The_Lobster Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Hei! Nå ser det ut som om jeg skal på langtur til Malaysia, Hong Kong/Kina og Thailand, evnt. Korea/Japan også. Jeg er ingen stor fotograf, men tenkte dette kunne bli en god trening til å ta bedre bilder! Jeg er litt usikker på hva av utstyr jeg burde ta med, evnt. la ligge igjen, evnt. burde kjøpe av stativ, objektiver, blitz, osv.? Jeg har: - Nikon D80 - Sigma 17-70 - Nikon 50mm 1.4 - 50mm polarfilter - Lensbaby - Bitteliten tripod - Gammel slags klemmestativsak (kan feste kamera på rekkverk, skru det inn i trær, osv.osv.) - Minnekort: 2gb, 4gb, 8gb - MacBook (Verdt å ta med?) Innspill? Vet at det fort blir mye å bære på, og at det kan bli så mye dilla på utstyr og hva jeg skal bruke at det blir færre bilder... J Lenke til kommentar
Tordern Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 macbooken bør du ta med, fordi du kan overføre bildene til den når kortene blir fylt opp. Går utifra at du tar bilder på RAW format, og da er det kjekt med lightroom. Alt det overnevnte bør du også ha med. i tillegg bør du kjøpe en mer stødigere tripod. Du bør også kjøpe et 70-200 f2.8 objektiv. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 (endret) Du må ha kameraet og 17-70mm. Jeg ville nok også tatt med 50mm-en. Ta med alt av minnekort og batterier. Klemmestativet kan være med hvis det er kompakt. Resten ville jeg latt bli igjen hjemme. Bruk zoomen på dagtid, og 50mm når lysforholdene er dårlige, eller du ønsker et bilde med liten dybeskarpheten. Jeg er usikker på macbooken - hvor stor er den? Jeg har kjøpt meg en 10.1" netbook som jeg har med på slike turer. Noe større, er alt for stort i mine øyne. Ettersom du har mac, så er vel en iPad et alternativ? edit: polafilteret bør du ta med. Endret 1. juli 2011 av tomsi42 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå