Gå til innhold

Bluetooth-headset (on-ear) til musikk og samtaler

Anbefalte innlegg

Krav:

- God kvalitet på musikk

- Brukbar mikrofon til samtaler

- Kontroller for musikk på headset

Støyisolering er også et pluss.

Er på utkikk etter et bluetooth-headset til omtrent 1000,-. Kan strekke meg noe om det er en god grunn til det. Skal kobles til en Galaxy S II (Android 2.3), men vil anta (?) at bluetooth-grensesnittet er såpass generelt at det ikke blir noe problem. Bruksområde er musikk, og den tilfeldige telefonsamtalen man får mens man hører på musikk. Har sett på Sennheiser mm400, men i noen anmeldelser klages det på ubrukelig kvalitet på mikrofonen, men på alle andre måter virker det lovende. Ser også at produktet er mm450 blir for dyrt.

Ser at Nokia, Sony Ericsson og andre telefonprodusenter har en del bluetooth-headset, men må si meg litt skeptisk til å kjøpe headset fra en telefonprodusent.

Har noen anbefalinger eller erfaringer? Hadde satt stor pris på innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har to forskjellige som jeg er fornøyd med på litt forskjellig måte, fra samme produsent; www.jaybirdgear.com

De leverer relativt kjapt og kommer vel på en 1200 eller noe totalt sett, men det kan du jo regne ut selv :)

Den som er nærmest det du er ute etter er jo JF3 som sitter godt, lite og pent, god nok lyd, 5-6t batteri, kan skurre litt hvis langt mellom sender og mottager eller du steller deg ganske i veien, men ikke plagsomt.

bg.jpg

SB2 er bedre, både lydmessig, batterimessig og mottagsmessig, men de er jo store...

toffee_apple_red.png

Og de er svetteresistente og med garanti mot skader pga slikt, sånn om du skulle trene med dem...

Endret av iChristian
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil ha noe som sitter ørene, så det blir i tilfelle SB2 som er aktuelle da. De behøver ikke være strålende til trening, har en Koss PortaPro som fungerer greit til det. Ellers må jeg innrømme at utseendet var imponerende.

Er samtalekvaliteten brukbar?

Bestilte du fra jaybirdgear.com? Ser de er annonsert hos advance.no, men de har den ikke på lager.

Lenke til kommentar

Akkurat mikrofonkvaliteten lurer jeg veldig på. Leste en test der den ble kritisert grundig, men er usikker på om det bare er snakk om en anmelder med urealistiske mål ...

Du husker ikke hva prisen ble etter mva og frakt?

Endret av hlnd
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...