som ikke bøyer seg. Dette er en klassisk problemstilling og det er ingen grunn til å tro at Russland er så annerledes andre land som tar livet av journalister. Nei, det er ikkje "langt mer sannsynlig". Det er "langt mer sannsynlig" for ein som veit ikkje noe som helst, utanom det LMD eller liknandes sider skriver. Propoganda som går ein vei, som du gjerne trur på. Spesilet når du fekk høre den såååå mange gonger. Vil du tenke litt logisk? Berre litt? Ho var fleire gonger i Tjetjenia. Ho (kun ifølge ho selv da), var tatt i fanger av FSB-styrker. Om Putin ville bli kvitt ho, dei kunne drept ho der. For lenge, lenge siden. Meldt det som drept under cross-fire. Eller forsvunnet sporløst. Kunne dei gjort det? Ja. Ville det skapt mye mindre bråkk? Ja. Eeeeller, så kunne dei leigt leiemorder, for å drepe ho heime på Putins bursdag. Eg håper du er klar over, at Putin har større stabb enn heile norske regjeringen? At til å med den dummaste der, har høgare IQ enn det du har? Trur ikkje dei ville greid å fjerne ho på meir nøytral måte enn å drepe ho på Putins bursdag?! Til å med blinde kan se, at det er ikkje statens gjering. Fantastisk provokasjon mot Putin, for vestlige folk som trur alt dei leser i VG/DB/LMD o.l. Som jeg før har sagt, så tror jeg ikke på dette. Man er ikke nødt til å støtte sin regjering, fordi om man er glad i landet sitt. Kanskje du har noe å lære? Eg støtter regjeringa til Putin. Fordi dei gjer mye, mye bra for landet. Om du viste korleis det reele situasjonen var og ikkje berre leste LMD/DB/VG, så ville du hatt eit anna meining. Men eg skriver her, fordi eg er shit lei "eksperta" som veit ikkje noe som helst, utanom dei får lest i tabloid og propoganda aviser. Det er berre tragisk. For din sin del, eg virkeleg håper du greier å se kritisk på ting og ikkje svelge alt du blir tilbud. Som med AP, tenk litt selv, kva som var verre for Putin, noen artikler i ei lita avis, som 99% av landet ignorerte. Eller drapet hennes? Om han skulle drepe hennes, ville ikkje han gjort det i alle fall på ein anna dag enn bursdagen sin? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 (endret) Slapp av, folk flest kan få veldig, veldig go anelse, kva som står i ei bok eller kas musikk det er, kun ved å lese/høre smådeler av det. Det er meir imponerende at du må lese boka heilt ut for å vite kva den handler om og korleis den er skrevet. Og fortsatt du har ikkje skjønt det... Det er jo helt tydelig at du ikke har klart det denne gangen. At du fortsatt kan påstå det, etter at jeg har arrestert deg på de feilaktige påstandene dine, vitner bare om et oppblåst selvbilde. En tåpelig konspirasjonsteori, som snytt ut av nesa på FSB. Har du noe som helst bevis for det?Du prøver å anklage heile regjeringen, heile landet, utan å ha noe som helst bevis what so ever. Tåpelig. Konspirasjon. Tåpelig. Det får være din mening. Jeg stoler litt mer på pressen i land, hvor journalister ikke blir drept for å være kritiske mot myndighetene. Hva vet du om LMD egentlig? Etter min mening er det en av Europas mest pålitelige og beste aviser. Korleis kan du påstå at dei er pålitelig?! Ja, det er ditt subjektive meining, som veit ikkje ein shitt om Russland. Ein kineser sikkert lese kinesisk avis som forteller at nordmenn tar polarbjørner til jobb. Og han trur det er sant og pålitelig. Vil du ha kunnskapp og ikkje berre propoganda? Slutt å lese denne BS. Gjør deg selv in tjeneste. Med en gang noen er kritiske mot Russland og deres myndigheter, er det propaganda, skjønner. Mulig det, men så får vi diskutere utifra hva som virker mest sannsynlig. De teoriene dine om at AP ble ofret av sine egne virker mildt sagt på jordet. Det er langt mer sannsynlig at Russland bare har pressefrihet i navnet og tar livet av journalister som ikke bøyer seg. Dette er en klassisk problemstilling og det er ingen grunn til å tro at Russland er så annerledes andre land som tar livet av journalister. Nei, det er ikkje "langt mer sannsynlig". Det er "langt mer sannsynlig" for ein som veit ikkje noe som helst, utanom det LMD eller liknandes sider skriver. Propoganda som går ein vei, som du gjerne trur på. Spesilet når du fekk høre den såååå mange gonger. Vil du tenke litt logisk? Berre litt? Ho var fleire gonger i Tjetjenia. Ho (kun ifølge ho selv da), var tatt i fanger av FSB-styrker. Om Putin ville bli kvitt ho, dei kunne drept ho der. For lenge, lenge siden. Meldt det som drept under cross-fire. Eller forsvunnet sporløst. Kunne dei gjort det? Ja. Ville det skapt mye mindre bråkk? Ja. Eeeeller, så kunne dei leigt leiemorder, for å drepe ho heime på Putins bursdag. Eg håper du er klar over, at Putin har større stabb enn heile norske regjeringen? At til å med den dummaste der, har høgare IQ enn det du har? Trur ikkje dei ville greid å fjerne ho på meir nøytral måte enn å drepe ho på Putins bursdag?! Til å med blinde kan se, at det er ikkje statens gjering. Fantastisk provokasjon mot Putin, for vestlige folk som trur alt dei leser i VG/DB/LMD o.l. Kanskje FSB eller Kadyrov drepte henne som en bursdagsgave til Putin? Det er sånt som skjer, i land hvor etteretningstjenesten har kontroll over landet. Som jeg før har sagt, så tror jeg ikke på dette. Man er ikke nødt til å støtte sin regjering, fordi om man er glad i landet sitt. Kanskje du har noe å lære? Eg støtter regjeringa til Putin. Fordi dei gjer mye, mye bra for landet. Om du viste korleis det reele situasjonen var og ikkje berre leste LMD/DB/VG, så ville du hatt eit anna meining. Men eg skriver her, fordi eg er shit lei "eksperta" som veit ikkje noe som helst, utanom dei får lest i tabloid og propoganda aviser. Det er berre tragisk. For din sin del, eg virkeleg håper du greier å se kritisk på ting og ikkje svelge alt du blir tilbud. Som med AP, tenk litt selv, kva som var verre for Putin, noen artikler i ei lita avis, som 99% av landet ignorerte. Eller drapet hennes? Om han skulle drepe hennes, ville ikkje han gjort det i alle fall på ein anna dag enn bursdagen sin? Du sier at jeg har null peiling på Russland, selv tror du kun på det landets egne medier skriver om seg selv. Alle utlendinger skriver "vestlig propaganda". Ser desverre lite poeng i å fortsette diskusjonen, når dette er det eneste du har å bidra med. Ideen om at kun russiske medier har lov å uttale seg om Russland, fremstår som bakstreversk og naiv, for ikke å si komplett idiotisk. Endret 28. mai 2012 av Avien Lenke til kommentar
aomt Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Det er jo helt tydelig at du ikke har klart det denne gangen. At du fortsatt kan påstå det, etter at jeg har arrestert deg på de feilaktige påstandene dine, vitner bare om et oppblåst selvbilde. lol? Kanskje det er heilt tydelig, at selv etter å ha lest boka ut, du greide ikkje å se kva som sanheit og kva er BS? Men joda, eg skjønner, det er enklare for deg å tru at andre kan ingenting VS du vere naiv og dum. Det får være din mening. Jeg stoler litt mer på pressen i land, hvor journalister ikke blir drept for å være kritiske mot myndighetene. Selvfølgelig, eg tvilte aldri på det. For det forklarer jo heile din holdningen. Ola Nordmann som sitter i Oslo på kontoret sitt veit nokk mye bedre enn russara, korleis det er å leve der osv osv osv. Med en gang noen er kritiske mot Russland og deres myndigheter, er det propaganda, skjønner. Nei, atter ein gong så "skjønner" du feil. Når noen skriver BS, utan å vite sanheit, og prøver å vise denne BS som sannheita, då er det propoganda. Det er fortsatt mye som må gjerast i Russland, mye må forandress. Om 1940-1945 var ikkje tøft nokk, då var heile landet bomba ned 2 gonger og 1/4 av befolkninga daua, så hjalp ikkje oppløsning av Sovjet noe særlig, der mange var flinke til å stjele og komme seg te makta. Etter alt det, er landet på vei oppover, men ja, det tar lang tid å få den skikkeleg opp på beina. Ja, det er problemer der. Og det er mange av dei. Men "staten dreper journalister" er ikkje ein av dei. Kanskje FSB eller Kadyrov drepte henne som en bursdagsgave til Putin? Det er sånt som skjer, i land hvor etteretningstjenesten har kontroll over landet. Ja, begynn med slike konspirasjonsteorier, du. Om du leser posten min ovenfor, så vil skjønna, at det er SMARTE folk som sitter både i FSB og regjeringen. Både i Russland og Tjetjenia. Dei har STOR støtteapparat rundt seg. FSB jobbe for Putin. Dei vil ikkje gi han ein "gåve" som skader ryktet hans. Til å med du må kunne skjønne det. Og då, kan du vere sikker, toppene av FSB, skjønner det også. Du sier at jeg har null peiling på Russland, selv tror du kun på det landets egne medier skriver om seg selv. Alle utlendinger skriver "vestlig propaganda". Ser desverre lite poeng i å fortsette diskusjonen, når dette er det eneste du har å bidra med. Ideen om at kun russiske medier har lov å uttale seg om Russland, fremstår som bakstreversk og naiv, for ikke å si komplett idiotisk. Ja, for all del. Media i Russland har IKKJE lov å skrive noe negativt. Det er vel derfor AP skreiv i 10 år (f.eks). Det er vel derfor veninna mi, som er utdanna og jobbe som journalist merka aldri noe av det. Eg må kanskje fortelle til ho, at EGENTLEG ho blir begrensa i skriveriet sitt, siden du sei det, fordi ho veit ikkje om det endå. Lenke til kommentar
Ateist-Lene-Satan Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 (endret) Hei. Noen på russiske nett sier at det kan hende at brann startet på taketil Groznyj-siti-komplex: På det bildet nummer 2 ser vi at folk eller personal står på taket til nabotårn klar for å kjempe ned ild. Endret 4. april 2013 av Bokseihjel Lenke til kommentar
Ateist-Lene-Satan Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 ett amatør bildet fra igår Tsjetsjenerne smalet seg for å filme det Lenke til kommentar
Ateist-Lene-Satan Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Men noen sier det startet herifra Tsjetsjenerne på nett foran tårnet Brannmenn gjør sitt i kamp mot ild Lenke til kommentar
Ateist-Lene-Satan Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Prezidenten i Tsjjetsjenia har plane å bygge i hovedstaten en ny siti - 2, og hovedtårnet i den nye siti skal ligne på gamle tsjetsjenske tårn (de hadde sirka 4000 tårn og festinger i gamle dager der som ble knyttet til et forsfars system som er kjent under navn såkalte alanske (tsjetsjenske) sygnal system) Lenke til kommentar
Ateist-Lene-Satan Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 http://www.youtube.com/watch?v=69wHrvmW0A4 Her dette video på youtube ble utroli populær i Russland. Greie er et i Russsland de fleste parkere sine biler hvor som helst... men der i Moskva fins en ungdoms organisasjon som prøver å forbedre situasjon med bilparkering, den gruppa jeter STOP-HAM, og ofte oppstår kranglinger, slosskamper og selfølgeli de prøver å skkremme med døden hverandre, trusler, vold osv. STOP-HAM gruppe består av etniske russere i hvert fall på den videoen. Men hva med den videone? De stoppet en tsjetsjensk kvinne (det begynner på 1.33 minutter, hun kommer med trusler, og ringer til sin sønn, han kommer og blir det en slosskamp, en vanlig ikke grusom slosskam uten kniv og våpen)... men mannen henens mistet jobb. Lenke til kommentar
Ateist-Lene-Satan Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Ble diskuter mye på russisk nett. Her overvåkings camera filmet da tsjetsjenerne kom til et FSB huset slår de i ansiktet en russisk vakt fordi ifølge dem han våget stå i veien, den som slo russiske soldat er en av menn til tsjetsjenske president: http://www.youtube.com/watch?v=qPnd7O1i98s Det sier folk po itnernett Lenke til kommentar
