Grøgger Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Hei der folkens! Kjøpte meg et Panasonic HDC-SD90 for en uke eller to siden. Det er mitt første kamera og jeg var ivrig til å komme igang. Problemet er bare, som tittelen sier, at jeg ikke får et bra resultat når jeg har komposert filmen i AE. Da snakker vi om skikkelig dårlig kvalitet. Alt hakker og skurrer. Dette gjorde at jeg måtte bruke Windows Movie Maker fremfor After Effects. Noen som har erfaringer med AVCHD som skal over til Youtube etter redigering i AE? + Hvis noen kan fortelle meg hvordan jeg kan få best mulig kvalitet for Fraps opptak som også har vært i AE så hadde det vært skikkelig greit. Alt skurrer og hakker der også. Lenke til kommentar
Grøgger Skrevet 2. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2011 liker ikke å bumpe, men det haster litt Lenke til kommentar
se# Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 (endret) Jeg har dessverre ikke så mye å bidra med, men tror du oppgir litt lite info for å få gode svar. Prøv å beskrive grundig hva du har gjort og når det går galt. Eks: Bruker du Full HD i kameraet? Spiller videoen av OK på PCen før du gjør noe med den? Du nevner også Windows Moviemaker, hva gjør du der? Samme som du ønsker å gjøre i AE? Hvilken kvalitet lagrer du klippene som skal på YouTube i, og bruker AVCHD der også? Du kan jo også si litt om PCen, det er ikke alle litt eldre PCer som klarer å spille av Full HD uten hakking. Edit: AVCHD er et ressurskrevende format. Mange anbefaler å transkode til et annet format før editering. Endret 2. juli 2011 av se# Lenke til kommentar
Grøgger Skrevet 3. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2011 (endret) PC'en min burde virkelig klare det ettersom jeg brukte 15000,- på å lage den for bare en måned eller to siden. Problemet kan kanskje være at den har bare 4 ram, fordi jeg har lånt vekk 4 til en annen. Ja, jeg bruker full HD 1080p vær gang. Videoene spiller av helt perfekt på PC'en før jeg har gjort noe med dem. På Windows Moviemaker bruker jeg bare den HD instillingen som allerede er. Av en eller annen grunn kommer det bare ut fint på den måten. Instillingene jeg bruker i AE; Render Settings: Best Settings (ingen forandringer annet enn 50fps som det er på kamera) Output module: Loseless Med Loseless instillingen blir jo formatet .avi men jeg har også prøvd å gjøre det om til en .wmv fil uten hell. Jeg er helt åpen for transkoding, så lenge det enda er HD. Endret 3. juli 2011 av Grøgger Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Lossless output?? Det blir sykt mye data, og vil garantert hakke på enhver maskin hvis du prøver å spille det av. Så snakker vi enorme filer! Lenke til kommentar
Grøgger Skrevet 3. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2011 (endret) Hva skal jeg gjøre da? Er HELT ny på dette her og ettersom det er "default" ble det bare sånn. Endret 3. juli 2011 av Grøgger Lenke til kommentar
sykkeliten Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Søk etter "tutorials" på youtube,eller så finner du hjelp på ett ordentlig videoforum,sånn som adobe sitt eget hjelpeforum. http://forums.adobe.com/index.jspa *Kjenner lite til after effects,men gir noen tips allikevel. Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Hurtigrendring fra AE (add to queue, start) lager ukomprimerte AVI filer som skal videre brukes i et NLE og ikke for å vises på pc/nett. Hvis du skal rendre fra AE til et format som skal på nett må du endre på "best quality" i køen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå