Blib Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 (endret) Jeg føler panikken begynner å stige her: Jeg har glemt å bestille visum for innreise til Kina, og det er 6 dagers behandlingstid i Oslo, ingen ekspressmulighet. (iflg Visumservice.no) Jeg skal ikke reise til Kina før 21. juli, men jeg skal reise til New York 5. juli. Der skal jeg være frem til 19. juli. Så er saken at det finnes et kinesisk konsulat i New York hvor en kan møte opp og få utstedt visum, tilogmed med ekspressmulighet! Men når jeg leser på amerikanske visumhjelp-sider, står det at jeg må ha et gyldig visum for USA-oppholdet for å kunne søke der. Men vi nordmenn reiser jo visumfritt til USA, vi bare registrerer oss via den ESTA-søknaden. Vil dette fungere? Eller vil de avvise meg uten amerikansk visum? Jeg har prøvd flere ganger å nå frem på telefon til dette kinesiske konsulatet i New York, men jeg kommer ikke gjennom. Alle tjenester i Norge hvor jeg kan spørre er stengt frem til mandag, og de i USA stenger om noen timer. Bonusspørsmål!: Hvis jeg, direkte etter ankomst i USA, sender passet mitt med FedEx Express til Norge, tror dere at det er tid nok til at en slektning kan levere på ambassaden, få det godkjent, og sendt tilbake til hotellet mitt i USA før avreise to uker senere? Edit: Så jeg har snakket med en ny visumsekspert via livechat på en amerikansk side, han sa at jeg kun kunne søke i det kinesiske konsulatet hvis jeg bodde i USA, ikke hvis jeg var på ferie. Endret 1. juli 2011 av Blib Lenke til kommentar
William_S Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Hei. Jeg mener du kan bare søke fra USA som utlending om du har green card eller langtidsvisum til USa. Et slikt visum kan feks være studentvisum. Men kinesiske konsulater er uberegnlige så kan være verdt et forsøk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå