Refrayin Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 (endret) Som tråden tilsier så oppdaterte jeg nettopp biosen min. Fikk for litt siden en ny pc fra komplett, som var ferdigbygd og den hadde et MSI P67A-GD65 B3, Socket-1155 som hovedkort. Fulgte med en cd med drivere osv. og den hadde et program som het liveupdate som skulle oppdatere driverne osv. Denne sa at jeg kunne få en ny bios, og derfor oppdaterte jeg den med dette programmet. Når pcen restarta så jeg med engang den, eh første svarte skjermen som alltid kommer, men den sa "Harddisk not found!" og det virket jo litt rart. Pcen gikk så videre til "Welcome/Velkommen" skjermen man ser når windows starter, og når de "kulene" nesten var samlet så restarta pcen seg.. Den looper nå konstant helt til jeg slår den av.. Gikk inn i biosen, som virket til å funke greit.. Den så harddisken så vidt jeg så, og alle instillingene var på standaren.. Tok så å overførte den gamle biosen som jeg hadde til en minnepenn med en annen pc.. og instalerte denne istedenfor den nye biosen i håp om at det skulle funke.. Noe som det ikke gjorde, akkurat det samme. Så, noen som har noen idé hva jeg kan gjøre? Takk for alle svar! Mvh, Refrayin. Endret 1. juli 2011 av Refrayin Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Prøv å resette bios med jumperne. Kan være at instillinger henger seg ved oppgradering. Hvis dette ikke hjelper, prøv med NEST nyeste bios-versjon. Og - dobbeltsjekk at biosen faktisk hører til det riktige hovedkortet. Lenke til kommentar
Refrayin Skrevet 2. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2011 (endret) Brukte Cl_CMOS knappen, eller hva den het som var bakpå pcen. Sto at det resetta alle instillingene, men det hjalp ikke. Prøvde så nestsiste bios, men det funka heller ikke. Har fått biosene jeg har installert fra MSI sine sider, så det skulle være riktig type bios ja. Takk for svar. Edit: lagde en tråd på msi sine forums også, og fant ut at svaret var at biosen var satt til IDE sata modus (hva nå enn det er) istedenfor AHCI.. Så, det bli fikset. Endret 2. juli 2011 av Refrayin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå