AtomSmurf Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Hei! Jeg har kjøpt ny maskin og har 3 stk 120 gig Maxtor 7200 RPM 2 MB cache ULTRA DMA harddisker. Jeg skal kjøre RAID på to av harddiskene, og lurer på om jeg skal kjøre striping for best resultat ved redigering. Hva syns dere? Stig, Lenke til kommentar
uCtaudio Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 striping vil gi best resultat, men jeg vil ikke anbefale det.... jeg mistet 200t arbeid ved at diskene krasja!!!!! men du kan jo være heldig at det ikke skjer med deg..... uCtaudio Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Striping er ikke nødvendig til redigering av video i DV format i alle fall. Det viktigste er at du tar backup av prosjektfilene dine enten til CD eller til en annen harddisk. Striping øker faktisk sannsynligheten for diskkrasj med 100% ! lqpl Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 tør jeg forslå raid 0+1(mirroring og stripping) hvis du har råd... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå