Nybegynneren Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 hei! Jeg lurte på noen kunne forklare meg step-by-step hvordan jeg legger inn nat entries i routeren slik at jeg kan hoste spill (Rise of nations). La oss si HOST PORT: 29924 CLIENT PORT: 30023 Har forresten NGT's CISCO-677i-dir(eller noe sånt) router.. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 RoN bruker UPnP så sålenge routeren din støtter UPnP så skal du kunne hoste out-of-the-box... EDIT: Ihvertfall hvis du hoster via GS. Har du prøvd å hoste uten hell? Lenke til kommentar
Nybegynneren Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2003 Først formaterte jeg maskinen, installerte Os. Så plutselig fant jeg ut at jeg hadde fått nytt IP. Da prøvde jeg å hoste og det gikk . Men så etter noen dager så funket det ikke mer. Jeg sente mail, fikk svar om at det var NAT entries. Etter ei uke så hadde jeg fått enda en IP. Igjen gikk det an å hoste, men som sist etter noen dager som funket det ikke mer. Ja jeg har greid å hoste via GS og vanlig. Men de fungerer ikke nå. EDIT: FWen har alltid vært slått av når jeg har spilt over nettet :wink: 1.02 patch: The major issues with hosting behind a NAT have been fixed. :-? :-? :-? Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Tja, er ikke så sikker på det altså... Problemet med RoN er at det ikke er noe ping filter så man får ikke luka ut folk med høy ping. Jeg tror problemet heller er at du har hatt en og annen modem bruker eller en fyr fra Peru som har føkka opp hostingen. Nett koden i RoN stinker og alle skriker etter 2.0 patchen som skulle ha kommet i forrige uke. Jeg er ganske sikker på at det er der problemet ligger og ikke hos deg. Lenke til kommentar
Nybegynneren Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2003 Vet om noen brae RoN forumer? ikke http://ron.empiregaming.net/forums og det tyske forumet da. Men noen andre, der de snakker om patch og sånt? Forresten les PM som jeg sente deg Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Tja, for å være helt ærlig så chatter jeg mest ingame eller via GS. Har ikke vært noe særlig på RoN forums... Lenke til kommentar
N_R Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Dette skjer fordi du av og til får tildelt forskjellig ip-adresse når du booter. Hvis du har 677i så er den (vel, min var ihvertfall) satt opp til å videresende alt til 10.0.0.2. Så hvis du setter fast ip på boksen din til 10.0.0.2 tipper jeg du kan hoste så mye du bare orker - uten å gjøre noe med NAT eller ruteren i det hele tatt. Dette er strengt tatt ikke helt "lov", men det bør funke så lenge du ikke kobler flere pc'er til rutern - med mindre du gir de også faste ip'er, 10.0.0.3 osv. Hvis du absolutt vil gjøre alt helt "riktig" må du telnet'e deg inn på ruteren (NGT har user/pw) og sette dhcp-poolen din til å starte på 10.0.0.10 for eksempel, slik at rutern ikke prøver å dele ut adressen som du har satt som fast (10.0.0.2). Det er også en slags "discovery" sak inni der som jeg har slått på, den styrer poolen etter hva som allerede finnes på LAN'et ditt og er vel kanskje den beste men dessverre også den mest kronglete løsningen. 677 støtter forøvrig ikke UPnP dessverre... :-( Men skal du sette opp NAT entries må du bruke faste ip'er, hvis ikke funker det bare av og til, slik du opplever nå. Men det er litt risky å drive å messe inni der, du kan fort ende opp som meg - med rutern i en plastpose på toget til Lysaker for å få NGT-gutta til å få liv i saken!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå