Gå til innhold

Viking filmer eller serier?

Anbefalte innlegg

Etter å ha sett Beowulf, og uten sammenligning for øvrig, Spartacus og Game of Thrones fikk jeg plutselig lyst til å sjekke ut noe kvalitets Viking TV.

Er det noen som har noe å anbefale, enten det er film eller serie? Det hadde vært alright om det eventuelt er en ganske virklighetsnær presentasjon, dvs. en god gjenfortelling av Vikingenes historie og oppførsel.

Tenk om HBO hadde bestemt seg for å lage en Viking serie, det hadde vært episk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha sett Beowulf, og uten sammenligning for øvrig, Spartacus og Game of Thrones fikk jeg plutselig lyst til å sjekke ut noe kvalitets Viking TV.

Er det noen som har noe å anbefale, enten det er film eller serie? Det hadde vært alright om det eventuelt er en ganske virklighetsnær presentasjon, dvs. en god gjenfortelling av Vikingenes historie og oppførsel.

Tenk om HBO hadde bestemt seg for å lage en Viking serie, det hadde vært episk :)

Det er en araber fra Baghdad!!!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er en araber fra Baghdad!!!

The 13th Warrior much? :wee:

Lenke til kommentar

13th warrior er jo desverre den eneste brukbare viking filmen.

Ja hvertfall i nyere tid. Kirk Douglas filmen er ikke helt borte vil jeg nå si, men blir noe utadatert nå.

Litt rart at ingen Norske regissører har sett seg syn på å lage en skikkelig vikingfilm.

Lenke til kommentar

Ja, The Vikings er en herlig film.

Ellers vil jeg trekke frem den islandske spagetti-vikingfilm-trilogien av Hrafn Gunnlaugsson.

Det begynner med Hrafninn flýgur fra 1984, og følges av Í skugga hrafnsins fra 1988 og Hvíti víkingurinn fra 1991.

Dette er filmer vi så i norsktimene på vgs, og jeg synes de er fantastiske. Mine klassekamerater fant lydeffektene fantastisk morsomme og hele konseptet veldig latterlig, men flere av dem har likevel sett den første filmen med meg igjen ved flere anledninger.

Trivia: Jørn Lande lot seg (sannsynligvis i alle fall) inspirere av den første filmen da han laget sangen "Tungur Knivur".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...