Ateist-Lene-Satan Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 På russiske statlige nyheter kom russiske FSB folk (en av elite gruppe) og mange andre som støtter dem at russiske FSB er i streik og det kan bli værre hvis de slipper tsjetsjerne ut. Problemmet er at tsjetsjenske polite banket opp ifølge folk russiske militære i Moskva, men liksom mistenker og sier at tsjetsjenske politimenn presset noen handelsmenn til penger i Moskva. Folk sier at tsjetsjerne baknet opp russiske elitesoldater og FSB for å ta kontroll ev en del av Moskva, nyheter, og på bildet fra 00.40 tsjetsjenske polite som rundjulte russiske FSB): Lenke til kommentar
MetalAndy92 Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 jeg har et spørsmål til nordmenn. Hva mener dere om hvordan kan vi endre situasjonen i Tsjetsjenia? Kan Norge, for eksempel, gjenkjenne uavhengigheten til Tsjetsjenia?Eller kan Kripos autorisere en kriminell etterforskning i massedrap av uskyldige mennesker i Tsjetsjenia i samsvar med kapittel 16 i den norske straffeloven (jeg har kjenskap til spesiell tjeneste i norsk politi Kripos som har det nasjonale ansvaret for etterforskning av krigsforbrytelser, folkemord og forbrytelser mot menneskeheten). https://www.politi.n...gsforbrytelser/ http://www.lovdata.n...20-028-018.html Nasjonale ja. Ser ikke hvordan tsjetsjenia er nasjonalt,siden når var tsjetsjenia en del av norge eller omvendt? Lenke til kommentar
MetalAndy92 Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 "tsjetjsenske terrorister" er det et produkt av russiske propaganda. Tsjetsjenia har ingen relasjon til terrorisme. Alle angrep blir planlagt av Russland! Takk for støttet! Forresten, hvis jeg ville skrive det i Russland, ville jeg for lenge siden ha blitt drept Nei,ikke i det hele tatt. Dubrovka og Beslan og utallige bombeattentater er ikke terrorisme. Neida,absolutt ikke. Lenke til kommentar
MetalAndy92 Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Du tar feil. Tsjetsjenia i samsvar med avtale om Sovjetunionens sammenbrudd har skapt sin egen stat i 1991. I 1993 har Russland okkupert landet og drepte folk. I 1996 Russland trekke sin okkupasjon soldater fra Tsjetsjenia og angrep igjen i 1999. Fra 1996 til 1999 Russland skapte bander i Tsjetsjenia som kidnapping folk og begått terrorhandlinger. Du skriver "Per i dag er dere i praksis uavhengig. Russerne har trukket seg ut, landet styres av etniske Tsjetsjenere, og mye av infrastrukturen bygges opp igjen".Tsjetsjenere ikke ønsker autonomi eller uavhengighet. Vi ønsker en ting - retten til liv. Russland har drept 400 000 tsjetsjenere fordi de er tsjetsjenere. tsjetsjenere i Tsjetsjenia som driver det er de samme marionett som hadde vært i Norge da den ble okkupert av Hitler! Ingen nordmenn under andre verdenskrig drev på måten som tsjetsjenerne gjør i tsjetsjenia.Nevn en person i norsk motstandsbevegelse som med vilje bombet sivile eller brukte sivile som skjold. Ingen nordmenn gjorde det. Lenke til kommentar
MetalAndy92 Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Å ta livet av hundretusener er å "bringe fred inn i deres land"? Ja, det er vel samme logikken som ligger bak å teppebombe Irak og drepe hundretusener der, og se hvor fredelig det ble! Tsjetsjenia er ingen del av Russland. Jeg er for at folk styrer seg selv, det er det demokrati (=folkestyre) handler om! Å underlegge tsjetsjerne Russland er å si at tsjetsjenerne ikke skal ha demokratiske rettigheter til å styre over seg selv. Det blir som med Kina og Tibet. Man kan mene mye om at tibetansk kultur er ganske lik kinesisk, de har vært sammen tidligere i historien osv - men det har ingenting å si så lenge folket i Tibet ønsker å være selvstendige fra Kina. Så lenge et folk blir okkupert, undertrykt og drept, vil det aldri kunne bli fred og stabilitet. Ja,for en tsjetsjensk stat ville blitt det største demokratiet noensinne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå