Seabrinx Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Hei Kjøpte meg en såkalt spill pc fra komplett rett før jul ifjor. Den har fungert utmerket helt til jeg skrudde den av igår kveld. Når jeg starter den opp idag så starter den som den skal og alt fungerer fint i 5min da kutter den tvert og restarter. Dette gjentar ca vært 5 min, Er det strøm forsyningen som har tatt kvelden eller kan det være noe annet. Noen som kan hjelpe med hva det kan være? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 (endret) Tviler på det er strømforsyning (PSU) da jeg hadde problemer med at min PSU ble for varm. Da slo PCen seg av, og det var umulig å starte den igjen før PSUen hadde kjølt seg ned. Viste seg at vifteb propellen med alle bladene til viften i PSUen hadde falt av. Limte den på igjen med Locktite og PSUen funker enda, dog i madamen sin PC. Etter som den restarter kan det være problemer med at GPU (skjermkort) blir for varm, skjermkort driver krasjer, eller at CPU blir for varm. Du sier ikke noe om hardware, list det, pluss du kan sjekke i Min Datamaskin om automatisk restart er fjernet. Kan ikke garantere at jeg husker rett da jeg ikke har hatt norsk OS på ørten år, men høyreklikk på Min Datamaskin, velg Egenskaper, deretter Avansert konfigurasjon eller hva det nå heter på norsk. Glemte å si at dette lukter av BSOD, blåskjerm, men Windows er satt til automatisk restart, og da vil du neppe se blåskjermen. Søren, gammel skjønner jeg, glemte å si velkommen til forumet vårt. Endret 1. juli 2011 av Chavalito Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Okay, norsk språk installert. Har du Windows 7, klikk på Start (Microsoft "flagget"), høyreklikk på Datamaskin, velg Egenskaper, Avanserte systeminnstillinger og så velger du Innstillinger på Oppstart og gjenoppretting. Fjern merket som står under Start på nytt automatisk. Hvis det er snakk om blåskjerm, BSOD, vil du få opp en blå bakgrunn med en melding. Skriv ned en melding og post den her. Har du Vista eller XP, er framgangsmåten nesten helt lik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå