Gå til innhold

NAT-problemer på Xbox LIVE

PUCH

Anbefalte innlegg

Hei,

Har i lengre tid hatt problem med at jeg ikke kan joine parties når venner inviterer meg på Xbox LIVE. Dette har ikke gjort meg så veldig mye, men i dag bestemte jeg meg for at jeg skulle ordne opp i det. Etter litt googling kom jeg frem til at grunnen mest sannsynlig er NAT-innstillingene på nettverksruteren (denne siden var hjelpsom). Etter en nettverkstest på Xbox-en fikk jeg beskjed om at NAT-typen min er Strict, og dermed er det nok det som er problemet.

For å ordne dette må jeg vel logge inn i ruteren ved å skrive inn en IP-adresse (?) i adressefeltet? Ruteren jeg bruker er en SpeedTouch 546T2. Jeg har ikke anelse hvor manualen er, hvordan ellers kan jeg finne ut hvilken IP-adresse (eller hva det er) jeg skal skrive inn?

Endret av PUCH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde kanskje skrevet det i åpningsposten, men jeg har testet de som stod i linken, ja. Testet også den som stod i linken fra ixa, uten hell. Står jo noe om et velkomstbrev som kan hjelpe meg, men tviler på jeg klarer å finne det. Kan det gjøres uten?

Lenke til kommentar

Da går du inn i nettleseren og skriver inn den adressen, så kommer du til instillingene på routeren din. Inne der kan du se om UPNP er skrudd på, og hvis ikke det funker kan du forwarde portene fra den første linken din, altså UDP 88, UDP 3074, TCP 3074

Her er en guide på hvordan du forwarder porter manuelt.

Lenke til kommentar

Speedtouch-routerne kan du drite i å prøve å åpne NAT på, tro meg, jeg har 4-5 forskjellige Thompson ST-modeller, ingen av de har noen sinne klart å åpne NAT.

Det beste ville vært om du kontakter ISP'n din og spør om de kan få en annen router da ST-routerne rett og slett nekter å fungere som de skal.

Slet med det samme i flere år, jeg har NGT som ISP så det skal ikke være lett, tok meg 3 år å få ny router, nå har jeg noe jall som heter Inteno, har aldri hørt om produsenten men routern funker fjell, og best av alt, den funker som den skal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...