sdf123 Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Jeg skal sette opp en del punkter i huset med Elko RJ45 bokser(enkelt uttak), i andre enden skal jeg sette på små RJ45 kontakter. Men hvordan skal jeg koble RJ45 kontaktene? Elkoboksene er jo veldig enkle, for der står jo fargekodene: Fra venstre: hvit/blå - blå - hvit/orange - orange - hvit/grønn - grønn - hvit/brun - brun Men hvilke farger skal hvor i RJ45 kontakten? Har prøvd å søke rundt, men syntes det er forskjellig tegning på hvert bilde jeg får opp. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 1. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2011 Tror jeg ble litt klokere nå! Jeg vil følge 468B standarden: I elkoboks: hvit/blå - blå - hvit/orange - orange - hvit/grønn - grønn - hvit/brun - brun I RJ45 kontakt: hvit/orange - orange - hvit/grønn - blå - hvit/blå - grønn - hvit/brun - brun Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Da har du helt rett. Skal fungere fint det der. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 3. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2011 Jepp, 1Gbps over hele huset Lenke til kommentar
Eon Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Veit dette er en gammel tråd, men jeg sliter med å få koblet en veggkontakt til en rj45 plugg på den andre siden. Må jeg bruke to veggkontakter for å få dette til å virke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå