Haugland Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 (endret) Heisan! har igjen et problem med min laptop, for sirka en uke siden begynte den å fryse på tilfeldige tidspunkt. pc'en skrur seg ikke av, men bildet fryser. så tar det 5-10sec, så tar en viften helt av, tar jeg på pc'en brenner jeg meg nesten (har faktisk et brennmerke på låret pga den) jeg har en Acer - Aspire 8942G jeg lurer på om det finnest noe program som kan få viftene til å kjøre på max hele tiden ? har prøvd med program som SpeedFan, men den oppdager ikke noen vifter, bare temp sensorene. (cpu - som ligger på 55-65 og hdd som ligger på 40-50) Endret 1. juli 2011 av Haugland Lenke til kommentar
Andreassen96 Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 du kan prøve å fjerne alle unødvendige programmer, og avslutt eventuelle prosesser som du ikke trenger. Så må du finne ut om det er mye støv i vifta, og bruk trykkluft/støvsuger til å få det ut igjen. Det kan hende du blir nødt til å åpne pcn for å få ut all driten i vifta. Lenke til kommentar
Haugland Skrevet 1. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2011 (endret) du kan prøve å fjerne alle unødvendige programmer, og avslutt eventuelle prosesser som du ikke trenger. Så må du finne ut om det er mye støv i vifta, og bruk trykkluft/støvsuger til å få det ut igjen. Det kan hende du blir nødt til å åpne pcn for å få ut all driten i vifta. gjort alt det : / er ganske sikker på at det skjermkortet som kødder, prøvde akk å oppdaterer drivern, da fikk jeg blåskjerm. Skrudde nettop av automatisk restart ved blåskjerm, så skal prøve igjen, kommer tilbake med feilkoden om jeg får blåskjerm igjen. men takk for svar : ) nå frøys laptopen igjen under installasjon av skjermkort driveren. men pc'en var egentlig ganske kald så har kansje ikke noe med temperaturen å gjøre. prøvde igjen å installere skjermkort driveren, etter noe som så ut som en fullført innstalasjon fikk jeg feilmeldingen: "AMD-grafikkdriver er ikke installert, eller AMD-driveren fungerer ikke som den skal. Installer riktig AMD-driver i henhold til AMD-maskinvaren din." jeg henta driveren fra ATI sin hjemmeside, er 100% sikker på at det er korrekt driver : / Endret 1. juli 2011 av Haugland Lenke til kommentar
Andreassen96 Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 jeg tror du skal prøve å formatere pcn, og la windows update finne drivere som trengs.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå